وام اجاره 50 میلیونی افزایش می‌یابد؟

لست سکند

طبق اعلام بعضی از خبرگزاری‌ها ممکن است مبلغ وام اجاره مسکن در سال ۱۴۰۰ افزایش پیدا کند. در حال حاضر وام ودیعه یا اجاره مسکن در تهران ۵۰ میلیون تومان و در شهرهای بزرگ ۳۰ میلیون تومان است.

به گزارش کاماپرس، شیوع کرونا و محدودیتهای کسب و کار و تعطیلی مشاغل باعث شد یک وام جدید به وامهای بانکی کشور اضافه شود. وام ودیعه مسکن سال گذشته از طرف وزارت راه و شهرسازی به ستاد ملی کرونا پیشنهاد شد و با تصویب آن مستاجران می توانند برای پرداخت رهن خانه ای که اجاره می کنند، وام بگیرند.

مبلغ این وام در تهران ۵۰ میلیون تومان، در شهرهای بزرگ ۳۰ میلیون و در سایر شهرها ۱۵ میلیون تومان با نرخ سود ۱۳ درصد است که به مستاجر پرداخت می شود. البته کل مبلغ بعد از اتمام قرارداد اجاره به بانک مسترد می‌شود.

با این اوصاف و با ادامه بیماری کرونا و ادامه محدودیتهای کسب و کار، شنیده می شود محمود محمودزاده معاون وزیر راه و شهرسازی اعلام کرده، وام کمک ودیعه اجاره و تمدید اجاره‌ها به ستاد ملی کرونا پیشنهاد شده که در این‌باره ستاد ملی کرونا تصمیم‌گیری خواهد کرد.

اخبار مهم مرتبط را بخوانید

راز آسمان پایتخت

البته هنوز او توضیحات بیشتری درباره مبلغ وام اجاره در سال جاری ارایه نداده اما احتمال افزایش ارقام وجود دارد و ممکن است مبلغ وام اجاره ۵۰ میلیونی در سال ۱۴۰۰ افزایش پیدا کند.

نحوه بازپرداخت این وام به این شکل است که در روش اول، گیرندگان وام می‌توانند تسهیلات را یک‌ساله دریافت کنند و صرفا سود آن را ماهانه بپردازند و در پایان سال، اصل آن را پرداخت کنند. در روش دوم، متقاضیان می‌توانند وام را سه ساله دریافت کنند و در مدت ۳۶ ماه اصل و فرع آن را به بانک بپردازند. مستاجران در تهران ماهانه ۵۴۰ هزار تومان، کلانشهرها ۳۲۰ هزار تومان و سایر شهرها ۱۶۰ هزار تومان پرداخت خواهند کرد.

برای دسترسی سریعتر به اخبار مهم روز، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز