نماینده مجلس: بورس جیب مردم را خالی کرد

لست سکند

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با انتقاد از وضعیت نابسامان بازار سرمایه و زیان ایجاد شده برای سهامداران گفته است که ما پیگیر حق مردم در بورس هستیم، این بنگاه‌ها را ایجاد نکردیم که جیب مردم را خالی کرده و تنها خودشان به سود برسند.

به گزارش کاماپرس، کاهش هر روزه قیمت ها در بازار سهام امروز کار را به اعتراض سهامداران در مقابل تالار بورس در خیابان حافظ کشاند اما این اعتراضات هم بنا به تجربه دردی از سهامداران دوا نخواهد کرد. بازار سرمایه کماکان در حال بلعیدن سرمایه میلیون ها سهامداری است که به سرمایه گذاری در بورس تشویق شده اند اما بعد از ورودشان به بورس به حال خود رها شده اند.

نمایندگان مجلس در این میان موضع گیری هایی به نفع سهامداران می کنند اما اقدام یا طرحی که حمایت موثری از بازار ایجاد کند، انجام نمی دهند.

برای مثال رضاخواه عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی گفت: متأسفانه حقوقی بازار سرمایه آن زمان که بازار رونق خوبی داشت و قیمت‌ها بالا بود، سهام خود را عرضه و به فروش رساندند اما زمانی که این بازار با رکود مواجه و سقوط کرد برای خرید به بازار رجوع کردند.

وی با اشاره به عدم همراهی دولت و شرکت‌های حقوقی پیرو شرایط بازار سرمایه گفت: متأسفانه برخی از شرکت‌ها از ناآگاهی مردم و کسب اطلاعات از بورس سوءاستفاده کردند.

راز آسمان پایتخت

نباید بورس با اصول اقتصادی در تضاد باشد

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات اظهار داشت: این نوع رفتار اگر چه ممکن است برای یک سازمان موجب سودآوری شود اما ما در واقع این بنگاه‌ها را ایجاد نکردیم که جیب مردم را خالی کرده و تنها خودشان به سود برسند.

وی با اشاره به اینکه مجلس در رابطه با نحوه مدیریت بازار سرمایه کاملا حساس است، اظهار داشت: در این زمینه حتی مجلس جلسات متعددی داشته است؛ در این زمینه رییس و نواب رئیس مجلس درگیر موضوعات این بازاربوده‌اند.

رضاخواه تأکید کرد: علی‌رغم اینکه ما می‌خواهیم این بازار سامان پیدا کند، نباید کاری کنیم که آن کار با اصول اقتصادی در تضاد باشد.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار مهم بازار طلا و سکه، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

1 دیدگاه برای “نماینده مجلس: بورس جیب مردم را خالی کرد

  1. ناشناس گفته:

    حقوقی های بیشرف ملتی که با اعتماد پس انداز خود رو جهت شکوفایی شرکتها روانه بورس کردند را با خاک یکسان کردند و دولت تدبیر و امید هم خوب رسالتش را با فریب و نیرنگ و زدن جیب مردم ادا کرد . دزدی شاخ و دم نداره

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز