ممنوعیت واردات خودرو از چین؛ شایعه یا واقعیت؟

واردات خودرو-کاماپرس

وزارت صنعت، معدن و تجارت تاکید کرد که ممنوعیتی برای واردات خودرو از چین در این وزارتخانه تصویب نشده و فضا برای واردات خودروهای چینی همچنان باز است.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ بازار خودرو و حمل‌ونقل، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

این خبر واکنشی بود به شایعاتی که در روزهای گذشته در خصوص ایجاد ممنوعیت برای چینی‌ها در رسانه‌ها مطرح می‌شد. از آنجایی که وزارت صنعت با دستور مجلس مکلف شده تا فرایند واردات خودرو به کشور را تسهیل کند در روزهای گذشته شایعاتی درباره نوع و مبدا خودروهای وارداتی به ایران مطرح شده بود. از جمله اینکه در پی دیدار سران کشور چین و عربستان  و صدور یک بیانیه ضد ایرانی شایعاتی درباره ایجاد ممنوعیت برای خودروسازان چینی در ایران مطرح شده بود.

بیشتر بخوانید:

آریاک سفر

با این حال وزارت صنعت دیروز به این خبر واکنش نشان داد و گفت که این ممنوعیت شامل حال فرانسه که در سال‌های اخیر بازار ایران را ترک کرده می‌شود؛ اما شامل کشوری نظیر چین نخواهد شد.

وزارت صمت در این رابطه اعلام کرده: این ممنوعیت شامل کشوری نظیر چین نخواهد شد، چرا که چین پروژه‌های مشترکی با صنعتگران ایرانی تعریف نکرده بودند، قرارداد سرمایه‌گذاری نداشتند که آن را نیمه‌کاره رها کنند و حتی پس از تحریم‌های آمریکا نیز روابط خود را قطع نکردند و به همکاری‌ها ادامه دادند. ضمن آن که دولت در مصوبه واردات خودرو، شرایط و ویژگی‌های خودروهای وارداتی را تعیین کرده و واردات منحصر به هیچ کشوری نخواهد بود.بنابراین ممنوع شدن واردات خودرو از چین، خمیرمایه سیاسی دارد و البته از غربزده‌ها انتظار رفتار عقلانی و وطن‌پرستانه نباید داشت.»

انتهای پیام

نرم افزار حسابداری
همراه مکانیک-کاماپرس
ایمالز
کاراپلاس-کاماپرس
آریاک سفر
آسیاتک
آیرومارت-کاماپرس
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز