هزینه ۳ میلیارد دلاری تایوان برای تسلیحات جدید و تقویت جنگنده اف 16

دولت تایوان در روز پنجشنبه اعلام کرد، قصد دارد ۲.۹۷ میلیارد دلار دیگر برای خرید تسلیحات جدید و همچنین تقویت جنگنده اف ۱۶ هزینه کرده و پتانسیل دفاعی خود در برابر چین را افزایش دهد.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ، تلگرام و توییتر کاماپرس را دنبال کنید.

به گزارش کاماپرس، تایوان مدت‌هاست که به طور مستقل و دموکراتیک اداره می‌شود اما چین این کشور را همچنان به‌عنوان قلمرو خود می‌بیند و در سه سال گذشته فشار نظامی و سیاسی بر روی آن را افزایش داده است.

بیشتر بخوانید:

در مقابل، رئیس جمهور تایوان، تسای اینگ ون، بودجه دفاعی ارتش این کشور برای سال ۲۰۲۴ را بیش از ۳.۵ درصد افزایش داده است تا نیمی از آن برای خرید هواپیماهای جنگنده و مابقی برای تقویت دفاع دریایی صرف شود.

راز آسمان پایتخت

ایالات متحده نیز پیش از این فروش احتمالی سیستم‌های جستجو و ردیابی مادون قرمز برای جت های جنگنده اف ۱۶ و سایر تجهیزات به تایوان را تایید کرده بود.

معاون وزیر دفاع تایوان با اشاره به نسل جدید جت‌های چینی اظهار داشت این معامله ۵۰۰ میلیون دلاری با آمریکا به تایوان اجازه می‌دهد به طور موثرتری از فعالیت هوایی چین جلوگیری کند.

از طرف دیگر وزارت امور خارجه چین هرگونه فروش تسلیحات خارجی به تایوان را محکوم کرد و از ایالات متحده خواست فورا این فروش لغو کند.

انتهای پیام

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز