نوسان گیری روزانه در بورس ممنوع شد

لست سکند

سازمان بورس با صدور اطلاعیه ای از ممنوعیت نوسان گیری از طریق خرید و فروش های روزانه خبر داد.

به گزارش کاماپرس، سازمان بورس در حال وضع مقرراتی است که امکان سودگیری های کوتاه مدت از بورس را محدود کند و به این ترتیب از سرمایه های موجود در بورس حفاظت بیشتری به عمل آید.

پیش از این مقررات بورس به گونه ای بود که حرفه ای ها و حقوقی ها می توانستند با استفاده از ابزار توان مالی و دانش و فناوری خرید و فروش های سودآوری را در بازار سرمایه رقم بزنند که افراد تازه کار از این ابزارها برخوردار نبودند.

قوانین اخیر بورس بیش از هر چیز حامی سرمایه گذاران نوپا و تازه کار بورس است.  هنوز از دستورالعمل قبلی بورس مبنی بر ممنوعیت معاملات الگوریتمی توسط حقوقی ها و کارگزاری ها زمان چندانی سپری نشده بود که امروز ممنوعیت جدیدی در این بازار وضع شد.

بر این اساس شرکت بورس اوراق بهادار تهران از تعطیل شدن نوسان‌گیری در تالار شیشه‌ای تا اطلاع ثانوی خبر داده است

راز آسمان پایتخت

بنا به اعلام ایسنا، طبق قانون مذکور انجام معامله روز مجاز نیست و بنابراین فروش سهام خریداری شده در همان روز امکان‌پذیر نخواهد بود و از امروز و تا اطلاع ثانوی زمان سپرده سهام از T+۰ بهT+۱ تغییر می‌یابد.

بر این اساس و به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل بورس تهران این قانون از امروز اجرایی خواهد شد و تا اطلاع ثانوی ادامه دارد.

شایان ذکر است پیش از این کارشناسان با تذکر این نکته که بخش قابل توجهی از سرمایه گذاران بورس در حال حاضر سهامداران تازه کار هستند خواستار وضع قوانینی برای حمایت از سرمایه این سهامداران شده بودند که به نظر می رسد این خواست کارشناسان و فعالان بازار در حال تحقق است.

برای دسترسی سریعتر به اخبار مهم  روز، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

انتهای پیام
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز