همه‌چیز درباره بازار فارکس و تحلیل آن

با توجه به شرایط اقتصادی کشور و گسترش نگرش کسب درآمد دلاری، روزانه افراد بیشتری برای کسب درآمد، به سراغ بازارهای مالی بین المللی می‌روند. یکی از بزرگترین این بازارهای مالی، بازار فارکس است که توانایی تریدرها در تحلیل آن، اهمیت تعیین‌کننده‌ای در موفقیت و یا شکست معاملاتشان دارد.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ طلا و ارز اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، بازار Forex یکی از بزرگترین بازارهای فرابورسی معاملاتی و تبادل ارزهای خارجی است که معامله‌گران حرفه‌ای و بانک های بین المللی روزانه معاملات بزرگی را در آن انجام می‌دهند. در حال حاضر با پیشرفت تکنولوژی، به‌راحتی می‌توانید در هر نقطه دنیا به پلتفرم‌های معاملاتی بازار فارکس وصل شده و اقدام به معامله کنید. با وجود این، توانایی شما در زمینه تحلیل بازار فارکس، نقش موثری در موفقیت یا شکست شما داشته و که برای این منظور تحلیل فارکس توسط تحلیل‌گران برجسته فیبوتک، به صورت روزانه در اختیار کاربران قرار میگیرد.

آشنایی با بازار فارکس

فارکس، مخفف عبارت Foreign Exchange Market به معنای بازار تبادل ارزهای خارجی است که نخستین بار در سال 1971 شروع به فعالیت کرد. این بازار کاملا برخط بوده و معامله‌گران از طریق شبکه‌های الکترونیکی اقدام به معامله در فارکس می‌کنند؛ با وجود این، بزرگ‌ترین کارگزاری‌های فعال در این حوزه در لندن، توکیو و نیویورک قرار دارد.

در بازار فارکس، به‌عنوان یکی از بزرگترین بازارهای فرابورسی معاملاتی و تبادل ارزهای خارجی، دارایی‌های متعدد و گوناگونی چون سهام‌های آمریکا، تمام جفت ارزها، ارز دیجیتال، طلا، نفت و غیره به‌شکل غیرمتمرکز معامله می‌شود. در بازار فارکس همچنین می‌توان هر ارز را به میزان برابری با ارز دیگر معامله کرد که به آن به اصطلاح «جفت ارز» می‌گویند؛ به عنوان مثال جفت ارز یورو به دلار – EUR/USD.

راز آسمان پایتخت

نحوه معامله در بازار فارکس

سرمایه‌گذاران و معامله‌گران، از طریق کارگزاری‌های فعال در این حوزه و همچنین پلتفرم‌های مربوطه به بازار فارکس وصل شده و در این بازار فعالیت می‌کنند. فارکس نرخ تبدیل برای تمام ارزها مشخص کرده و جنبه‌های خرید، فروش و معامله ارزها را در قیمت فعلی یا تعیین شده پوشش می‌دهد. در بازار فارکس ، نرخ ارزها با یکدیگر معامله می‌شوند که به اصطلاح به آن جفت ارز گفته می‌شود و به همین جهت، ارزش ارزها در این بازار به‌صورت نسبی و با تنظیم قیمت بازاری یک رمزارز در صورت خریداری ارز دیگر تعیین می‌شود. در نتیجه این فرایند، قیمت‌ها در فارکس کم و زیاد شده و معامله‌گران حرفه‌ای که توانایی تحلیل خوبی از بازار داشته باشند، می‌توانند سودهای کلانی کسب کنند. لازم به ذکر است، در بازار فارکس مانند سایر بازارهای مالی، معاملات متاثر از وضعیت اقتصادی و سیاسی هرکشور است و بررسی این رویدادها و اطلاع از آن‌ها برای تحلیل فارکس مهم است.

آشنایی با تحلیل تکنیکال فارکس

تحلیل تکنیکال فارکس ، باهدف کمک به معامله‌گران در پیش‌بینی حرکت بعدی قیمت‌ها براساس حرکات تاریخی قیمت و الگوهای نمودار صورت می‌‌گیرد. در تحلیل تکنیکال فارکس ، اعتقاد بر این است که بازار همیشه در الگوهای تکراری حرکت می‌کند که با بررسی دقیق نمودارهای معاملاتی قابل مشاهده و شناسایی است. تحلیل تکنیکال در بازار فارکس به‌جهت ویژگی‌های ساختاری و نقد شوندگی بالای آن، بسیار موثر و کاربردی بوده و همواره ابزاری قابل اطمینان برای اهداف سرمایه گذاری کوتاه مدت محسوب می‌شود.

تحلیل تکنیکال فارکس به‌طور کلی بر روی سه اصل بنا شده است. نخست آن‌که بازارها در الگوهای تکراری حرکت می‌کنند، دوم آن‌که بازار همه چیز را تخفیف می‌دهد و در نهایت تحلیل‌گران معتقدند که قیمت‌ها در بازارهای فارکس همیشه در حرکت‌ هستند.

در این بازار، تحلیل تکنیکال شاخص سهام آمریکا جزو محبوب ترین نمادها برای معامله هست و همچنین معامله گران فعال بازار به صورت روزانه تحلیل طلا را دنبال میکنند. دیگر مبحث جذاب برای معامله کردن جفت ارزها میباشد که شما نیز میتواند تحلیل جفت ارز محبوب بازار را در کنار سایر موارد به صورت روزانه از وبسایت فیبوتک مشاهده فرمایید.

مزایای سرمایه‌گذاری در فارکس

برای معامله در بازار فارکس، نیاز به حضور فیزیکی در هیچ‌مکانی نداشته و به‌راحتی در پنج روز هفته و به‌شکل 24 ساعته می‌توانید در هر نقطه از دنیا با یک خط اینترنت وارد بازار جهانی فارکس شوید. از دیگر مزایای معامله در فارکس می‌توان به عدم نیاز به پرداخت مالیات، معامله تا چند برابر سرمایه از طریق اعتبار اولیه‌ای که بروکرها به شما اختصاص می‌دهند، نقدینگی بالا و کارمزد بسیار پایین اشاره کرد. ضمن این‌که اکثر بروکرهای فارکس، به‌شکل رایگان و با هدف آموزش و کسب تجربه برای افراد مبتدی، حساب دموی رایگان ارائه می‌دهند.

با وجود این، باید درنظر داشته باشید که بازار فارکس، بازاری پیچیده بوده و ورود به آن بدون آموزش و آشنایی کافی، برای سرمایه‌گذاران مبتدی ریسک بسیار بالایی دارد. از این رو برای موفقیت در این بازار و جلوگیری از ضررهای کلان، بهتر است ابتدا با پیچ و خم‌های این بازار آشنا شده و با سرمایه اندک شروع کنید.

تحلیل‌ بازار فارکس با فیبوتک

فیبوتک به‌عنوان یکی از تخصصی‌ترین مراجع در حوزه آموزش و تحلیل بازارهای مالی بین المللی نظیر ارزهای دیجیتال و فارکس، به ارائه تمام سرویس‌های موردنیاز افراد فعال در بازار ارز دیجیتال و فارکس می‌پردازد. فیبوتک با برخورداری از تحلیل‌گران برجسته و متخصص در زمینه ارز دیجیتال و بازارهای مالی بین المللی نظیر فارکس، جدیدترین تحلیل‌های تکنیکال بازار فارکس و جفت ارزها را به‌صورت کاملا رایگان در اختیار کاربران خود قرار می‌دهد.

با انتخاب فیبوتک، علاوه بر دریافت روزانه اخبار بازارهای مالی، می‌توانید از خدمات آموزش ارز دیجیتال فیبوتک و همچنین انواع تحلیل‌ تکنیکال و فاندامنتال ارز دیجیتال و بازار فارکس بهره‌مند شده و مسیر موفقیت در بازارهای مالی را به‌سرعت طی کنید.

انتهای پیام

مرتبط با : فیبوتک
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز