همه چیز درباره لنت ترمز خودرو

لست سکند

سیستم ترمز، از مهم‌ترین قطعات خودرو محسوب می‌شود که حفظ امنیت خودرو تا حد زیادی به آن وابسته است. در واقع، تمامی خودروها برای توقف در موقعیت مناسب به سیستم‌های ترمز و البته لنت ترمز نیاز دارند.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ بازار لوازم یدکی اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، با فشردن پدال ترمز، این لنت‌ها هستند که روی دیسک قرار می‌گیرند و به آن فشار وارد می‌کنند؛ این فشار عامل اصلی کاهش سرعت چرخ‌ها و توقف خودرو است.

حال، با پی بردن نقش حیاتی لنت خودرو ، سالم بودن آن اهمیت بیشتری پیدا می‌کند. این قطعه هم مانند بسیاری دیگر از قطعات یدکی خودرو باید در فواصل زمانی معینی چک و در صورت کارکرد نادرست، تعویض شود.

راز آسمان پایتخت

اکثر مردم تنها زمانی سراغ این لوازم یدکی خودرو می‌روند که رو به اتمام باشد؛ اما باید دانست که دیر عوض کردن آن آسیب زیادی به خودرو می‌زند. همانطور که تعویض زود هنگامش نیز یک هزینه بیهوده است. بنابراین در ادامه این مطلب به بررسی علائمی پرداخته شده که نشان می‌دهند زمان تعویض لنت ترمز رسیده است؛

هشدارهای تعویض لنت

۱. کاهش قدرت ترمز

زمانی که لنت‌ها دچار آسیب شوند، قدرت ترمز کاهش پیدا می‌کند؛ بنابراین کاهش قدرت ترمز نشان‌دهنده فرسودگی لنت‌ها است.

۲. صدای گوش‌خراش ترمز

صدای غیرطبیعی که هنگام ترمزگرفتن از آن به گوش می‌رسد؛ همان آهی است که از نهاد لنت ترمز فرسوده بلند می‌شود؛ بنابراین باید در اسرع وقت آن‌ها را تعویض کرد.

۳. لرزش پدال ترمز

لرزیدن پدال ترمز، یکی از بارزترین نشانه‌های زمان تعویض لنت ترمز است. اگر راننده‌ای هنگام فشردن پدال ترمز، احساس لرزش کند، باید در کوتاه‌ترین زمان ممکن نسبت به تعویض لنت خودروی خود اقدام کند.

۴. فرمان نامیزان

گاهی هنگام فشردن پدال ترمز، فرمان خودرو به یک سمت خاص کشش پیدا می‌کند و همواره به آن سمت متمایل است. این موضوع را هم می‌توان از نشانه‌های آسیب‌دیدگی لنت و زمان تعویض آن دانست.

۵. هشدار حسگر تعویض لنت

در خودروهای پیشرفته و به‌روز، سنسوری در نزدیکی لنت‌ها وجود دارد. این سنسور زمانی که لنت ترمز خودرو رو به اتمام باشد یا ضخامت آن از حد مشخصی کم‌تر شود، از طریق هشدارهای صوتی یا روشن کردن هشدار اتمام لنت روی صفحه پشت آمپر، موضوع را به راننده اطلاع می‌دهد.

اما به صورت کلی، برای اطمینان از وضعیت سلامت خودرو، بهتر است هر 15 هزار کیلومتر یکبار وضعیت لنت ترمز بررسی شود. حال با دانستن علائم خرابی لنت، ممکن است برای بسیاری از تازه‌رانندگان این پرسش ایجاد شود که اگر لنت خودرو آسیب‌دیده باشد، چگونه باید آن را تهیه کرد؟ قیمت لنت خودرو چقدر است؟

نکاتی که باید هنگام خرید لنت ترمز بدانید

در ابتدای خرید لنت ترمز، باید یک لنت ترمز خوب و باکیفیت خرید؛ چراکه ارزان بودن قیمت لنت ترمز گاهی نشانه کیفیت نه‌چندان خوب آن است؛ همین عدم کیفیت مناسب باعث می‌شود در مدت کمی سر و صدای زیادی ایجاد کند و اصطلاحا لنت «شیشه شود.» لنت ترمزی که خریداری می‌شود، باید تحمل دمای بالا را داشته باشد تا در مواقعی که ناگهان دمای خودرو بیش از اندازه زیاد می‌شود، ترمز نبُرد. در نهایت اینکه، لنت ترمز باید متناسب با مدل و استانداردهای خودرو باشد.

امروزه، بسیاری فروشگاه آنلاین لوازم یدکی و البته فروشگاه اینترنتی لنت خودرو به وجود آمده‌اند که می‌توانند مشتریان را برای خرید بهترین لنت راهنمایی کند. حتی برخی از آن‌ها نمایندگی لنت خودرو نیز هستند. در ادامه تعدادی از این فروشگاه‌ها معرفی خواهند شد؛

فروشگاه اینترنتی فروش آنلاین

فروشگاه اینترنتی فروش آنلاین مرجع تخصصی نقد و بررسی و فروش اینترنتی لوازم یدکی تمامی خودروهای موجود در ایران است. این فروشگاه، گروه‌های مختلف کالا مانند دیسک و صفحه ، لوازم اسپرت و لنت را به فروش می‌رساند؛ یعنی حتی لوازم اسپرت ماشین را می‌توان از فروش آنلاین خرید. فروشگاه اینترنتی فروش آنلاین دارای نماد الکترونیک از مرکز توسعه تجارت الکترونیکی وزارت صنعت معدن و تجارت نیز است.

اورجین پارت

مجموعه اورجینال پارت تنها فروشگاه لوازم یدکی اصلی در ایران است که تلاش می‌کند بهترین و با کیفیت‌ترین محصولات را در اختیار مشتریان سراسر ایران قرار دهد. این مجموعه انواع لوازم یدکی خودرو شامل شمع خودرو، انواع تسمه، لنت ترمز، فیلتر، سنسور، صفحه کلاچ، هرزگرد و تسمه سفت‌کن را به فروش می‌رساند.

فروشگاه آنلاین لوازم یدکی خودرو؛ توربویدک

این مجموعه به پشتوانه تخصص و تعهد خود در حوزه فروش آنلاین امروز توانسته است خدماتی از قبیل «خرید اقساطی لوازم یدکی»، «مشاوره و پشتیبانی فنی»، «ضمانت اصالت کالا»، «سرعت در ارسال کالا» و «پشتیبانی متعهدانه» را از اصول اساسی فعالیت خود بداند.  در فروشگاه آنلاین لوازم یدکی خودرو توربویدک سفارشات بیشتر از پانصد هزارتومان بصورت رایگان ارسال می گردد.

فروشگاه اینترنتی یدک مارکت

برای خرید انواع لوازم یدکی خودروهای چینی و ایرانی می توانید به فروشگاه اینرتنتی لوازم یدکی خودرو یدک مارکت مراجعه کنید. در این فروشگاه کلیه لوازم و قطعات خودرو با ضمانت اصالت و بازگشت وجه ارائه می‌شوند و سفارش شما را با سرعت فوق العاده ای به دست شما می‌رسانند. همچنین از طریق تماس با مرکز تماس یدک مارکت می‌توانید از مشاوره رایگان کارشناسان قطعات یدک مارکت به صورت رایگان استفاده کنید.

مرتبط با : اورجین پارتتوربویدکفروش آنلاینیدک مارکت
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز