همه آنچه باید از سایپا دیزل بدانید

لست سکند

شرکت «سایپا دیزل» در ابتدا با نام «ایران‌کاوه» شروع به‌کار کرد. این مجموعه با انعقاد قراردادی انحصاری با شرکت ماک تراکس، فعالیت خود را با مونتاژ کامیون‌های ماک و ساخت انواع تریلر آغاز کرد.

از سال 1357 تاکنون شرکت سایپا دیزل اقدامات موثری را در زمینه‌های مرتبط انجام داده و توانسته است با شرکای تجاری خود دامنه فعالیتش را گسترش دهد.

این مجموعه قصد دارد تا به متعالی‌ترین عرضه‌کننده خودروهای تجاری در ایران تبدیل شود. سایپا دیزل تاکنون توانسته است بیش از 35 مدل از انواع کامیون‌های سبک، متوسط، نیمه‌سنگین و سنگین و هم‌چنین انواع تریلر و اتاق بار را به بازار عرضه کند و پاسخگوی نیاز مشتریان باشد.

در ادامه کاماپرس 7 نکته از این مجموعه را برای علاقمندان به محصولات سایپا دیزل و فعالان حوزه خودروسازی بیان می‌کند که مطالعه آن مفید است؛

1. شرکت سایپا دیزل کار خود را از سال 1342 به‌صورت رسمی آغاز کرد. در حال حاضر محمدحسن محمدزاده مدیرعامل این مجموعه است. این شرکت در 16 نقطه کشور نمایندگی1 فعال دارد.

راز آسمان پایتخت

2. این مجموعه اکنون به تولید سه دسته محصولات باری، کمپرسی و کشنده می‌پردازد. دانگ‌فنگ کشنده، ولوو کمپرسی، فوتون باری، کاوه کمپرسی و… از محصولات تولیدی این مجموعه هستند.

3. این شرکت تا سال 1357 بیش از 7 هزار و 500 دستگاه کامیون تولید کرد. بعد از سال 1357 شرکت سایپا دیزل، مونتاژ سایر وسایل نقلیه و مرتبط با بخش حمل و نقل جاده‌ای را در دستور کار خود قرار داد.

۴. سهام این مجموعه با عنوان «خکاوه» در بازار عرضه می‌شود. سایپا دیزل در سال 1398 با وجود کاهش 66 درصدی فروش محصولات تجاری خود، سود خالص 5/12 درصدی را تجربه کرد. درآمد عملیاتی این شرکت در پایان سال 1398 بیش از 14 هزار میلیارد ریال اعلام شد.

۵. سه سهامدار اول این شرکت شامل سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران با 3/17 درصد سهم، سرمایه‌گذاری گروه صنعتی رنا با 3/17 درصد سهم، صندوق حمایت و بازنشستگی کارکنان فولاد با 7/15 درصد سهم هستند.

۶. شرکت‌های پیشگامان بازرگانی ستاره تابان، سرمایه‌گذاری سایپا، تجارت الکترونیک خودرو تابان، سرمایه‌گذاری و توسعه صنعتی نیوان ابتکار و سازمان خصوصی‌سازی- سرمایه‌گذاری استانی- از دیگر سهامداران سایپا دیزل هستند.

۷. شرکای تجاری این مجموعه ولو تراکس، رنو تراکس، دانگ‌فنگ و فوتون اعلام شده‌اند. همچنین شرکت خدمات فنی رنا از زیرمجموعه‌های سایپا دیزل است.

۸. مجموعه سیپا دیزل تاکنون موفق شده گواهینامه‌های ایزو-کنترل کیفیت ۹۰۰۱، لوح تقدیر و رتبه برتر خدمات پس‌ از فروش خودروهای تجاری، لوح تقدیر اقتصاد سبز و … را کسب کند. سال گذشته نیز این شرکت در نخستین نمایشگاه فرصت‌های داخلی‌سازی و رونق تولید حضور فعالی داشت.

مرتبط با : سایپا دیزل
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

1 دیدگاه برای “همه آنچه باید از سایپا دیزل بدانید

  1. جهان گفته:

    گول این حرف هارانخورید سایپا خودرو قرعه کشی تحویل آبان را بادریافت 25درصد افزایش قیمت و بقیه قیمت هنوز 99/12/2 تحویل نداده است…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز