واردات ۲۰۰ هزار خودرو تا ۶ ماه آینده

واردات خودرو-کاماپرس

وزارت صنعت، معدن و تجارت قصد دارد ظرف شش ماه آینده ۲۰۰ هزار دستگاه خودرو وارد کند.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار خودرو و حمل و نقل، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، آنچنان که سیدرضا فاطمی امین اعلام کرده است، ۱۰۰ هزار دستگاه در زمستان ۱۴۰۱ وارد کشور می شود و فرایند واردات ۱۰۰ هزار دستگاه دیگر هم در بهار ۱۴۰۲ انجام می‌شود.

به این ترتیب متقاضیانی که از طریق بورس کالا خرید می‌کنند 3 تا 6 ماه بعد از زمان خرید خودروی آنها تحویل داده شود که این زمان با توجه به ساخت خودرو و حمل آن طبیعی است.

بیشتر بخوانید:

راز آسمان پایتخت

همچنین مشاور وزیر صمت هم به تازگی اعلام کرده که  امسال حدود 10 درصد از خودروهای وارداتی به صورت تحویل فوری به فروش خواهد رسید. واردات خودرو یکی از تکالیفی است که مجلس شورای اسلامی بر عهده دولت گذاشته تا شهروندان ایرانی از خودروی با کیفیت و ایمنی بهتر هم برخوردار باشند. همزمان با جدی شدن واردات خودرو اما بازار خودرو در ایران دستخوش نوسانات قیمتی شد و روزهای پر چالشی را سپری می‌کند.

وزیر صنعت، معدن و تجارت امیدوار است که با کمک واردت خودرو اندکی از التهاب بازار کاسته شود. فاطمی امین در این راستا می‌گوید: «آنچه از نظر کارشناسان استنباط کردیم این است که التهاب موجود در بازار خودرو با عرضه بیشتر هم از ناحیه تولید داخل و هم با واردات خودرو کاهش خواهد یافت». در روزهای گذشته و متاثر از افزایش قیمت دلار قیمت خودروها در بازار آزاد ایران افزایش روزانه ای پیدا کرد که موجب نگرانی‌های بسیاری شد و حتی پای وزیر صنعت، معدن و تجارت را به مجلس هم باز کرد.

انتهای پیام

مرتبط با : سازمان بورس
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز