وام سهام عدالت ۱۴ میلیونی/ چرا بانک‌ها رقم کمتری واریز می‌کنند؟

لست سکند

طبق اعلام رئیس جمهور وام سهام عدالت ۱۴ و ۷ میلیونی به سهامداران تعلق می‌گیرد. اما بعضی از بانک‌های عامل پرداخت این کارت اعتباری یا تسهیلات به هیچ وجه این اعداد را قبول ندارند و حتی نصف این رقم را هم در کارتهای افراد متقاضی شارژ نمی‌کنند.

به گزارش کاماپرس، بعد از سخنان رئیس جمهور و وعده وام ۱۴ میلیون تومانی و ۷ میلیون تومانی برای سهام عدالت، بعضی از مسئولان این سهام اعلام کردند مبلغی که در کارت اعتباری افراد متقاضی شارژ می شود بسته به ارزش سهامی که دارند محاسبه می شود.

مثلا اگر کسی برگه یک میلیون تومانی دارد معادل ۵۰ درصد از ارزش سهام او در کارت اعتباری شارژ می شود و می تواند از فروشگاههای معرفی شده توسط دو بانک ملی و تجارت خرید و کند و بعد اقساط وام را بپردازد. اما شواهد نشان می دهد این اعداد و ارقام فقط در حد خبر است و در بانکها اتفاق دیگری می افتد.

براساس اظهارات مسئولان سهام عدالت قرار شد ۵۰ درصد ارزش روز سهام عدالت وام پرداخت شود که طبق آخرین صورت حساب سهام عدالت در تاریخ پنج اردیبهشت، مبلغ وام برای سهام یک میلیون تومانی حدود ۹٫۵ میلیون تومان و برای سهام ۵۳۲ هزار تومانی حدود پنج میلیون تومان محاسبه می شود.

امابه بعضی از متقاضیان بعد از مراجعه به بانک ها اعلام شده مبلغی کمتر از این مقدار در کارت اعتباری شارژ می شود.این در حالی است که در روزهای قبل ارزش سهام بیشتر از این مقدار بوده که طبیعتا مبلغ وام نیز بالاتر مبالغ ذکر شده بوده است.

راز آسمان پایتخت

پیگیری ها از شعب دو بانک تجارت و ملی که تنها بانک‌های اعطاکننده کارت اعتباری یا وام سهام عدالت هستند نیز این موضوع را تایید می‌کند. اپراتور بانک تجارت در یکی از شعب مرکز شهر تهران به تجارت نیوز می‌گوید که مبلغ این وام برای سهام یک میلیون تومانی ۷ میلیون تومان است.

یکی از کابران توئیتر نیز در توییتی نوشته برای اطلاع از نحوه ثبت‌نام و ثبت درخواست وام سهام عدالت به بانک ملی مراجعه کرده و متصدی بانک به او گفته که برای سهام یک میلیون تومانی، حداکثر وام با سود ۱۸ درصد حدود سه میلیون تومان است یعنی ۱۱ میلیون تومان کمتر از عددی که رئیس جمهور برای وام سهام عدالت اعلام کرده است.

برای دسترسی سریعتر به اخبار مهم روز، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز