عرضه اولیه این هفته بورس و یک درس سودآور برای سهامداران

عرضه اولیه این هفته بورس
لست سکند

عرضه اولیه این هفته بورس از یک نظر برای سرمایه گذاران بورس آموزنده بود چرا که این عرضه موجب سودآوری یک شرکت دیگر شد و سهامداران باید به نکته ای که در این عرضه بود توجه کنند.

به گزارش کاماپرس، عرضه اولیه این هفته بورس تهران – شرکت سرمایه‌گذاری و خدمات مدیریت صندوق بازنشستگی کشوری با نماد مدیریت – سهام شرکت بالادستی یعنی شرکت گروه مدیریت ارزش سرمایه صندوق بازنشستگی با نماد ومدیر را که اخیرا عرضه اولیه شده است را سودآور کرد.

عرضه اولیه ای که سود مضاعف داد

هفت صبح در گزارشی به قلم احمدرضا نجفی در این باره نوشت؛ دیروز چهارشنبه 20 مرداد عرضه اولیه سهام شرکت سرمایه گذاری و خدمات مدیریت صندوق بازنشستگی کشوری با نماد مدیریت انجام شد. دو سهامدار عمده این شرکت یکی گروه مدیریت ارزش سرمایه صندوق بازنشستگی و دیگری شرکت سرمایه گذاری آتیه صبا هستند که هر دو زیرمجموعه صندوق بازنشستگی کشوری هستند و یکی از آنها در بورس با نماد ومدیر فعال است.

اخبار مهم امروز را بخوانید:

ومدیر از نمادهای تازه وارد بورس است که 26 خرداد عرضه اولیه شده بود ولی روند صعودی آن از ابتدای تیرماه متوقف شد. با این وجود در این هفته شاهد معاملات عجیبی برای سهام ومدیر بودیم. طوری که از همان روز شنبه برایش صف خرید تشکیل شد و تا دیروز چهارشنبه توانست بازدهی قابل توجه 13.4 درصدی را تجربه کند که بخش بزرگی از آن را مدیون عرضه اولیه شرکت زیرمجموعه اش با نماد مدیریت است.

راز آسمان پایتخت

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار و گزارش های مهم بورس ، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

با این حساب اگر بار دیگر با اطلاعیه عرضه اولیه یک نماد روبه رو شدید، بد نیست فهرست سهامداران عمده‌اش را بررسی کنید تا اگر هر کدامشان در بورس فعال بودند، بتوانید روی سهامشان به عنوان یک سرمایه گذاری کوتاه مدت یک هفته ای حساب باز کنید.

جاماندگان بازار سهام گاهی جذاب می شوند

در بخش دیگری از این گزارش می خوانیم: شرکت های پالایشی از جمله شپنا، شتران و شبریز بعد از برگزاری مجمع عمومی عموما با کاهش قیمت سهام مواجه شدند و همان روز اول بازگشایی بخش بزرگی از ارزش خود را از دست دادند.

اتفاقی که باعث شد تا مدت ها با وجود افزایش قیمت دلار و بازدهی قابل توجه نمادهای دلاری مثل فلزات اساسی و محصولات شیميایی، کمتر کسی سراغ فرآورده‌های نفتی برود.

برای مثال در همین هفته شاخص گروه محصولات شیمیایی11.7 درصد افزایش داشت ولی شاخص فرآورده های نفتی تنها 5.6 درصد رشد کرد که البته بخش عمده آن مربوط به معاملات دیروز بود. روز چهارشنبه پالایشگاه ها عقب ماندگی خود را جبران کردند و شاهد تشکیل صف خرید سنگین برای شپنا و شتران بودیم. به همین خاطر می گوییم نمادهایی که از همتایانشان عقب افتاده اند می‌توانند گزینه خوبی برای سرمایه گذاری در روزهای صعودی باشند.

مشروح این گزارش را در صفحه 6 و 7  روزنامه هفت صبح پنجشنبه 21 مرداد 1400 با تیتر درس‌هایی که هفت صبح در بورس یاد گرفت بخوانید.

انتهای پیام

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

5 دیدگاه برای “عرضه اولیه این هفته بورس و یک درس سودآور برای سهامداران

  1. عباس گفته:

    آقایکم عملکرد شتران راخواهشن برسی کنید سهام دارحقوقی اجازه رشدوازاین سهام گرفته بیشترین ضررمردم تواین سهم است ازهمه مهم ترسهام عدالته که هفتاددرصده این سهام راتشکیل داده بی عدالتی نکنید

  2. علی گفته:

    یکی از عوامل فساد بازار ایران با مقررات فعلی اش، همین شرکتهای کاغذی اقماری، بالادستی یا زیر دستی هستند، محل بالا کشیدن سرمایه های واقعی مردم با ابزار صوری…. شرکت‌های سرمایه گذاری بدون تولید یا خدمت فیزیکی!
    شتران هم با ترفند ودسیسه دولت و سهامدار عمده اش ، پول مردم را بالا کشید و اکنون سرمایه داران عمده اش خود را مخفی کرده تا فرصت مناسب سهام مردم را مفت ازشان خرید کند… صادق باشید درس دادن پیشکش

  3. نوید گفته:

    شتران مدیران فاسدی دارد که سود سهامداران را به عنوان پاداش از جیب سهامداران برداشته کسی به من بگه قوه قضاییه کجاست. شرکتی که از 147 تومان سود تقسیمی سهام تنها 20 تومان به سهامداران میده. به نظرم حقوقی باعثش نیست که سهام رشد نمیکند بلکه کسی رغبت به خرید شتران ندارد

  4. غلامعلی ماشینچی محرز گفته:

    بجای اینهمه صندوق که وارد بورس میشوند چرا شرکتهای تولیدی که تورم ایجاد نمیکنن وارد بازار بورس کنید تعدادی دانا خوار صندوق زدن وبا تبانی وارد بازار میشوند وبا سرمایه مردم جیب خودشان را پر می نمایند و حاضر نیستن مقداری سهامداران پرداخت نمایند نمونه پترول

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز