سقوط قیمت سکه به زیر 10 میلیون؛ زیان سکه بازان در شب عید1400

لست سکند

قیمت سکه تمام طرح جدید یا همان سکه امامی ظاهرا 10 میلیون و 400 هزار تومان است اما اگر بخواهید سکه خود را بفروشید بیشتر از 9 میلیون و 900 هزار تومان عاید شما نمی شود.

به گزارش کاماپرس، این روزها اگر به سکه فروشی های راسته بازار میدان فردوسی و همکاران دیگر آنها در محدوده خیابان آبان سر بزنید بازار سکه را سوت و کور و قیمت سکه را رو به نزول می‌بینید. حتی در اوج ساعت های معاملاتی بازار هم مشتری فراوانی در این بازارها به چشم نمی خورد و آنها هم که در واحدهای صنفی حضور دارند بیشتر فروشنده اند تا خریدار.

کند شدن نبض بازار سکه در شب عید 1400

نبض بازار سکه در حالی در روزهای باقیمانده به عید 1400 کند می زند که هر سال عکس این ماجرا را شاهد بودیم و سکه بازان در شب عید سود خریدهای ماه ها و هفته های قبل را نقد می کردند. به این شرایط به نظر می رسد سکه بازانی که طی دو ماه اخیر سکه را در کانال های 11 و 12 میلیونی خریداری کرده اند در بازار شب عید 1400 با زیان مواجه اند.

اظهارات مقامات ایرانی و آمریکایی که با تعارف به هم برای تقدم جستن در بازگشت به برجام احتمال توافقی در این زمینه را بالا برده اند، موجب چشم انداز تیره برای بازار سکه شده است و معامله گران حرفه ای هم با درک این شرایط ریسک خود را کاهش داده اند. به این معنی که قیمت فروش آنها برخلاف عرف همیشگی نه 70 تا 150 هزار تومان بالاتر از قیمت خرید، بلکه 500 هزار تومان بالاتر است.

راز آسمان پایتخت

اخبار و مطالب مرتبط را بخوانید:

اگر سکه را 500 هزارتومان ارزان تر از قیمت فروش خریداری کنند چه کنیم؟

باشگاه خبرنگاران هم در گزارشی به رصد بازار سکه پرداخته و نتیجه ای که از این رضد به دست آمده این بوده است که ، نرخ فروش سکه امامی ۱۰ میلیون ۵۵۰ تا ۶۰۰ هزار تومان است اما موقع خرید سکه باید به نرخ ۹ میلیون و ۹۰۰ هزار تا ۱۰ میلیون تومان رضایت بدهید.

البته این کار از نظر اتحادیه صنفی طلا ، تخلف است و مسئولان اتحادیه می گویند اگر شهروندان با خرید سکه با فاصله ۵۰۰ تا ۶۰۰ هزار تومان کمتر از نرخ‌های رسمی بازار مواجه شدند، موارد را اطلاع دهند تا اتحادیه موضوع را بررسی کند، اما کیست که نداند این بررسی ها معمولا با یک تذکر رفع و رجوع شده و به اقدام خاص و ملموسی منتهی نمی شود.

ابراهیم محمد ولی رئیس این اتحادیه هم ضمن تاکید بر حباب حدود 500 هزار تومانی سکه برای توضیح وضعیت موجود در بازار گفته است که قیمت سکه ‌های امامی ضرب شده قبل از سال ۱۳۸۶ در بازار بین ۳۵۰ تا ۴۰۰ هزار تومان کمتر از سکه های ضرب شده بعد از این سال است.

برای دسترسی سریعتر به اخبار مهم روز ، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

انتهای پیام
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

1 دیدگاه برای “سقوط قیمت سکه به زیر 10 میلیون؛ زیان سکه بازان در شب عید1400

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز