وام 100 میلیونی با سود 5 درصد به نوسازی چه خانه‎‌هایی تعلق می‌گیرد؟

مدلی از وام مسکن به عنوان ارزان ترین نوع وام، امسال از ۵۰ میلیون تومان به ۱۰۰ میلیون تومان افزایش یافته و سود این وام 5 درصد است. این وام باید برای بازسازی و نوسازی خانه مورد استفاده قرار گیرد.

به گزارش کاماپرس، تیک مقام مسئول در بنیاد مسکن از رفع مشکلات بانک‌های عامل برای پرداخت تسهیلات ۱۰۰ میلیون تومانی مسکن روستایی خبر داد.سهیلات مذکور به روستاییان تعلق می گیرد تا به اجرای طرح های بهسازی و نوسازی واحدهای مسکونی خود تشویق شوند.

مدیرکل مسکن روستایی بنیاد مسکن با اشاره به اینکه تسهیلات مسکن روستایی از ۵۰ میلیون تومان به ۱۰۰ میلیون تومان افزایش یافته است این اقدام را گامی برای تشویق روستاییان به اجرای طرح بهسازی و نوسازی واحدهای مسکونی روستایی برشمرد.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار و گزارش های مرتبط با تسهیلات بانکی، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از  اینجا  وارد شوید.

40 هزار متقاضی ثبت نام کرده اند

سهرابی گفت: از ۲۰۰ هزار واحد مسکن روستایی که سالانه در تعهد بنیاد مسکن انقلاب اسلامی قرار دارد، برای ۱۲۵ هزار واحد مسکن روستایی تسهیلات ارزان‌قیمت روستایی ابلاغ شده است که بانک‌های عامل در حال پرداخت تسهیلات هستند. وی از رفع مشکل بانک کشاورزی به عنوان یکی از بانک‌های عامل که تسهیلات ارزان‌قیمت روستایی را ارائه می‌دهد تا پایان هفته جاری خبر داد. سهرابی اعلام کرد: ۴۰ هزار متقاضی تاکنون به بانک‌های عامل معرفی شده و قرارداد پرداخت تسهیلات به امضا رسیده است. وی افزایش تسهیلات را گام مؤثری برای اشتغال روستاییان و همچنین ترغیب آنها در اجرای طرح دانست.

راز آسمان پایتخت

اخبار مهم و پربازدید را بخوانید:

تفاوت وام 100 میلیونی در یارانه ای بودن نرخ سود است

این تسهیلات نوعی تسهیلات حمایتی است؛ به این معنا که نرخ سود این تسهیلات یارانه‌ای است و برخلاف رایج ترین روش پرداخت تسهیلات مسکن در شهرها – تسهیلات از محل اوراق – که با نرخ سود مصوب شورای پول و اعتبار به متقاضیان پرداخت می‌شود، این تسهیلات با سود یارانه‌ای و پرداخت مابه التفاوت سود از سوی دولت با هدف نوسازی واحدهای مسکونی در روستاها به واجدان شرایط اختصاص می‌یابد.

نحوه دریافت وام 100 میلیونی با سود 5 درصد

سود تسهیلات مسکن روستایی ۵ درصد است که ارزان ترین تسهیلات بانکی در حوزه مسکن محسوب می‌شود. گام اول برای دریافت این تسهیلات دریافت معرفی نامه از سوی روستاییان متقاضی از بنیاد مسکن انقلاب اسلامی است. متقاضیان واجد شرایط برای ساخت مسکن در روستاها می‌توانند با دریافت معرفی نامه از بنیاد مسکن وارائه آن به شعب بانک مسکن نسبت به تشکیل پرونده و قرار گرفتن در صف متقاضیان دریافت وام روستایی اقدام کنند. همچنین تسهیلاتی که در قالب تسهیلات ساخت جهت نوسازی و بهسازی واحدهای مسکونی روستایی به متقاضیان پرداخت می شود قابلیت فروش اقساطی برای یک دوره زمانی ۲۰ ساله دارد.

انتهای پیام

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

3 دیدگاه برای “وام 100 میلیونی با سود 5 درصد به نوسازی چه خانه‎‌هایی تعلق می‌گیرد؟

  1. شورانگیز گفته:

    چه دروغ هایی کاش پینوکیو بودید و با دراز شدن دماغ ت ن لااقل میدونستید دروغگو هستید ..وام ۱۰۰م تومنی …قشر روستایی…بهره ۴ درصد مگه میشه مگه داریم …عجبا نمیریم همه چی میبینیم

  2. عبدالکریم منتشری گفته:

    یلام من تو روستا هستم و رفتم وام رو بگیرم بهم میگن باید خونه رو خراب بکنی و بعد دوباره بسازی با 100 تومن وام دسشویی میشه ساخت که من خونم خراب بکنم تا بتونم وام بگیرم
    برا تعمیر و ام بدید کسی خونه ساز نیست با این وام ها و تورهای نجومی

  3. شکوه گفته:

    سلام من با هزار بدبختی یک زمین توی روستا نزویک به شهر خریدم رفتم برای وام گفتن زمین توی طرح هادی نیست درصورتی که زمینهای دور تادور زمین من ساخته شده خواهش می کنم این قانون و حذف کنید تابتوانیم یک‌کلبه برای خودمون درست کنیم به خدا از پس اجاره خونه برنمیایم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز