نسخه‌پیچی تهیه‌کننده سریال شهرزاد از زندان برای کشف پول های کثیف در سینما!

تورهای مسافرتی لحظه آخر

دو هفته پس از آنکه کیانوش عیاری و ۴۶ سینماگر دیگر خواهان آزادی محمد امامی تهیه‌کننده سریال شهرزاد و یکی از متهمان پرونده فساد بانکی و صندوق ذخیره فرهنگیان از زندان شدند، حالا او در نامه‌ای از زندان خواستار شفاف‌سازی هزینه‌های تولیدات خود و سایر تهیه‌کنندگان و سرمایه‌گذاران آثار سینمایی و شبکه‌خانگی شده است.

به گزارش کاماپرس، ابهام در میزان دستمزد بازیگران، منابع تامین سرمایه برای ساخت فیلم‌ها و سریال‌های شبکه نمایش خانگی مدتهاست به یکی از مهمترین بحث ها در میان مخاطبان سینما تبدیل شده و تا به امروز هیچ ارگان و رسانه‌ای رسما اقدام به شفاف‌سازی در این خصوص نکرده است. این ابهامات از دو سال بیش شدت و با مطرح شدن پرونده فساد در بانک سرمایه و صندوق ذخیره فرهنگیان که یکی از متهمان اصلی آن محمد امامی تهیه کننده سریال شهرزاد است ، شدت گرفت.

دو هفته پیش بود که انتشار نامه‌ای تامل‌برانگیز با امضای گروهی از سینماگران خطاب به رییس قوه قضاییه،‌ مبنی بر درخواست مرخصی سیدمحمد امامی در دوران کرونا، خبرساز شد. گروهی که نامشان به عنوان امضاکننده پای نامه بود، امضاهای خود را تکذیب کردند و در مقابل گروهی دیگر به انتشار چنین نامه‌ای واکنش نشان داده و مانند منیژه حکمت تهیه‌کننده و کارگران سینما آن را “شرمی برای سینمای ایران” خواندند.

حسابرسان رسمی تولیدات بنده و سایر سینماگران را حسابرسی کنند!

حالا و در خبری تازه، محمد امامی به این اظهارنظرها واکنش نشان داده و در نامه‌ای به مدیرعامل خانه سینما خواستار شفافیت در اعلام دستمزدها و هزینه های جانبی ساخت فیلم‌ها و سریال‌های شبکه خانگی شده است.

راز آسمان پایتخت

در بخش‌هایی از این نامه که در ایرناپلاس منتشرشده آمده است: خواهشمندم با حضور نمایندگان خانه سینما و نیز حسابرسان رسمی و مقبول آن نهاد صنفی، تمام تولیدات مربوط به بنده – از «شاهگوش» و «شهرزاد» تا سایر آثار سینمایی- (ابد و یک روز، مغزهای کوچک زنگ‌زده، شبی که ماه کامل شد، خوک، مصادره و…) که تمام یا بخشی از سرمایه و مالکیت‌ آن‌ها از آنِ اینجانب بوده است، به دقت حسابرسی و نتایج آن در رسانه‌ها منتشر شود.

امامی در بخش دیگری از نامه خود به شاهسواری دیگر سرمایه‌گذاران را نیز به شفافیت دعوت کرده و در واکنش به گفته‌های منیژه حکمت گفته است: در راستای ایجاد شفافیت، فیلم سینمایی «شهر موش‌های ۲» به تهیه‌کنندگی خانم منیژه حکمت مورد بررسی و حسابرسی قرار ‌گیرد، تا به قول ایشان یک‌بار برای همیشه روشن شود که پول های کثیف از کجا و چگونه به سینمای این کهن مرز و بوم ورود پیدا کرده است.

انتهای پیام

لست سکند
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز