وام 500 میلیونی کرونا به چه شرکت هایی داده می شود؟

شرکت‌های دانش‌بیان و خلاق آسیب دیده از کرونا می‌توانند با لحاظ کردن برخی شرایط تا سقف ۵۰۰ میلیون تومان وام دریافت کنند.

به گزارش کاماپرس؛ بر اساس فراخوان های منتشر شده، برای شرکت های دانش بنیان و خلاق آسیب دیده از کرونا تسهیلات گوناگونی در نظر گرفته شده است. صندوق نوآوری و شکوفایی در ادامه فعالیت‌ها و حمایت‌های خود در حوزه مقابله با شیوع کرونا پس از تأمین مالی برای شرکت‌های فعال در حوزه تجهیزات و لوازم مرتبط، انجام حمایت از شرکت‌های دانش بنیان کوچک، شتاب‌دهنده‌ها و تأمین‌کنندگان فضاهای کار اشتراکی  آسیب‌دیده بر اثر شیوع کرونا را نیز در دستور کار قرار داده است. بر این اساس، این شرکت ها می‌توانند تا سقف ۵۰۰ میلیون تومان تسهیلات دریافت کنند.

شرکتهای کوچک کدام شرکتها هستند؟

بر اساس اعلام صندوق؛ شرکت‌های کوچک در این طرح به شرکت‌های گفته می‌شود که نیروی انسانی کمتر از ۵۰ نفر یا فروش کمتر از ۲۰ میلیارد ریال در سال ۹۸ داشته باشند. بهره تسهیلات ۹ درصد و دوره بازپرداخت نیز ۶ ماه است. میزان تسهیلات تا سقف ۵۰۰ میلیون تومان بر اساس هزینه‌ها، فروش، حقوق و دستمزد پرداختی شرکت تعیین می‌شود.

شرکت‌های خلاق کوچک آسیب‌دیده بر اثر شیوع کرونا نیز که دارای تأییدیه خلاق از دبیرخانه برنامه توسعه زیست‌بوم شرکت‌های خلاق معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری هستند نیز می‌توانند تا سقف ۴۰۰ میلیون تومان از تسهیلات بهره‌مند شوند. پرداخت این تسهیلات مشروط بر حفظ اشتغال ۹۰ درصدی شرکت مطابق با لیست بیمه است.

راز آسمان پایتخت

شرایط پرداخت تسهیلات

علی وحدت، رییس صندوق نوآوری و شکوفایی چندی پیش در ارتباط با نحوه شناسایی شرکت‌های آسیب دیده بر اثر کرونا برای تخصیص تسهیلات به ایسنا گفته بود: فهرست شرکت‌های خلاق آسیب‌ دیده توسط دبیرخانه برنامه توسعه زیست‌بوم شرکت‌های خلاق تایید شده و توسط صندوق نوآوری و شکوفایی برای اخذ تسهیلات به صندوق‌های پژوهش و فناوری سراسر کشور معرفی می‌شوند.

نیروی انسانی کمتر از ۵۰ نفر یا فروش کمتر از ۲۰ میلیارد ریال در سال ۹۸، کاهش  نسبت فروش زمستان سال ۹۸ در مقایسه با سال ۹۷، کاهش رتبه الکسا یا میزان نصب و یا کاربر فعال، تعیین میزان تسهیلات تا سقف ۴۰۰ میلیون تومان بر اساس هزینه‌ها، فروش و حقوق و دستمزد پرداختی شرکت از جمله شرایط مورد نیاز برای دریافت این تسهیلات خواهد بود.

بر این اساس متقاضیان استفاده از تسهیلات شرکت‌های خلاق آسیب‌دیده بر اثر کرونا، برای ثبت تقاضای خود می‌توانند از طریق سامانه غزال به نشانی www.inif.ir اقدام کنند.

انتهای پیام

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز