خرید طلا تا عید 1400 سرمایه گذاری سودآوری است؟

لست سکند

افت و خیزهای شدید دلار و سقوط بورس و ثابت ماندن سود سپرده های بانکی، سرمایه گذاران را به سوی بازار فلز زرد هدایت کرده اما سوال اینجاست که خرید طلا در چند هفته پیش رو تا عید 1400 سود آور است؟

به گزارش کاماپرس، سرمایه گذاری و تبدیل پول به کالای سرمایه ای چه به منظور کسب سود باشد و چه به منظور حفظ ارزش پس اندازها، امریست که از سه سال پیش تاکنون در جامعه ما به دلایل متعددی که خارج از بحث ماست رونق فراوانی یافته است.

اکنون نیز در چند هفته مانده به ایام عید 1400 بازارهای مختلف در معرض انتخاب صاحبان نقدینگی و سرمایه قرار دارد و هر فرد بسته به میزان سرمایه خود می تواند در بازارهایی همچون بورس، بازار ارز، بازار طلا و سکه و مسکن سرمایه گذاری کند.

روند قیمت ها در بازارهای مختلف نشان می دهد رغبت سرمایه گذاران به بازار طلا و سکه بیش از سایر بازارها است. در هفته های اخیر و خصوصا طی هفته جاری قیمت طلا روند رو به رشدی داشته و روز گذشته نیز با وجود عقبگرد در ساعات معمول بازار، در آخرین ساعت بازار قیمت طلا و سکه وارد فاز افزایشی شد.

افزایش تقاضای طلا در مقطع شب عید

راز آسمان پایتخت

بخشی از افزایش قیمت طلا به افزایش تقاضای سنتی در این بازار مرتبط است که هر سال در شب عید اتفاق می افتد. امسال نیز خریداران طلا در مقطع شب عید برای تعویض زیورآلات زرین و خرید طلا به بازار می آیند و تقاضا را افزایش می دهند. ضمنا امسال نیز مثل سال قبل امکان سفر نوروزی چندان فراهم نیست و بخشی از نقدینگی که هر سال شب عید به بازار خودرو روانه می شد نیز به بازار طلا جذب می شود. این عوامل به عنوان عوامل افزاینده قیمت طلا و سکه به شمار می روند.

حمایت اونس جهانی طلا از مظنه 

از سوی دیگر اونس جهانی طلا نیز که مدتیست در میدان رقابت با ارز دیجیتال مشهور یعنی بیت کوین عقب نشسته دوباره در حال جان گرفتن است و روز گذشته نیز از مرز 1800 دلار فراتر رفت. احتمال افزایشی بودن اونس جهانی طلا در هفته های پیش رو با توجه به شدت گرفتن کرونا در جهان کم نیست و به این ترتیب اونس جهانی در هفته های باقی مانده تا عید 1400 به صورت اهرم بالا برنده قیمت ها در بازار سکه و طلای داخلی عمل می کند.

احتمال لغو فوری تحریم ها ضعیف است 

طلا در بازار ایران با یک عامل تهدید کننده نیز مواجه است و آن این که تحولات سیاسی منتهی به بازگشت آمریکا به برجام به نقطه بسیار حساسی رسیده و اگر آمریکا حتی بخشی از تحریم های ایران را در هفته های پیش رو لغو کند این امر مثل زلزله ای در بازار ارز و طلا عمل خواهد کرد. البته به نظر نمی رسد این اتفاق در هفته های پیش رو تا عید 1400 چندان محتمل باشد و سرمایه گذاران طلا به احتمال فراوان در این مقطع زمانی از حاشیه امن برخوردار خواهند بود.

بنابراین با فرض افزایشی بودن اونس جهانی طلا و رخ ندادن اتفاقات غیرقابل پیش بینی در روابط ایران و آمریکا ، خرید طلا سرمایه گذاری قابل قبولی تا شب عید 1400 به شمار می آید.

برای دسترسی سریعتر به اخبار مهم روز، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

انتهای پیام

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز