هرآنچه باید در مورد شیپور بدانید

سایت شیپور-کاماپرس

شیپور دومین وب‌سایت پربازدید نیازمندی‌ها در ایران است. پس از مجازی‌شدن اکثر کسب‌وکارها در دنیا و جای‌گرفتن تقریباً تمام خدمات در کامپیوترها و گوشی‌های هوشمند، نیازمندی‌های مردم نیز از این کوچ بی‌نصیب نماند و از روزنامه‌ها و ورقه‌های کاغذی، به صفحات اینترنتی منتقل شد که در هر زمان و هر مکان، قابل‌دسترسی است.

کاماپرس در ادامه به بررسی شیپور و خدمات آن می‌پردازد:

شرکت نت تجارت اهورا، با نام تجاری «شیپور» در مرداد ۱۳۹۱ توسط رضا اربابیان و با هدف ایجاد ارتباطات مستقیم بین خریداران و فروشندگان، تأسیس شد.

طبق اعلام سایت این شرکت، شیپور اکنون در بیش از ۱۱۰ شهر ایران فعال است.

نیازمندی‌های شیپور در ۱۰ گروه «وسایل نقلیه»، «ورزش، فرهنگ و فراغت»، «املاک»، «لوازم الکترونیکی»، «استخدام»، «صنعتی، اداری و تجاری»، «خدمات و کسب‌وکار»، «موبایل، تبلت و لوازم»، «لوازم خانگی» و «لوازم شخصی» و ۸۶ زیرگروه دسته‌بندی شده‌اند.

راز آسمان پایتخت

قابلیت جستجوی شیپور به کاربر امکان واردکردن عبارت موردنظر، انتخاب گروه و زیرگروه، انتخاب استان و شهر موردنظر و همچنین ویژگی‌های به‌خصوص هر گروه را می‌دهد.

بلاگ فعال شیپور گزارش‌های جامع و مطالب کاربردی در گروه‌های ذکر شده را به‌صورت دوره‌ای منتشر می‌کند.

در هر صفحه از گروه‌های نیازمندی‌ها، به برخی از سؤال‌های متداول کاربران پاسخ داده می‌شود.

بنا بر اعلام شیپور، روزانه میلیون‌ها کاربر از بستر نیازمندی‌های آنلاین این شرکت استفاده می‌کنند.

شیپور علاوه بر وب‌سایت، خدمات خود را از طریق نرم‌افزارهای اندروید و آی‌اواس به کاربران ارائه می‌دهد.

در سال ۱۳۹۹ طی افزایش قیمت در بازار املاک و خودرو، با شکایت وزارت صنعت از پلتفرم‌های آگهی آنلاین، حق نمایش قیمت مسکن و خودرو در این سایت‌ها از آن‌ها گرفته شد. این وزارت، افزایش ناگهانی و بیش از حد مسکن و خودرو را ناشی از قیمت‌گذاری در این سایت‌ها می‌دانست.

شیپور از سال ۱۳۹۰ با تیم سه‌نفره شروع به شکل‌گرفتن کرد و در سال ۱۳۹۱ لانچ شد. در ابتدا، با شرکتی در اسلونی وارد همکاری شد تا مسائل فنی را پیش ببرد؛ اما این امر با آن شرکت محقق نشد. در سال ۱۳۹۳ با سرمایه‌گذاری شرکت سوئدی Pomegranate شیپور بالاخره به شریک مطلوب خود رسید.

طبق مصاحبه‌های مدیرعامل و مؤسس شیپور با مطبوعات، این شرکت با داشتن کارمندان بیشتر، پروسه تأیید و انتشار آگهی‌ها در کمتر از سه دقیقه انجام شده کلاهبرداری‌های مجازی در این سایت خیلی کم اتفاق می‌افتد. بخش بسیار زیادی از نیروی انسانی این شرکت در بخش پشتیبانی مشغول به کار هستند.

او در ادامه، به عجیب‌ترین آگهی‌های منتشرشده در شیپور نیز اشاره کرد که می‌توان از تکه‌ای از درخت امامزاده صالح با قیمت حدوداً ده میلیون تومان، تکه‌ای از پارچه سیاه خانه کعبه، واگذاری سرپرستی یک کودک، فروش تکه‌ای از سنگ تخت‌جمشید، مادری که به دنبال خواستگار برای دخترش بود، هواپیمایی که از کار افتاده و صاحبش پیشنهاد فروش آن به‌عنوان رستوران را داده بود، شخصی یک تکه سنگ را به‌عنوان شهاب‌سنگ برای فروش گذاشته بود و یک مورد تشکر از کسبه محل نام برد.

یکی از تفاوت‌های سایت شیپور با دیوار، عدم تأیید آگهی‌های تبلیغاتی است.

طبق اعلام مدیرعامل این شرکت، بخش‌های لوازم خانگی، منزل، خودرو و استخدام جزو پرطرف‌دارترین بخش‌های شیپور هستند.

کاربران می‌توانند برای درج آگهی و مشاهده آگهی‌های منتشر شده، به وب‌سایت و نرم‌افزارهای شیپور مراجعه کنند.

 نویسنده: مهدی‌یار بلدزاده

انتهای پیام

مرتبط با : شیپور

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز