هنگام انعقاد قولنامه خودرو این نکات را در نظر بگیرید

لست سکند

معامله ماشین باید به صورت دقیق و بادقت انجام شود تا در آینده برای خریدار و فروشنده مشکلی به وجود نیاید. تمامی مراحل خرید خودرو در نوشتن قولنامه خلاصه می‌شود. در واقع در قولنامه هر دو طرف خریدار و فروشنده در نهایت رضایت و با در نظر گرفتن نکات حقوقی، خودروی مورد نظر را معامله می‌کنند.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ بازار خودرو، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، با توجه به اهمیت قولنامه در فرآیند خرید خودرو و فروش آن، افراد باید تمام نکات مربوط به این مورد را بدانند. در صورتی که هر دو طرف خریدار و فروشنده هنگام معامله خودرو مورد نظر حاضر باشند و بدون آگاهی از چگونگی تنظیم قولنامه، این فرآیند را به پایان برسانند، تبعات قانونی آن متوجه هر دو سمت خواهد بود و بعدا پیگیری مناسبات قانونی برای آن‌ها دردسرساز خواهد شد. معمولا چند برگ از قولنامه خودرو تهیه می‌شود تا در صورت بروز مشکل به راحتی در دسترس مراکز قانونی قرار بگیرد. قولنامه خودرو در چند بخش خلاصه می‌شود که در ادامه به آن‌ها اشاره خواهد شد؛

* ذکر طلاعات فردی دو طرف معامله و مشخصات خودرو

در بخش اول قولنامه تمامی اطلاعات هویتی دو طرف معامله اعم از نام و نام خانوادگی، محل صدور شناسنامه، شغل، آدرس محل سکونت و شماره تلفن طرفین ذکر می‌شود. در صورتی که یکی از طرفین معامله هنگام انعقاد قرارداد حضور نداشته باشد و قرار بر تنظیم قولنامه به صورت وکالتی باشد، باید اطلاعات وکیل و اعتبار وکالتنامه وی به درستی مورد بررسی قرار بگیرد.

بعد از اتمام این فرآیند، باید دقیقا مشخصات خودرو اعم از نوع، مدل و رنگ، سیستم، شماره موتور، بدنه و شاسی و شماره شهربانی ذکر شود. در صورت وجود مشکل در سیستم یا ظاهر خودرو این مورد نیز باید در قولنامه ذکر شود تا بعدها خریدار روی این مورد مدعی نشود.

راز آسمان پایتخت

* در نظر گرفتن مبلغ و شرایط معامله خودرو

در قولنامه خودرو باید مبلغ توافق شده به صورت دقیق ذکر شود. همچنین مبلغ پیش پرداخت، هزینه تعویض پلاک، انتقال سند خودرو، تعداد چک‌ها، مبلغ اقساط در صورت معامله قسطی و … بیان شود. بیان تمامی شرایط معامله اعم از شروط فسخ، هزینه قولنامه اتومبیل، زمان تعویض پلاک و انتقال سند، موعد تحویل خودرو و دیگر موارد مرتبط نیز ضروری است.

توجه به دیگر شرایط در هنگام نوشتن قولنامه خودرو

افراد باید علاوه بر موارد مذکور، به مسائل مربوط به فسخ و تعیین زمان پرداخت ثمن معامله توجه داشته باشند. علاوه بر این مورد توجه به تعیین تاریخ دقیق برای حضور در مراکز تعویض پلاک یا دفاتر اسناد رسمی، توافق طرفین معامله روی شرایط فسخ و امکان تعیین مبلغ جریمه ضروری است. گذشته از این مسائل، در نظر گرفتن مسئله مسئولیت پرداخت جریمه‌های خودرو، عوارض شهرداری و حل مشکلات کیفری، استفاده از نظر یک کارشناس خبره و ضمیمه کردن برگه‌های کارشناسی وی به قرارداد، تعیین چند شاهد برای نوشتن قولنامه و تهیه تعدادی رونوشت از قولنامه مهم به نظر می‌رسد.

در صورتی که هر یک از طرفین از موارد توافق شده در قولنامه خودرو تعدی کنند یا نتوانند شروط مذکور را رعایت کنند، امکان فسخ قولنامه و یپگیری حقوقی مسائل مربوط به آن وجود دارد.

برای نوشتن قولنامه خودرو از همراه مکانیک کمک بگیرید

افرادی که تبحری در انعقاد قولنامه یا فسخ آن ندارند باید از کارشناسان خبره این حوزه کمک بگیرند. هم اکنون همراه مکانیک این امکان را برای خریداران و فروشندگان فراهم کرده تا از کارشناسان خبره این مجموعه استفاده کنند و یک قرارداد مناسبی را منعقد کنند.

همراه مکانیک از سال 1392 در حوزه معاملات خودرو فعالیت خود را آغاز کرد. به طور کلی، این مجموعه در تمامی فرآیند خرید و فروش خودرو همراه مشتریان خود است. این مجموعه تاکنون توانسته هزاران قرارداد خرید خودرو و همچنین فروش آن را منعقد کند و تجربه‌ای مساعد برای معامله گران این حوزه به وجود آورد.

افراد در هر مرحله از معامله خودرو اعم از خرید، فروش یا کارشناسی بدنه و سیستم خودرو می‌توانند از خدمات همراه مکانیک استفاده کنند. کارشناسان این مجموعه همواره پاسخگوی سوالات مشتریان درباره خرید خودرو، فروش آن یا کارشناسی انواع اتومبیل‌ هستند. علاوه بر این موضوع، افراد امکان خرید اقساطی خودرو را از طریق درگاه همراه مکانیک دارند. خرید اقساطی خودرو از این مجموعه شرایطی دارد که متقاضیان آن باید از این شروط آگاهی پیدا کنند. افرادی که مایلند از خدمات همراه مکانیک استفاده کنند، کافی است به وبسایت این مجموعه مراجعه کرده یا با کارشناسان آن تماس بگیرند. کارشناسان در تمامی روزهای هفته از ساعت 8 صبح تا 8 شب پاسخگوی سوالات مشتریان هستند.

انتهای پیام

مرتبط با : همراه مکانیک
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز