هزینه های اخذ ویزای توریستی اسپانیا در سال 2023 چقدر است؟

ویزای توریستی پرتغال-کاماپرس
تورهای مسافرتی لحظه آخر

اگر قصد دارید برای گذران تعطیلات، گشت و گذار در جاذبه‌های طبیعی، درمان بیماری و یا دیدار با خانواده و دوستان خود به اسپانیا سفر کنید و برای مدت زمانی کوتاه در این کشور اقامت داشته باشید؛ پیش از هر چیزی نیازمند دریافت ویزای توریستی اسپانیا هستید.

به گزارش کاماپرس، ویزای توریستی اسپانیا یکی از انواع ویزاهای شینگن بوده که افراد می‌توانند با دریافت آن به مدت 3 ماه در اسپانیا اقامت داشته باشند و به 26 کشور اروپایی بدون نیاز به اخذ ویزای جداگانه سفر کنند. کشور زیبای اسپانیا جزو ده کشور پربازدید جهان است که توانسته در سال 2022 میزبان بیش از 71.6 میلیون گردشگر از سراسر جهان باشد.

در این گزارش، هزینه‌ها، شرایط و مدارک لازم برای اخذ ویزای توریستی اسپانیا بررسی شده است.

ویزای توریستی اسپانیا-کاماپرس
قدم اول در اخذ ویزای توریستی اسپانیا

در گذشته افراد برای دریافت ویزای توریستی اسپانیا باید به صورت حضوری به کنسولگری این کشور در تهران برای تعیین وقت سفارت مراجعه می‌کردند. اما در طی سال‌های اخیر، سفارت اسپانیا تمامی مراحل تعیین وقت و ارائه مدارک برای دریافت ویزای توریستی اسپانیا را به نماینده رسمی خود در تهران یعنی کارگزاری BLS واگذار کرده است.

بنابراین، متقاضیان ویزای توریستی اسپانیا باید با مراجعه به وبسایت این کارگزاری و تکمیل فرم مرتبط با درخواست ویزا و پرداخت هزینه لازم برای دریافت ویزا، نسبت به تعیین وقت ملاقات و تحویل مدارک لازم اقدام کنند.

راز آسمان پایتخت

پس از تعیین وقت افراد باید در زمان مقرر شده در محل کارگزاری حضور پیدا کنند و کلیه مدارک لازم برای اخذ ویزای توریستی اسپانیا را به کارگزاری مربوطه تحویل دهند. در صورتی که افراد قصد داشته باشند برای اولین بار به حوزه شینگن سفر کنند باید اقدامات مرتبط به بیومتریک را نیز در مرکز درخواست ویزای اسپانیا انجام دهند.

هزینه اخذ ویزای توریستی اسپانیا چقدر است؟

متقاضیان ویزای توریستی اسپانیا که بیش از 12 سال سن دارند، باید هزینه‌ای برابر با 80 یورو برای دریافت ویزای اسپانیا پرداخت کنند. افراد بین 6 تا 12 سال موظف به پرداخت 40 یورو هستند و هزینه دریافت ویزای توریستی اسپانیا برای افراد زیر 6 سال رایگان خواهد بود.

در کنار هزینه اخذ ویزای اسپانیا، هر فرد باید مبلغی معادل 16.90 یورو جهت دریافت خدمات و مالیات بپردازد.

مدارک لازم برای دریافت ویزای توریستی اسپانیا

پس از دریافت وقت از کارگزاری BLS اسپانیا باید تمامی مدارک و اسناد مورد نیاز به سفارت ارائه گردد. افراد باید در کنار فرم درخواست اخذ ویزای توریستی اسپانیا مدارکی همچون پاسپورت معتبر با حداقل 6 ماه اعتبار و 2 صفحه خالی جهت الصاق ویزا،  2 قطعه عکس پاسپورتی، بیمه مسافرتی ویزای شینگن تا سقف حداقل 30 هزار یورو برای مدت سه ماه ارائه دهند.

اولین شرط عمومی برای دریافت ویزای توریستی اسپانیا، میزان گردش حساب و تمکن مالی افراد است. متقاضیان دریافت ویزای اسپانیا باید حداقل بیش از 100 میلیون تومان در حساب بانکی خود داشته باشند.

از دیگر شرایط اخذ ویزای توریستی اسپانیا، گردش حساب بالای فرد متقاضی است. افراد باید در طی 6 ماه قبل از درخواست ویزای اسپانیا، گردش حساب بالایی داشته باشند و مبالغ ورودی و خروجی آنها منطبق با مدارک ارائه شده مبنی بر اشتغال آنها باشد.

کپی بلیط رفت و برگشت هواپیما، ارائه مدرک رزرو هتل و یا داشتن دعوت‌نامه از آشنایان و ارائه محل اقامت جهت اثبات سکونت در زمان سفر، ترجمه سند ازدواج، گواهی اشتغال به تحصیل و یا کار از دیگر مدارک لازم برای دریافت ویزای توریستی اسپانیا است.

ویزای توریستی اسپانیا-کاماپرس

مدت زمان لازم برای صدور ویزای توریستی اسپانیا

به طور معمول، سفارت‌های شینگن نظیر سفارت اسپانیا ملزم هستند در بازه زمانی 15 روزه درخواست‌‌های مرتبط با دریافت ویزای گردشگری را بررسی کنند. با این حال در برخی موارد ممکن است پروسه دریافت و صدور ویزای توریستی اسپانیا به علت تعدد کثیر مراجعین یک الی 2 ماه زمان ببرد.

دلایل ریجکت شدن ویزای توریستی اسپانیا

عدم ارائه اسناد صحیح، داشتن سوابق کیفری در گذشته یا در حال حاضر، عدم ارائه دلیلی شفاف و واضح برای سفر، گذرنامه نامعتبر، عدم ارائه برنامه صحیح از سفر، عدم اثبات تمکن مالی، نداشتن بیمه مسافرتی و غیره از جمله دلایلی است که اغلب موجب ریجکتی ویزای توریستی اسپانیا افراد می‌شود.

هرگونه نقصی در مدارک می‌تواند موجب ریجکت شدن ویزای افراد و تعویق زمان سفر و ضرر و زیان مالی به متقاضیان سفر به اسپانیا شود. بنابراین، گردشگران می‌توانند در راستای پیشبرد هر چه سریع‌تر اخذ ویزای توریستی اسپانیا خود و آماده کردن دقیق مدارک لازم و تکمیل فرم مربوطه از کارشناسان ماهر آژانس گردشگری معتبر همچون «النورا» یاری بجویند.

ویزای توریستی اسپانیا-کاماپرس

5 نکته طلایی پیش از درخواست برای ویزای توریستی اسپانیا

1- توجه داشته باشید که سفارت اسپانیا هیچ مدرکی را به زبان فارسی قبول نخواهد کرد. بنابراین، بهتر است هنگام تکمیل فرم مرتبط با درخواست ویزا و جمع‌آوری مدارک دقت لازم را به خرج دهید.

2- افراد باید سه ماه قبل از تاریخ سفر خود برای دریافت ویزای توریستی اسپانیا اقدام کنند. این زمان نباید بیشتر یا کمتر از تاریخ سفر به اسپانیا باشد.

3- برای ترجمه مدارک خود از دارالترجمه‌های رسمی استفاده کنید.

4- در صورتی که مدارک شما ناقص باشد و یا در مدارک خود اطلاعات نادرست درج کرده باشید. دریافت ویزای توریستی اسپانیا شما رد خواهد شد و شما تا حداقل 3 ماه پس از آن قادر به درخواست مجدد برای دریافت نخواهید بود.

5- فرم ویزای اسپانیا را باید به صورت آنلاین دریافت و آن را به زبان انگلیسی و یا اسپانیایی تکمیل کنید. بنابراین، اگر برای تکمیل فرم و جمع‌آوری مدارک خود به راهنمایی نیاز دارید، می‌توانید از کارشناسان و متخصصان این حوزه کمک بگیرید.

سریع ترین راه دریافت ویزای توریستی اسپانیا

افراد برای دریافت هر چه سریع‌تر ویزای توریستی اسپانیا و صرفه‌جویی در وقت و زمان خود می‌توانند از کارشناسان آژانس‌های گردشگری معتبر همچون «النورا» یاری بجویند. کارشناسان مجموعه النورا با آگاهی دادن به افراد نسبت به جمع‌آوری مدارک لازم و شرایط دریافت ویزای توریستی اسپانیا، امکان ریجکتی درخواست ویزای توریستی آنها را کاهش می‌دهند و فرایند دریافت ویزا را تسریع می‌بخشند.

گردشگران می‌توانند به منظور آگاهی از خدمات و ویژگی‌های بیشتر این مجموعه به وبسایت آن به آدرس www.elenoora.com مراجعه کنند و یا از طریق تماس با شماره تلفن 02191096339  از کارشناسان این مجموعه یاری بجویند.

انتهای پیام

مرتبط با : النورا
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز