نگاهی به محبوبیت زنجیر مردانه

زنجیر مردانه-کاماپرس
لست سکند

زیورآلات مربوط به آقایان از قدیم و ندیم مشتریان و طرفداران خود را داشته و هنوز هم برای بسیاری جذابیت ویژه دارد. حقیقت هم این است که آنچه به عنوان زیورآلات استفاده میشود، ارتباطی با جنسیت ندارد. این نوع کالاها اساسا کالاهای مکملِ زیبایی، هستند. برخی فکر میکنند وجود آنها برای زیباتر به نظر رسیدنشان الزامی است. پس هم مردها میتوانند از انداختن بهترین زنجیر مردانه احساس لذت کنند و هم زنان میتوانند از داشتن زیورآلات لذت ببرند. این موضوعات جنسیت پذیر نیست!

به گزارش کاماپرس، به نقل از جنیکاشاپ، اما گلایه ای که اصولا از سوی مردان اهل زیورآلات به گوش میرسد این است که اساسا تنوع محصولات در زمینه ی زیورآلات مرتبط با آقایان بسیار پایین است. تا از زنجیر پسرانه یا گردنبند مردانه حرف به میان می آید، همه نوع مشخصی از گردنبند به ذهنشان میرسد. واقعیت اما این نیست، در واقع ما انواع متنوع و متعددی از طرحهای زنجیرهای مردانه را میتوانیم در دسترس داشته باشیم. اما مهم این است که برای تهیه ی آن به کجا رجوع میکنیم.

در این مقاله با گذری بر دنیای زنجیر مردانه سعی میشود، تصویر روشنتری از این تنوع، هم از منظر طراحی و هم از منظر بافت با شما در میان گذاشته شود تا با دنیای زنجیر مردانه بیشتر و بهتر از قبل آشنا شوید.

نگاهی به تاریخچه زنجیر گردن

وقتی مقداری به عقب میرویم و یا وقتی که گذشتگان را دنبال میکنیم، خیلی زود در مییابیم که مردان در گذشته بسیار بیشتر از اکنون از زیورآلات و به خصوص گردنبند استفاده میکرده اند. مطالعه ای تاریخی نشان میدهد که اولین نشانه ها از استفاده ی زنجیر گردن به دوران باستان و بیش از دوهزار و پانصد سال قبل از میلاد مسیح برمیگردد. هرچند این نشانه ها آنقدر مستند نیستند و زمان دقیق را به ما نشان نمی دهند، اما درباره ی استفاده ی باستانی از گردنبند پسرانه یا مردانه تقریبا تردیدی نداریم.

بیایید اما به تاریخ در دسترس‌تری برویم. به قرن شانزدهم و هفدهم میلادی برمیگردیم که دسترسی به نقاشیهای بیشتری داریم و بهتر میتوانیم به عنوان یک مستند تاریخی به آنها رجوع کنیم، با یک بررسی ساده میبینیم که مشخصا در اروپا و به خصوص در آلمان استفاده از زنجیر گردن مردانه به خصوص در میان اشراف بسیار حائض اهمیت بوده و کمتر تصویری از جوانان مرد اشراف زاده میتوان در آن دوران یافت که نشانی از زنجیر گردن در آن نباشد.

راز آسمان پایتخت

بیایید یکی از این تصاویر را با هم ببینیم و به نوعی که زنجیر گردن طراحی شده دقت کنیم.

زنجیر مردانه-کاماپرس

از قرن شانزدهم تا اوایل دهه نود همچنان نشانه های فراوانی از این نوع گردنبند مردانه به چشم میخورد، اما ابتدای دهه ی نود این نوع گردنبندها کم فروغ شده و زنجیر گردن جایش را به زنجیر ساعت میدهد. ورود ساعتهایی که با زنجیر به بخشی از لباس متصل میشدند از دو وجه اهمیت داشت. یک نشان میداد که زمان برای فرد مهم است و دوم زیبایی زنجیر به شدت مورد توجه عموم قرار میگرفت، اما در همین حین گردنبند آرام آرام محو میشد. در این عکس میتوانید ادامهی سرنوشت زنجیر مردانه در تاریخ را ببینید.

زنجیر مردانه-کاماپرس

همیشه اما تاریخ در آمد و شد است. باز اندکی بعد گرایش مردان و به خصوص جوانان به گردنبندهای مردانه بالا میگیرد، به خصوص هنرمندان سعی میکنند جوری در جمعیت ظاهر شوند که نشانه های جدی از گردنبند و زنجیر مردانه آنها قابل رویت باشد. به عکس دیگری در این باره دقت کنید که مرتبط به سالهای میانه دهه نود میلادی، یعنی سال هزار و نهصد پنجاه است.

زنجیر مردانه-کاماپرس

امروزه هم دوباره بازگشتی جدی به این نوع زنجیرها داریم و حالا دیگر زنجیر گردن در انحصار اشرافزاده ها و هنرمندان شناخته شده نیست. هر کسی میتواند بر اساس طرح و جنس و بافت، گزینه های بسیار متعددی برای تهیه ی زنجیر گردن داشته باشد.

نگاهی به انواع زنجیر

زنجیر مردانه اساسا میتواند از منظر طراحی و جنس اشکال متنوعی به خود بگیرد. برای یک زنجیر مردانه ی مطلوب از طلا و نقره و استیل در دسترس آدمیان است تا دیگر انواع اجناس. طبعا طلا و نقره به دلیل ماندگاری، بیشترین توجه را به خود جلب میکنند و انواع دیگر به دلیل قیمت مناسب طرفداران خودشان را دارند. مواردی که معمولا باعث تنوعات جزئی تر در گردنبند مردانه میشود، به طول آنها، فرم و مدل قفل، وزن و … برمیگردند اما آنچه واقعا یک زنجیر را از دیگری مجزا میکند، منهای جنس شکل طراحی زنجیر است.

دسته بندی انواع بافت زنجیر گردن مردانه

دسته بندیهای بسیار متنوعی برای زنجیر مردانه ارائه شده است، اما اساسا سه نوع دسته بندی، استاندارد دسته بندی به حساب میآیند. نوعی که به آن اساسا کلاسیک و به تعبیری Old Fashion میگوییم، نوع دیگر را گردنبندهای تکسچرال و دارای بافت میگوییم و نهایتا نوع سوم که نوع صیقل یافته یا اصطلاحا براق نام میگیرند.

هر کدام از این سه دسته زیرمجموعه های متنوعی دارند. مثلا فیگارو یکی از معروفترین و شناخته شده ترین انواع گردنبند پسرانه و مردانه است که هواداران بسیاری در سراسر دنیا دارد و در ایران نیز این روزها بیش از دیروز استفاده از آن مرسوم شده است. در دسته ی زنجیرهای فیگارو شما با اشکال هندسی دایره و نیز بیضی سر و کار دارید، که یک حلقه ی بزرگتر تعدادی حلقه ی کوچکتر را به خود متصل نگه داشته و باز حلقه ای بزرگ از راه میرسد و گروهی حلقه ی کوچک را به دنبال می آورد.

زنجیر مردانه-کاماپرس

نوع دیگری از معروفترین انواع گردنبندهای کلاسیک رولو نام دارد. این مدل نیز در دنیا طرفداران پروپاقرصی دارد. اما وقتی به دنیای گردنبندهای تکسچرال و دارای بافت میرسیم آنجا هم تنوع گسترده ای از انواع زنجیر به چشم میخورد. بسیاری از زنجیرهایی که میبینید و گندم را به یاد شما می آورند و آن دسته ای که شباهتی چند به طناب دارند، در این دسته جا میشوند. این دسته نیز نوع کژوال و غیر کلاسیک گردنبند پسرانه هستند و محبوب.

اگر قصد خرید انواعی از زنجیر مردانه را دارید، وبسایت جنیکا آمادهی ارائه ی بهترینها به شماست. اینکه میگوییم بهترینها، لزوما یک گزارهی تبلیغاتی نیست، ما واقعا در انتخاب آنچه که به شما می آید، آنچه که ارزشمند است و نیز گردنبندها و دستبندهایی که میتواند برای شما ماندگار باشد، مداوما میکوشیم. میتوانید با خرید از وبسایت و سر زدن گاه و بیگاه به آن، از تخفیف های مداومی که برای راحتی حال مشتریان طراحی میشود نیز بهره ببرید. امیدواریم نوشتن از زنجیر مردانه، توانسته باشد دانش شما از آنچه دیروز و امروز درباره ی این نوع زیورآلات گفته میشود را افزایش داده باشد.

انتهای پیام

مرتبط با : فروشگاه اینترنتی جنیکا
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز