وام سهام عدالت ۱۴ میلیونی به چه کسانی تعلق نمی‌گیرد؟

طبق گفته سخنگوی ستاد سهام عدالت، وام سهام عدالت به همه سهامداران تعلق می‌گیرد، البته اگر مالک همه سهام خود باشند.

به گزارش کاماپرس، پرداخت وام یا همان کارت اعتباری با سهام عدالت در چند ماه گذشته در دستور کار دولت قرار دارد، اما هنوز به نتیجه مشخصی نرسیده است. تا چند روز پیش فقط بانکهای ملی و تجارت برای اعطای کارت اعتباری به سهامداران اعلام آمادگی کرده بودند، اما از چند روز پیش اعلام شد بقیه بانک های دولتی و خصوصی هم کم کم وارد لیست اعطای وام سهام عدالت می‌شوند.

تا قبل از اینکه بقیه بانکها هم برای اعطای کارت اعتباری اعلام آمادگی کنند، خیلی از سهامداران از شیوه پرداخت این کارت یا وام سهام عدالت ناراضی بودند. سهامداران با مراجعه به بانک اعلام می کردند اپلیکیشن های اعلام شده از طرف بانک های ملی و تجارت درست تعریف نشده اند و بیشتر سهامداران در مرحله اول ثبت نام مشکل دارند و نمی توانند به مراحل دیگر بروند.

اخبار مهم مرتبط را بخوانید

با این اوصاف مسئولان سهام عدالت اعلام کرده اند همه مشکلات به زودی حل می شود و سهامداران می توانند کارت اعتباری سهام عدالت را دریافت کنند. البته همه سهامداران نه. فقط کسانی که سهام عدالت خود را نفروخته باشند می توانند وام بگیرند.

آریاک سفر

کارت اعتباری سهام عدالت به چه کسانی تعلق می گیرد؟

براساس اعلام حسین فهیمی سخنگوی ستاد سهام عدالت در این مرحله، به کسانی که سهام خود را فروخته اند کارت اعتباری تعلق نمی‌گیرد. یعنی از مجموع ۴۹ میلیون نفر، سه میلیون و دویست هزار نفری که سهام خود را فروخته اند، کارت اعتباری دریافت نمی‌کنند.

به گفته فهیمی، براساس تصمیمی که گرفته شده قرار است که اگر این تسهیلات تا یک ماه بازپرداخت شود، هیچ گونه هزینه مالی نداشته باشد. اما بعد از گذشت یک ماه به وام‌های سه ساله، سود ۱۸ درصد تعلق می گیرد.

لازم به ذکر است، کارت اعتباری سهام عدالت در شرایط فعلی در دستگاه‌های پوز فروشگاه‌های مشخصی کار می‌کند. اما آخرین تصمیمات این است که این اقدامات گسترش پیدا کنند که از همه دستگاه‌های پوز و مراکز عرضه کالا و خدمات قابل دریافت باشد.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار مهم روز، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

نرم افزار حسابداری
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

1 دیدگاه برای “وام سهام عدالت ۱۴ میلیونی به چه کسانی تعلق نمی‌گیرد؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز