نایلکس چه تفاوتی با نایلون دارد + کاربردها

نایلکس-کاماپرس
تور لحظه آخری-کاماپرس

انواع کیسه‌های پلاستیکی از جمله نایلون و نایلکس از کاربردی‌ترین لوازم زندگی روزمره انسان‌ها محسوب می‌شوند؛ به‌طوری که همه افراد حداقل روزی یک بار از نایلون و نایلکس در موارد مختلف استفاده می‌کنند.

به گزارش کاماپرس، علی‌رغم تصور عموم، نایلون و نایلکس علاوه بر تفاوت‌های ظاهری، از نظر جنس و کاربرد نیز با یکدیگر متفاوت هستند. از انواع نایلکس به‌واسطه مقاومت و قابلیت تحمل وزن بالا در جابه‌جایی محصولات سنگین‌ استفاده می‌شود و این در حالی است که نایلون‌ها غالبا برای حمل محصولات و کالاهای سبک مورد استفاده قرار می‌گیرد؛ از این رو بهتر است در هنگام خرید کیسه‌های پلاستیکی، با تفاوت این دو نوع محصول و کاربرد آن‌ها آشنایی داشته باشید. کاماپرس در این گزارش به بررسی تفاوت نایلون و نایلکس ‌پرداخته است.

تفاوت‌ نایلون و نایلکس

بسیاری از مردم در اکثر مواقع، عبارات نایلون و نایلکس را به‌جای یکدیگر استفاده می‌کنند و این در حالی است که این دو محصول با یکدیگر تفاوت‌های بسیاری دارند. مهم‌ترین تفاوت‌های نایلون و نایلکس در ادامه بررسی شده است.

مواد اولیه مورد استفاده: مهم‌ترین تفاوت نایلون و نایلکس در مواد اولیه مورد استفاده در تولید آن‌ها است. ترکیبات سازنده نایلکس شامل 80 درصد پلی اتیلن سنگین و 20 درصد پلی اتیلن سبک است. این در حالی است که نایلون تماما از پلی ‌اتیلن سبک ساخته شده است.

تفاوت ظاهری: تنها تفاوتی که مردم غالبا متوجه آن می‌شوند، تفاوت ظاهری نایلون و نایلکس است. نایلون‌ها به‌واسطه استفاده از پلی اتیلن سبک دارای ظاهری نرم، شفاف و براق هستند؛ به‌طوری که معمولا نور از آن‌ها عبور می‌کند. از طرف دیگر، نایلکس‌ها محصولاتی با ظاهر خشک، زبر و مات هستند.

راز آسمان پایتخت

ضخامت: تولید نایلکس در ضخامت‌های بسیار نازک برخلاف نایلون امکان‌پذیر است. از این رو استفاده از نایلکس به‌عنوان پلاستیک‌های تبلیغاتی به‌واسطه به‌صرفه بودن آن، رایج است.

نحوه چاپ: برای چاپ روی محصولات نایلونی، معمولا از چاپ روغنی استفاده می‌شود تا ظاهری زیبا و جذاب داشته باشد. این در حالی است که کدر بودن نایلکس‌ها موجب می‌شود تا چاپ روغنی روی آن نمای زیادی نداشته باشد و به همین جهت معمولا برای چاپ نایلکس از چاپ پی وی سی استفاده می‌شود که گزینه مقرون‌به‌صرفه‌تری است.

کاربرد: نایلکس به‌واسطه مواد اولیه مورد استفاده در آن، نسبت به نایلون دارای استحکام و مقاومت بالاتری است؛ از این رو معمولا از انواع نایلکس برای جابه‌جایی محصولات سنگین مانند تره‌بار و میوه فروشی استفاده می‌شود. از طرفی نایلون‌ها غالبا به‌عنوان پلاستیک‌ حمل کالاهای سبک در فروشگاه‌هایی مانند داروخانه یا بوتیک کاربرد دارد.

نایلون-کاماپرس

انواع نایلکس

نایلکس‌ با توجه به کاربردهای متعدد آن‌ در انواع مختلفی طراحی و عرضه می‌شود. برخی از مهم‌ترین انواع نایلکس در ادامه معرفی شده است.

نایلکس‌های تبلیغاتی: نایلکس‌های تبلیغاتی در مقایسه با دیگر انواع نایلکس، از کیفیت بالاتری برخوردارند. از این نوع نایلکس‌ها برای تبلیغ شرکت‌های مختلف و محصولات آن‌ها استفاده می‌شود.

نایلکس دسته رکابی: نایلکس‌های دسته رکابی همان نایلکس‌های فروشگاهی است که برای حمل کالاهای خریداری شده استفاده می‌شود. مهم‌ترین مزیت این نایلکس‌ها عدم رویت محصولات داخل آن‌ها است.

کیسه‌های زباله: از دیگر انواع پرکاربرد و مهم نایلکس، کیسه‌های زباله است که در انواع و رنگ‌های متنوعی تولید می‌شود. این نوع نایلکس‌ با توجه به اهمیت آن‌ در جمع‌آوری پسماند و زباله‌ها، علاوه بر زندگی روزمره، در بسیاری از مشاغل و اصناف کاربرد دارد.

انواع نایلون

نایلون‌ها نیز براساس کاربرد در انواع مختلفی تولید و عرضه می‌شود. از جمله مهم‌ترین انواع نایلون‌ها می‌توان به نایلونهای صنعتی و ساختمانی، نایلون شیرینگ، نایلون گلخانه‌ای، نایلون حبابدار، نایلون استرچ پالت، نایلون مالچ و نایلون کشاورزی اشاره کرد.

نایلون و نایلکس-کاماپرس

قیمت نایلون و نایلکس

قیمت نایلکس و نایلون براساس فاکتورهای متعددی همچون کیفیت، ابعاد و سایز، ضخامت، قیمت مواد اولیه، نوسانات بازار، عمده فروشی یا خرده‌فروشی و نظایر آن مشخص می‌شود. در حال حاضر، با توجه به کاربردهای گوناگون این محصولات، بسیاری از افراد سوء‌استفاده‌گر به تولید نایلون و نایلکس با استفاده از مواد اولیه درجه 2 پرداخته و آن را با قیمت محصول درجه 1 به‌فروش می‌رسانند؛ از این رو بهتر است در هنگام خرید توجه کنید که حتما از مراکز معتبر برای خرید نایلون و نایلکس اقدام کنید.

سانیا پلاست

شرکت تولیدی “سانیا پلاست”، به‌عنوان یک مجموعه تخصصی و فعال در زمینه صنعت و تجارت، با اتکا بر دانش و تجربه سرمایه انسانی و انتقال تکنولوژی‌های نوین، به تولید انواع محصولات پلاستیکی از جمله نایلون و نایلکس می‌پردازد.

خدمات ویژه خرید نایلکس از مجموعه سانیا پلاست شامل ضمانت کیفیت محصول، خدمات پشتیبانی و مشاوره رایگان، فروش عمده و خرد و ارسال سریع و زودتر از موعد است. ضمن این‌که مجموعه سانیا پلاست تمامی محصولات خود را به‌صورت کاملا مستقیم و با حذف واسطه‌های تجاری به دست مشتری می‌رساند که این کار موجب می‌شود محصولات این مجموعه از قیمت مناسب و به صرفه‌ای برخوردار باشند.

انتهای پیام

مرتبط با : سانیا پلاست
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز