موارد کاربرد رابیتس را بشناسیم + قیمت روز بازار آهن آلات ایران 27 خرداد 1402

سقف رابیتس-کاماپرس
تورهای مسافرتی لحظه آخر

رابیتس، توری فلزی منبسط شده از ورق فولادی با چشمه یا شکاف‌های منظم بر سطح خود است. تراش آجدار فولادی گالوانیزه در این محصول، آن را به بستری ایده‌آل برای گچ کاری پایه، قالب‌بندی سازه و ساخت نسوز تبدیل می‌کند. رابیتس در طراحی داخلی و ساخت‌وساز موارد کاربرد فراوانی دارد.

کاماپرس در ادامه به شرح کامل‌تری از این محصول فولادی می‌پردازد.

رابیتس چه کاربردی دارد؟

رابیتس، محصولی ساخته شده از فولاد گالوانیزه دارای خواص ضد خوردگی بوده و امکان اعمال پوشش‌هایی مانند گچ را فراهم می‌کند. سطح آجدار آن راه حلی سازگار، کم هزینه و کارآمد را برای طیف گسترده‌ای از نیازهای ساخت و ساز ارائه می‌دهد. سوار کردن ملات نظیر سیمان یا گچ جهت ساخت سقف کاذب، گچبری بر روی ستون‌ها، پوشاندن بتن سیمانی با ملات، نصب پلاستر، ترمیم دیوارهای ترک خورده، دکوراسیون آشپزخانه، ساخت حجم گچی برای نور مخفی در سالن و… از موارد کاربرد رابیتس است. وزن رابیتس یک عامل مهم و تعیین کننده در نوع کاربرد آن است. به عنوان مثال، رابیتس با وزن کم در سقف کاذب و با وزن زیاد در حجم سازی برای نور مخفی ساختمان استفاده می‌شود. رابیتس دارای استحکام و انعطاف پذیری بالایی است. همین ویژگی آن را به پایه فلزی ترجیحی و مورد علاقه پیمانکاران و متخصصان طراحی تبدیل می‌کند.

عوامل موثر بر قیمت رابیتس

وزن رابیتس یک فاکتور فیزیکی مهم در تغییر هزینه این محصول است. هر برگ از رابیتس سنگین بین هزار تا هزار و 400 گرم وزن را شامل می‌شود. تعداد ستون و چشمه‌ها، دو عامل دیگر در تغییر وزن رابیتس است. معمولا تعداد رایج ستون‌ها در رابیتس بازه 9 تا 13 را دربر می‌گیرد. اتفاقات سیاسی و اقتصادی نظیر نرخ ارز به خصوص دلار، قیمت نفت، مواد اولیه، هزینه‌های حمل و نقل و بسیاری از موارد دیگر در افزایش یا کاهش قیمت رابیتس موثر است. باتوجه به نوسانات قیمت محصولات فولادی اطلاع از قیمت رابیتس به صورت روزانه نیاز بسیاری از مشتریان است. کارشناسان مجموعه آهن ملل آخرین تغییر در هزینه این محصول را در وبسایت بارگزاری می‌کنند. این مجموعه در صورت نیاز به مشتریان خود، جهت انتخاب محصولی بهتر مشاوره تلفنی ارائه می‌دهد.

جدول زیر شامل هزینه تعدادی از پرفروش‌ترین محصولات بازار آهن می‌شود:

راز آسمان پایتخت

منبع: https://ahanmelal.com/steel-wire-products/steel-wire-price/rib-lath-mesh

انتهای پیام

مرتبط با : آهن ملل اصفهان
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز