بررسی فنی خودرو فردا 511 + ویدیو

اولین خودرو صندوقدار عرضه شده توسط خودروسازی فردا، اف ام سی 511 نام دارد که سدان جمع‌وجور شهری است و با وجود جثه کوچک، از تکنولوژی نسبتا مدرنی بهره برده است. این خودرو در سال 1400 به بازار کشور وارد شد.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ بازار خودرو، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، فردا 511 را در بازارهای جهانی به نام چانگان آلیسون می‌شناسند؛ محصول مونتاژ شده فرداموتورز نسل دوم این خودرو است که در سال 2017 معرفی و در سال 2018 در بازارها عرضه شد.

مشخصات ظاهری فردا 511

چراغ‌های قسمت جلو خودرو فردا 511 نسبتا باریک هستند که انحنای آن تا قسمت گلگیرها کشیده شده است. جلوپنجره این خودرو یک تکه است که با خطوطی به چراغ‌های جلو متصل شده و سپر جلو نیز ابعاد بزرگی دارد که خطوط منحی بسیاری روی آن قرار گرفته است و لوگو نیز بر روی آن قرار دارد.

خطوط‌ها در نمای کناری خودرو نمای اسپرت را به ارمغان آورده است. یک خط تیز هم از انتهای چراغ جلو تا وسط درب عقب کشیده شده و خط دیگری نیز از انتهای چراغ عقب تا زیر خط شانه بر روی این خودرو قرار گرفته است. شیشه‌های این قسمت خودرو همچنین اندازه‌های نسبتا مناسبی دارند که دید مناسبی را برای سرنشینان فراهم خواهد کرد.

آریاک سفر

طراحی به روز این محصول را می‌توان با تماشای قسمت عقب خودرو متوجه شد زیرا چراغ‌های عقب، ظاهری خشن و باابهت، همچنین درب صندوق عقب و شیشه عقب آن نیز طراحی مناسبی دارند. سپر عقب فردا 511 حجیم و بزرگ است که سنسورهای عقب، دو شب نما و دیفیوزر را در روی خود جای داده است.

فردا 511 از لحاظ فنی چگونه است؟

فردا 511 به موتور تنفس طبیعی خطی مجهز شده که حجمی برابر با 1.5 لیتر دارد. این خودرو به جعبه دنده 5 سرعته دی سی تی مجهز شده که قدرت 106 اسب بخار و گشتاوری برابر با 135 نیوتن‌متر تولید می‌کند. طول این خودرو فرداموتورز 4390 میلی‌متر، عرض آن 1725 میلی‌متر، ارتفاع آن 1490 میلی‌متر، فاصله بین محورها 2535 میلی‌متر و وزن آن 115 کیلوگرم است.

ظرفیت باک بنزین این محصول 40 لیتر است که مصرف سوخت ترکیبی برابر با 6.4 لیتر دارد و لازم به ذکر است که این خودرو استاندارد آلایندگی یورو 5 را داراست. این خودرو در قسمت جلو به ترمز دیسکی و سیستم تعلیق مک فرسون و در قسمت عقب به ترمز کاسه‌ای و سیستم تعلیق میله پیچشی مجهز شده است. این خودرو همچنین دارای ظرفیت صندوق عقبی برابر با 390 لیتر و چرخی به اندازه 15 اینچ است.

امکانات و ویژگی‌های فردا 511

از امکانات فردا 511 همچنین می‌توان به سیستم کنترل پایداری، سیستم توزیع نیرو، سیستم ترمز ضدقفل، سیستم کمک حرکتی در سربالایی، دو کیسه هوا برای سرنشینان جلو، صفحه نمایش 7 اینچی لمسی، بلوتوث، ورودی یو اس بی، سانروف، دوربین دنده عقب، فرمان برقی، کنترل سیستم صوتی از روی فرمان، آینه‌های جانبی تاشو برقی، تهویه الکترونیکی، چراغ مخصوص روز، سنسور پارک عقب، آینه بغل برقی اتولایت، حسگر باد لاستیک و… اشاره کرد.

از رقبای فردا 511 در بازار خودرو می‌توان چری تیگو7، دناپلاس توربو اتوماتیک و بسترن بی 30 را نام برد. این خودرو را می‌توان دارای مزایایی همچون استارت استاپ موتور و گیربکس دو کلاچه نسبت به رقبا دانست. استارت استاپ پیشرانه در این خودرو مصرف سوخت را 5 تا 15 درصد کمتر می‌کند و باعث کاهش آلایندگی موتور می‌شود. از معایب این خودرو همچنین می‌توان به حذف کروز کنترل و دوربین جانبی اشاره کرد.

انتهای پیام

مرتبط با : فردا موتورز
نرم افزار حسابداری
آسیاتک
کاراپلاس-کاماپرس
همراه مکانیک-کاماپرس
آریاک سفر
آیرومارت-کاماپرس
ایمالز
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز