وام سهام عدالت و ۶ مرحله مهم برای دریافت آن

لست سکند

طبق اعلام رئیس جمهور، به سهامداران عدالت برای سهام یک میلیونی وام ۱۴ میلیون تومانی و برای سهام ۵۰۰ هزار تومانی وام ۷ میلیونی تعلق می‌گیرد. اما مراحل دریافت این وام یا کارت اعتباری سهام عدالت چگونه است؟

به گزارش کاماپرس، وام سهام عدالت در حال حاضر توسط دو بانک ملی و تجارت در حال پرداخت است. طبق اعلام عباس معمار نژاد معاون وزیر اقتصاد نیز به زودی کارت اعتباری سهام عدالت ۱۴ میلیونی، برای دارندگان برگه های سهام عدالت ۱ میلیون تومانی و کارت اعتباری سهام عدالت ۷ میلیونی برای دارندگان برگه های سهام عدالت ۵۰۰ هزار تومانی علاوه بر بانک های ملی و تجارت در سایر بانک ها نیز قرار است ارائه شود.

اما مراحل دریافت این کارت اعتباری یا وام سهام عدالت بدون ضامن چیست و چگونه می توان این کارت اعتباری را دریافت کرد؟

۱-سهامداران در مرحله اول باید با در سامانه سجام ثبت نام کنند و احرازهویت شوند این فرآیند به صورت غیرحضوری انجام می شود.

۲-افرادی که از طریق بانک ملی اقدام می‌کنند باید در سامانه ایوا ثبت نام و احراز هویت کنند.

راز آسمان پایتخت

۳- سهامدارانی که از طریق بانک تجارت اقدام می‌کنند باید به سامانه زمرد مراجعه کرده و مراحل احراز هویت را در آن سپری کنند.

۴-مدارک مورد نیاز بارگذاری، شناسنامه و کارت ملی است که اگر سیمکارت به نام افراد باشد بلافاصله شماره تایید، پیامک می‌شود که این شماره باید در سامانه ثبت شود.

اخبار مهم مرتبط را بخوانید

۵- بعد از انجام این مراحل و دریافت پیامک، سامانه مذکور به شرکت سپرده‌گذاری مرکزی لینک می‌شود و مراحل بعدی صدور کارت اعتباری برای متقاضی انجام خواهد شد.

۶-پس از ارائه درخواست به بانک‌ها و دریافت کارت اعتباری، افراد می‌توانند با مراجعه به فروشگاه‌های مشخص‌شده، اقدام به خرید تا سقف درنظرگرفته‌شده در کارت اعتباری خود کنند.

لازم به ذکر است، نرخ سودی که برای این کارت‌های اعتباری در نظر گرفته شده، ۱۸ درصد است، اما اگر سهامدار تا آخر هر ماه مبلغ کارت را تسویه کند، هیچ سودی از او گرفته نمی‌شود.

ضمانت این کارت‌های اعتباری، برگه‌های سهام عدالت است و نیازی به سایر مدارک برای ضمانت و توثیق کارت نیست؛ به عبارت دیگر جایگزین ضامن در این پروسه برای دریافت کارت اعتباری، مانده اوراق سهام عدالت افراد است.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار مهم روز، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز