پیکان چگونه در یک رالی بین‌المللی از پورشه 911 جلو زد؟

پیکان
لست سکند

شاید باور آن بسیار دشوار باشد اما واقعیت این است که پیکان که در جهان آن را به نام هیلمن هانتر می شناسند در یک رالی معتبر بین المللی رقیب پرآوازه‌ای همچون پورشه 911 را شکست داده است.

به گزارش کاماپرس، پیکان سال هاست از چرخه تولیدات ایران خودرو خارج شده و دیگر حتی به صورت وانت هم در کشور ما تولید نمی شود با این حال خاطرات این خودروی مردمی کماکان برای ما ایرانی ها زنده است و حتی با گران شدن و جهش قیمت ها در بازار خودرو طی 3 سال اخیر، پیکان دوباره بین کم درآمدها و اقشاری که از پس خرید خودروهای دیگری همچون پراید برنمی آیند، ارج و قرب پیدا کرده است.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار و گزارش های جذاب ، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از  اینجا  وارد شوید.

روزنامه هفت صبح در شماره امروز – پنجشنبه 21 مرداد 1400 – روایتی از پیروزی پیکان در یک رالی بین المللی را منتشر کرده که در نوع خود بسیار جالب توجه است.

به نوشته هفت صبح؛ در طول سالیان متمادی ایران محل عبور مسیر تعدادی از مسابقات رالی بین‌المللی بوده است. از رالی پکن – پاریس گرفته تا ماراتن لندن – سیدنی و راه ابریشم.  تصویر دیده نشده ای از یک رالی در ایران موجود است(این عکس را می توان در روزنامه هفت صبح امروز پنجشنبه 21 مرداد 1400مشاهده کرد) که مربوط به یک رالی مهم برای ما ایرانیان است.

راز آسمان پایتخت

اخبار جذاب و پربازدید امروز را بخوانید:

توضیح این که ماراتن لندن – سیدنی در سال ۱۹۶۸ با شرکت ۹۸ خودرو در مسیری به طول ۱۱۲۰۰ کیلومتر و ۳۱ مرحله برگزار شد. این رالی در طول مسیرش ا ز ۱۱ کشور از جمله ایران عبور کرد. خودروهای مختلف اروپایی در این رالی شرکت کردند که بیشتر آنها در طول ۲۵ روز این مسابقه به خاطر مشکلات فنی و خرابی از گردونه حذف شدند.

در نهایت در مراحل پایانی رقابت اصلی بین هیلمن هانتر یا همان پیکان ، سیتروئن DS و پورشه 911 بود که در کمال  ناباوری هیلمن هانتر تیم روتس به مقام اول رسید. این یعنی پیکان در یک رقابت بین‌المللی اول شده بود!

جالب اینکه خودروهای شرکت کننده در این رالی در زمان گذر از ایران سرویس و تعمیر شدند و تیم روتس به خاطر مونتاژ پیکان در ایران، مزیتی نسبی در این بخش داشت و ظاهرا ایرا ن ناسیونال کمک‌های قابل توجهی به این تیم در بخش ایران این رالی کرد که در موفقیت نهایی هیلمن هانتر نیز تاثیر بسزایی داشت. عکس منتشر شده در روزنامه هفت صبح یک دستگاه پورشه ۹۱۱ را در حال انجام تعمیرات جزئی وتعویض روغن در مناطق کویری ایران نشان می‌دهد.

این گزارش جذاب را در روزنامه هفت صبح بخوانید.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار و گزارش های جذاب ، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از  اینجا  وارد شوید.

انتهای پیام

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

1 دیدگاه برای “پیکان چگونه در یک رالی بین‌المللی از پورشه 911 جلو زد؟

  1. حسین عباسی گفته:

    باسلام وعرض ادب.مقاله جالب ودیدنی بود.البته درآن سالها که ایران عزیز راه ترقی وشکوفایی را تازه درپیش گرفته بود ،سعی آقایان خیامی برای ایجاد یک کارخانه اتومبیل سازی ستودنی بود.همین قدم اول هم جای تقدیر داشت وباید جای انها میبودیم وتفکر آنها را درآن زمان درک میکردیم.بهرحال پیکان ماشین خیلی بدی هم نبود بشرطی که مثل دیگر اتومبیلها راه پیشرفت وترقی رامیپیمود که متآسفانه شامل این چرخه نگردید.باسپاس.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز