واریز سود ۴۰۰ هزار تومانی سهام عدالت به تعویق افتاد

طبق اعلام مسئولان سپرده گذاری مرکزی، قرار بود مرحله دوم سود سهام عدالت تا آخر فروردین ماه به حساب سهامداران واریز شود،‌ اما فعلا خبری از سود سهام نیست.

به گزارش کاماپرس، مرحله اول واریز سود سهام عدالت ، ۲۸ اسفندماه سال گذشته به حساب سهامداران دو روش مستقیم و غیر مستقیم واریز شد. در مرحله اول فقط نیمی از سود سهام واریز شد. یعنی کسانی که برگه سهام ۵۰۰ هزار تومانی داشتند رقمی حدود ۲۰۰ هزار تومان دریافت کردند و برای دارندگان سهام یک میلیون تومانی حدود ۴۰۰ هزار تومان واریز شد.

همان زمان و بعد از اعتراض سهامداران که چرا فقط نصف سود به حسابشان واریز شده است، مسئولان سهام عدالت اعلام کردند بقیه سود در روزهای اول فروردین سال ۱۴۰۰ به حساب سهامداران واریز می شود.

اما بعد از یک هفته که از شروع سال جدید گذشت، مسئولان وعده دادند مابقی سود روزهای آخر ماه فروردین به حساب سهامداران واریز می شود. اما حالا داستان عوض شده است و مسئولان می گویند نمی توانند زمان مشخصی برای واریز سود سهام اعلام کنند.

اخبار مهم مرتبط را بخوانید

آریاک سفر

 

سخنگوی آزادسازی سهام عدالت در این باره گفت: در انتظار پرداخت بقیه سود از طریق شرکت ها هستیم؛ بنابراین با توجه به چنین مساله‌ای نمی‌توان هیچ زمان مشخصی را برای پرداخت مرحله دوم سود اعلام کرد.

به گفته حسین فهیمی،در بازار سرمایه هیچ شرکتی پولی را به صورت نقد در اختیار ندارد تا بتواند آن را پرداخت کند و مانند نهادهای دولتی نیست که در ابتدا پرداختی انجام شود و بعد از شرکت ها دریافت شود.

فعلا منتظر پرداخت بقیه سود از طریق شرکت ها هستیم و بعد از تجمیع، ٥٠ درصد دوم به حساب سهامداران پرداخت می شود، شرکت ها هر چقدر در پرداخت پول تاخیر داشته باشند به همان میزان در واریز سود تاخیر ایجاد می شود.
سخنگوی آزادسازی سهام عدالت اعلام کرد توجه به چنین مسایلی نمی توان هیچ زمان مشخصی را برای پرداخت مرحله دوم سود اعلام کرد.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار مهم روز، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

نرم افزار حسابداری
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

1 دیدگاه برای “واریز سود ۴۰۰ هزار تومانی سهام عدالت به تعویق افتاد

  1. ناصر گفته:

    ۴۰۰ هزارتومان کجا بود برگه سهام عدالا من روش نوشته یک میلیون تومان ولی فقط ۹۲ هزارتومن برا من واریز کردن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز