هارد اکسترنال 16 میلیونی در بازار رونمایی شد

لست سکند

کالاهای دیجیتالی بیشترشان وارداتی هستند و از این رو قیمت شان در بازار ایران گران است، اما با تازگی هارد اکسترنال 16 میلیونی رکورد تازه ای از گرانی را ثبت کرده است.

به گزارش کاماپرس، با بالارفتن کیفیت فایل های تصویری، صوتی، ویدیو و غیره در دنیای دیجیتال، حجم آنها نیز افزایشی شد.

از این رو نیاز به یک هارد جدا و قابل حمل بیش از پیش احساس شد، همین احساس نیاز منجر به سرازیر شدن هارداکسترنال به بازار ایران شد.

پس از مدتی شرکت های بزرگ شروع به تولید هاردهایی با حجم زیاد کردند و از این رو هاردهای با حجم بالای 1000 گیگابایت ساخته شد، هاردهایی که در ابتدا بدون مشتری و بدون کاربرد به نظر می رسیدند، اما کم کم جای خود را در دنیای کالاهای دیجیتال پیدا کردند.

بیشترشدن مشتری و در نتیجه آن تقاضا و همچنین بالا رفتن قیمت ارز در طول یک سال اخیر در ایران منجر به گرانی سرسام آور هارد شد.

راز آسمان پایتخت

قیمت هارداکسترنال

در حال حاضر هارد اکسترنال ها با قیمت های میلیونی خرید و فروش می شوند؛ به طور مثال تا زمان نوشتن این گزارش هارد اکسترنال سیگیت با 10 هزار گیگابایت ظرفیت حدود 7 میلیون و نیم به فروش می رسد.

قیمت هارداکسترنال لسی مدل sthg با ظرفیت 5 هزار گیگابایت ظرفیت حدود 8 میلیون ونیم قیمت گذاری شده است.

اخبار مهم مرتبط را بخوانید:

البته از برند لسی مدل های دیگری هم ساخته است که قیمت آن بالای 10 میلیون تومان است. به طور مثال هارد اکسترنال برند لسی مدل D2  با 8 هزار گیگابایت ظرفیت با قیمت حدودی 11 میلیون تومان در بازار تهران به فروش می رسد.

در تازه ترین رکوردشکنی در زمینه قیمت هارد اکسترنال قیمت 16 میلیون تومان به ثبت رسیده است، این رکورد را هارداکسترنال لسی مدل DJL با ظرفیت 2 هزار گیگابایت در سطح بازار تهران به ثبت رسانده است.

برای دسترسی سریعتر به اخبار مهم روز، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

 

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز