نیم سکه یا ربع سکه، کدامیک برای سرمایه‌گذاری در سال ۱۴۰۰ بهتر است؟

لست سکند

خریداران ربع سکه در سال ۹۹ سود بیشتری نسبت به خریداران نیم سکه و تمام بهارآزادی به دست آورده‌اند.

به گزارش کاماپرس، ربع سکه بهار آزادی با افزایش 104درصدی در سال ۹۹ بیشترین بازدهی را نسبت به انواع سکه موجود در بازار داشته است. به همین دلیل فعالان بازار سکه و طلا پیش بینی می‌‌کنند،‌ خرید این سکه در سال ۱۴۰۰ هم می تواند سود آور باشد. بعد از سکه ربع بهار آزادی، نیم سکه هم حدود ۹۱ درصد بازدهی داشته است.

ربع سکه و افزایش دو برابری قیمت در سال ۹۹

در اوایل سال ۹۹، قیمت هر قطعه ربع سکه در بازار حدود ۱ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان بود ،‌اما حالا قیمت این سکه حدود ۴ میلیون تومان است. بر این اساس بازدهی یک سال سرمایه گذاری روی ربع سکه حدود 104درصد است. قیمت ربع سکه در هفته آخر مهرماه به ۵ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان هم صعود کرد.

اخبار مهم مرتبط را بخوانید

راز آسمان پایتخت

نیم سکه و ۹۱ درصد سود

ابتدای سال 99 قیمت هر قطعه سکه نیم بهار آزادی حدود ۳ میلیون و 250هزار تومان قیمت داشت، اما حالا نیم سکه با قیمت ۶ میلیون و ۳۵۰ هزار تومان فروخته می‌شود، یعنی حدود ۹۱ درصد سود به خریداران رسانده است.نیم سکه در هفته آخر مهرماه که رکورد قیمتها در بازار سکه به حساب می‌آید، ۸ میلیون و 600 هزار تومان قیمت داشت.

سکه امامی و 69 درصد سود

سکه تمام بهار آزادی طرح جدید یا همان سکه امامی در ابتدای سال با قیمت ۶ میلیون و ۲۵۰ هزار تومان فروخته می‌شد، اما حالا قیمت سکه امامی حدود ۱۰ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان است. البته این سکه در هفته آخر مهرماه به ۱۶ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان هم رسید. بررسی بازدهی این سکه نشان می‌دهد،‌خریداران آن حدود ۶۹ درصد سود کرده‌اند.

سکه تمام بهار آزادی و ۶۱ درصد سود

کمترین بازدهی بین سکه های مختلف در سال 99 مربوط به سکه تمام طرح قدیم است. این سکه اول سال با قیمت ۶ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان معامله می‌شد، اما حالا ۱۰ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان قیمت دارد. یعنی حدود ۶۱ درصد به خریداران سود رسانده است. این سکه هم در روزهای اوج قیمت سکه در هفته آخر مهرماه با قیمت ۱۴ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان به فروش می‌رسید.

برای دسترسی سریعتر به اخبار مهم بازار سکه و طلا، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز