هنگام خرید لیزینگی خودرو به این موارد دقت کنید

خرید و فروش خودرو-کاماپرس
لست سکند

افزایش قیمت خودرو و تورم اقتصادی سبب شده تا افراد بسیاری به طرح‌های لیزینگی فکر کنند. طرح‌های لیزینگی در واقع همان خرید اقساطی خودرو با شرایط ویژه شرکت اجرا کننده است. اما همه شرکت‌ها به درستی طرح‌های لیزینگی را اجرا نمی‌کنند و حتی برخی از آن‌ها از مشتریان کلاهبرداری می‌کنند. بنابراین متقاضیان طرح‌های لیزینگی باید اطلاعات درستی را در این زمینه به دست آورند.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ بازار خودرو، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس به نقل از همراه مکانیک، خرید اقساطی خودرو در شرایط اقتصادی کنونی و با توجه به بالا رفتن مداوم قیمت انواع اتومبیل، برای خریداران واقعی به صرفه است. به همین منظور طرح‌های لیزینگی به متقاضیان توصیه می‌شود.

اما هم اکنون شرکت‌های زیادی وجود دارند که در قالب طرح‌های لیزینگی به عقد قراردادهای غیرمنصفانه یا حتی کلاهبرداری برای فروش انواع خودرو می‌پردازند. به نظر با رشد روز افزون قیمت خودرو ، موارد کلاهبرداری در حوزه فروش قسطی این محصولات رو به افزایش رفته است.

نمونه‌ای از کلاهبرداری شرکت‌های لیزینگی

شهریورماه سال جاری کیوان ظهیری، فرمانده انتظامی غرب استان تهران، از دستگیری اعضای باند کلاهبرداری لیزینگ خودرو در حوزه استحفاظی خود خبر داد. به گفته ظهیری، این گروه در قالب فروش خودروهای لیزینگی نزدیک به 81 میلیارد تومان از مشتریان دریافت کرده بودند.

راز آسمان پایتخت

این مقام مسئول، علت وقوع چنین کلاهبرداری‌های بزرگی را لینک نشدن شرکت‌های خودرویی به مراکز تعویض پلاک عنوان کرد. ظهیری به مشتریان این نوع خرید خودرو توصیه کرده تا قبل از خرید به شیوه مذکور، استعلام‌های لازم را در این خصوص به دست آورند. در ادامه شیوه‌هایی برای آگاهی از طرح‌های معتبر لیزینگی و چگونگی عقد قرارداد مناسب برای خرید انواع اتومبیل بیان خواهد شد؛

به سایت بانک مرکزی مراجعه کنید

متقاضیان خرید اقساطی خودرو به منظور تشخیص شرکت‌های معتبر فروش لیزینگی اتومبیل، ابتدا باید از سایت بانک مرکزی استعلام بگیرند. لازم به ذکر است که هنگام بررسی اطلاعات این شرکت‌ها در سایت بانک مرکزی، باید به روزترین فهرست را مورد بررسی قرار دهید. زیرا برخی شرکت‌های لیزینگی ممکن است در اطلاعات قبلی مجوز فروش اقساطی خودرو را دریافت کرده، اما اکنون جواز قانونی آن‌ها لغو و منقضی شده باشد. البته مشتریان باید توجه داشته باشند که اکتفا به لیست بانک مرکزی کافی نیست و باید در خصوص شرکت‌‌های لیزینگی تحقیق شود تا بهترین را انتخاب کنند.

خودرو را آنی تحویل بگیرید و فریب نخورید

شرکت‌های فروش لیزینگی علاوه بر مجوز و شماره ثبت باید خودرو را به صورت آنی به شما تحویل دهند. بسیاری از کلاهبرداران تحویل خودرو را به هفته با ماه‌های بعد موکول می‌کنند، بنابراین با این مورد می‌توان به راحتی مجموعه‌های قلابی را تشخیص داد. ضمنا مشتریان نباید خود را با موضوع قیمت پایین‌تر، سود کمتر، قرعه کشی و تسهیلات نامتعارفی که از جانب برخی موسسات مطرح می‌شوند، گول بزنند.

موارد زیر را در نظر داشته باشید

افرادی که مایل به خرید لیزینگی خودرو هستند بهتر است از تسهیلات خرد کوتاه مدت استفاده کنند. زیرا هر چه تعداد اقساط بیشتر باشد، سود پرداختی به این مجموعه‌ها نیز بالاتر می‌رود. متقاضیان باید قرارداد خرید خودرو به شیوه لیزینگ را با دقت و کامل بخوانند و در صورت ابهام درباره موضوع یا موردی حتما از یک مشاور حقوقی مناسب مشورت بگیرند. همواره اهل فن توصیه می‌کنند خرید خودرو از مجموعه‌ای اتفاق بیفتاد که از همان ابتدا سند را به نام خریدار می‌زنند، در این صورت امکان نگه داشتن رهنی سند نیز موردی ندارد و مشتریان آسودگی خاطر بیشتری دارند.

خرید و فروش خودرو-کاماپرس

کسب اطلاعات بیشتر درباره خرید لیزینگی از همراه مکانیک

معمولا به متقاضیان این نوع خرید خودرو پیشنهاد می‌شود تا منابع اطلاعاتی مختلف درباره معامله خودروهای لیزینگی را مطالعه کنند و حداکثر اطلاعات را به دست آورند. وبسایت معتبر همراه مکانیک در این خصوص اطلاعات خوبی ارائه داده که افراد با چند کلیک امکان دسترسی به این اطلاعات و آگاهی از شرایط خرید لیزینگی را دارند.

همراه مکانیک علاوه بر ارائه اطلاعات به روز درباره خرید لیزینگی خودرو، انواع اتومبیل، چگونگی معاملات خودروهای دست دوم و …، یک منبع معتبر برای آگاهی از قیمت روز مدل‌های مختلف خودروهای موجود در بازار است. به این منظور، افراد باید به نمایشگاه آنلاین این مجموعه مراجعه کنند تا از قیمت خودرو مورد نظر خود آگاه شوند.

ضمنا خریداران یا فروشندگان خودروهای مختلف می‌توانند از خدمت کارشناسی اتومبیل این مجموعه استفاده کنند. در واقع به درخواست هر یک از طرفین معامله، کارشناسان این مجموعه خودرو مدنظر را کارشناسی کرده و معایب و سایر مسائل مربوط به آن را مطرح می‌کنند.

خرید اقساطی خودرو از همراه مکانیک

علاوه بر این موارد، همراه مکانیک امکان خرید اقساطی خودرو را برای مشتریانی که کمبود نقدینگی دارند، فراهم کرده است. افرادی که مایل به خرید اقساطی خودرو هستند، امکان مراجعه به وبسایت این مجموعه یا تماس با کارشناسان آن را دارند تا از شرایط خرید قسطی آگاه شوند. در مجموع همراه مکانیک تلاش کرده تا یک بستر جامع در حوزه معاملات خودرویی باشد و خدمات مناسبی را به مشتریان خود ارائه دهد تا معامله اتومبیل برای خریداران و فروشندگان سودآور شود.

انتهای پیام

مرتبط با : همراه مکانیک
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز