همه آنچه باید درباره داروپخش بدانید

انبار شرکت داروپخش
لست سکند

شرکت کارخانجات «داروپخش» از هلدینگ‌هایی است که در زمینه تولید و توزیع دارو در ایران فعالیت می‌کند. در سال 1335 شركت كارخانجات داروپخش، تحت عنوان «بنگاه خيريه داروپخش» وابسته به سازمان خدمات اجتماعی و با همكاری شركت داروسازی انگليسی « الن اند هنبریز» تأسيس شد. هدف اوليه این شركت تامين نيازهای داروئی پنج بيمارستان و 255 درمانگاه در سطح كشور بود.

کاماپرس، در ادامه تاریخچه و فعالیت‌های این شرکت را به فعالان صنعت دارو و درمان معرفی می‌کند؛

۱. در سال 1340، پنج دکتر داروساز برای آموزش به انگلستان اعزام شدند تا در كارخانه‌های «ای اند اچ» و «گلکسو»، مهارت‌های لازم برای توليد و كنترل را فراگيرند.

2. یک سال بعد، گروه داروسازان اعزامی به انگلستان به همراه متخصصين انگليسی به ايران آمده و شروع به نصب ماشين‌آلات، استخدام پرسنل، آموزش آن‌ها و در نهايت توليد دارو کردند.

3. در سال 1342 کارخانه داروپخش در زمینی به مساحت 191هزار و ۶۵۰ متر مربع به طور رسمی افتتاح شد.

راز آسمان پایتخت

4. تا پیش از انقلاب اسلامی این شرکت با تولید بیش از 300 قلم دارو تحت لیسانس شرکت‌های معتبر آمریکائی و اروپائی مانند شرینگ و ام.اس.دی فعالیت می‌کرد.

5. شرکت کارخانجات داروپخش در سال 1358 تحت نظر مستقیم وزارت بهداشت و درمان قرار گرفت.

6. داروپخش تا سال 1370 با استخدام نیروهای ایرانی توانست داروهای موردنیاز بیماران را در داخل کشور تولید کند.

7. مدیرعامل این شرکت محمد نادری علی‌زاده است و ریاست هیات مدیره آن را علی‌رضا یکتادوست بر عهده دارد.

8. شرکت داروپخش در سال 1372 در بورس با نماد «وپخش» پذیرفته شد. از سهام‌داران داروپخش شرکت دارویی تامین، شرکت سهامی بیمه و گروه سرمایه‌گذاری آتیه دماوند و گروه صباتامین را می‌توان نام برد.

9. داروپخش در سال 1395 استاندارد روش خوب آزمایشگاهی را دریافت کرده است. همچنین دارای گواهینامه‌های رعایت حقوق مصرف کننده در سال 1394، سیستم مدیریت کیفیت سال 1386، کیفیت برتر از ال‌سی‌اس کانادا و گواهینامه ملی اشتهار به کیفیت دو ستاره 1391 نیز هست.

10. برند داروپخش در سال ۱۳۹۲ در دهمین جشنواره ملی قهرمانان صنعت ایران به عنوان یکی از ۱۰۰ برند برتر ایران شناخته شد.

11. داروپخش محصولات خود را به کشورهایی چون ازبکستان، عراق، افغانستان، تاجیکستان، سوریه، آذربایجان، بلاروس، تانزانیا، اوگاندا و گرجستان صادر می‌کند.

12. محصولات داروپخش شامل گروه‌های دارویی ضددرد و التهاب، ضدمیکروب، داروهای پوستی، داروهای تنفسی و آنتی‌هیستامین‌ها، داروهای قلبی عروقی، داروهای اعصاب و روان، ویتامین‌ها و مکمل‌ها و شکل‌های دارویی قرص، شیاف، سوسپانسیون خوراکی، ساشه، آمپول، قطره چشمی و کرم و لوسیون موضعی هستند.

مرتبط با : داروپخش
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز