مهم ترین نکاتی که باید درباره پردازنده لپ تاپ بدانید/ بهترین لپ تاپ های ایسوس و لنوو

خرید لپ تاپ-کاماپرس

پردازنده‌ مرکزی یا CPU به عنوان مغز متفکر لپ‌ تاپ، کامپیوتر و دیگر دستگاه‌های الکترونیکی به شمار می‌آید و به طور مستقیم بر سرعت و قدرت عملکرد دستگاه تاثیرگذار است. از این رو در هنگام خرید لپ‌ تاپ یکی از فاکتورهای مهمی که باید مد نظر قرار گیرد قدرت پردازنده‌ مرکزی یا CPU به کار رفته در آن است.

برندهای مختلفی در زمینه‌ تولید CPU فعال هستند که از جمله مطرح‌ترین این برندها می‌توان به برندهای اینتل و AMD اشاره کرد. این برندها پردازنده‌های مختلف را با تعداد هسته‌ گوناگون و قدرت متفاوت طراحی می‌کنند که هر یک برای کاربری خاصی قابل استفاده هستند. از آن‌جایی که قدرت و سرعت پردازنده در هنگام خرید لپ‌ تاپ بسیار حائز اهمیت است، کاماپرس تعدادی از بهترین لپ‌ تاپ‌های برندهای مختلف را با توجه به قدرت CPU به شما معرفی می‌کند. بد نیست بدانید لپ‌ تاپ‌هایی که به آنها اشاره می‌کنیم در سایت معتبر دیجی‌تامین موجود بوده و قابل سفارش و خریداری هستند.

فاکتورهای مهم هنگام بررسی CPU لپ‌ تاپ

پیش از آن که به معرفی لپ‌ تاپ‌های مختلف متناسب با پردازنده‌ مرکزی آن‌ها بپردازیم لازم است به این موضوع پرداخته شود که در هنگام خرید لپ‌ تاپ کدام یک از فاکتورهای پردازنده‌ مرکزی باید مد نظر قرار گیرد.

تعداد هسته‌ پردازنده‌ مرکزی

همانطور که می‌دانید تعداد هسته‌ پردازنده‌ مرکزی نشان‌دهنده‌ سرعت و کیفیت آن است. به عبارت دیگر هرچه تعداد هسته‌ به کار رفته در پردازنده بیشتر باشد، به منزله‌ آن است که پردازنده از قدرت و سرعت عملکرد بالاتری برخوردار است؛ چرا که در چنین شرایطی هر هسته یک دستورالعمل مجزا را به اجرا درآورده و تعداد هسته‌ بالاتر به معنای انجام دستورالعمل‌های بیشتر در یک زمان واحد است. بر همین اساس توجه به تعداد هسته‌ پردازنده‌ مرکزی و همچنین سرعت کلاک آن بسیار حائز اهمیت است.

نسل پردازنده‌ مرکزی

حتما می‌دانید که برندهای تولیدکننده‌ پردازنده‌ مرکزی از جمله برند اینتل و AMD هر ساله پردازنده‌های تولیدی خود را ارتقا داده و آن را تحت عنوان نسل جدیدی به بازار عرضه می‌کنند. هر چه نسل پردازنده جدیدتر باشد به معنای آن است که از قدرت و کیفیت بالاتری برخوردار بوده و از تکنولوژی‌های پیشرفته‌تری در ساخت آن استفاده شده است. بر همین اساس پردازنده‌های نسل‌های بالاتر از قدرت عملکرد بالاتری نیز برخوردار هستند؛ بنابراین می‌توان توجه به نسل پردازنده را دومین فاکتور مهم در هنگام بررسی پردازنده‌ مرکزی لپ‌ تاپ در نظر گرفت.

راز آسمان پایتخت

در حال حاضر برند اینتل 13 نسل از پردازنده‌های Core i خود را به بازار عرضه کرده است که نسل‌های 11 و 12 آن جز قدرتمندترین و پرسرعت‌ترین پردازنده‌های به کار رفته در لپ‌ تاپ‌های امروزی است.

برند تولیدکننده‌ پردازنده‌ مرکزی

زمانی که پردازنده از لحاظ تعداد هسته، سرعت کلاک و نسل پردازنده مورد بررسی قرار گرفت، لازم است تا شرکت تولیدکننده‌ آن نیز مد نظر قرار گیرد. همانطور که گفته شد باسابقه‌ترین و مطرح‌ترین برندهای تولیدکننده‌ پردازنده‌ مرکزی در جهان برندهای اینتل و AMD است. بنابراین بهتر است لپ‌ تاپ خریداری شده به پردازنده‌ تولید شده توسط یکی از این دو شرکت مجهز شده باشد.

خرید لپ‌ تاپ

اگر در فکر خرید لپ‌ تاپ هستید و تمایل دارید پیش از خرید، مدل‌های مختلف را از لحاظ ویژگی‌های سخت‌افزاری، نوع کاربری و قیمت مورد بررسی قرار دهید باید از یک منبع معتبر بهره ببرید. سایت دیجی تامین یکی از همین منابع معتبر است. این سایت شامل مدل‌های مختلف لپ‌ تاپ بوده و این امکان را برای کاربران فراهم کرده تا بتوانند ویژگی‌های هر لپ‌ تاپ را در کنار قیمت آن مشاهده کرده و به مقایسه لپ‌ تاپ‌های گوناگون بپردازند. به این ترتیب کاربران می‌توانند متناسب با بودجه و کاربری مد نظر خود نسبت به خرید لپ‌ تاپ اقدام کنند.

لپ‌ تاپ‌های خریداری شد از سایت دیجی تامین دارای گارانتی‌ شرکت‌های معتبر بوده که همین امر می‌تواند سبب اطمینان خاطر کاربران در هنگام خرید لپ‌ تاپ شود. از آن‌جایی که برندهای مختلفی در زمینه تولید لپ‌ تاپ فعال هستند، کاربران ممکن است در هنگام خرید لپ‌ تاپ دچار سردرگمی شده و نتوانند از بین برندهای مختلف، گزینه مناسب را انتخاب کنند. اگرچه تمامی برندهای تولیدکننده لپ‌ تاپ عملکرد مناسب و مطلوبی در زمینه ساخت لپ‌ تاپ داشته‌اند، با این حال دو برند ایسوس و لنوو همواره در صدر جدول کیفیت و قدرت قرار داشته و کاربران بیشتری را به خود اختصاص داده‌اند. از این رو به معرفی تعدادی از لپ‌ تاپ‌های باکیفیت این دو برند می‌پردازیم.

خرید لپ تاپ-کاماپرس

خرید لپ‌ تاپ ایسوس

برند ایسوس یکی از برندهایی بوده که خیال کاربران را در رابطه با پردازنده‌‌های مرکزی به کار رفته در لپ‌ تاپ‌ها راحت کرده است. چراکه این برند همواره از پردازنده‌های باکیفیت شرکت‌های اینتل و AMD در لپ‌ تاپ‌های خود بهره برده و فاکتورهایی نظیر تعداد هسته‌ پردازنده، سرعت کلاک و نسل پردازنده را مورد توجه قرار داده است. همین امر نیز سبب شده تا لپ‌ تاپ‌های این برند از لحاظ قدرت و سرعت عملکرد CPU در جایگاه بالایی قرار داشته باشند.

برند ایسوس سالانه مدل‌های مختلفی از لپ‌ تاپ را برای کاربری‌های مختلف به بازار عرضه می‌کند. بدیهی است که هر لپ‌ تاپ متناسب با نوع کاربری به سخت‌افزار و به ویژه پردازنده‌ مرکزی متفاوتی نیز مجهز شده است. در ادامه تعدادی از بهترین لپ‌ تاپ‌های برند ایسوس را با پردازنده‌های مرکزی مختلف و کاربری‌های متفاوت به شما معرفی می‌کنیم.

لپ‌ تاپ ایسوس ASUS VivoBook M1503IA پردازنده Ryzen5 4600H

لپ‌ تاپ ایسوس ASUS VivoBook M1503IA که به یک پردازنده‌ مرکزی Ryzen 5 شرکت AMD مجهز شده است، یکی از تولیدات سال 2022 این برند بوده که می‌تواند برای کاربری عمومی، مهندسی، دانشجویی، اداری، مالتی‌مدیا و امور گرافیکی مورد استفاده قرار گیرد.

این لپ‌ تاپ مجهز به پردازنده‌ 6 هسته‌ای با 12 رشته بوده و برای آن 8 مگابایت حافظه‌ کش در نظر گرفته شده است. محدوده‌ فرکانس این ‌پردازنده نیز بین 3 تا 4 گیگاهرتز در نوسان است. برخورداری از رم 8 گیگابایتی، حافظه‌ داخلی SSD 1 ترابایتی و کارت گرافیک با 8 گیگابایت حافظه‌ مجزا سبب شده تا این لپ‌ تاپ جزو نمونه‌های باکیفیت برند ایسوس باشد.

لپ‌ تاپ ایسوس ASUS TUF GAMING FX517ZR پردازنده Core I7 12650H

از دیگر لپ‌ تاپ‌های باکیفیت برند ایسوس که به پردازنده‌ نسل 12 Core i7 مجهز شده است می‌توان به لپ‌ تاپ ایسوس ASUS TUF GAMING FX517ZR اشاره کرد. این لپ‌ تاپ مجهز به یک پردازنده‌ مرکزی 10 هسته‌ای با 16 رشته بوده که برای آن 24 مگابایت حافظه کش در نظر گرفته شده است و محدوده‌ فرکانسی آن بین 2.3 تا 4.7 گیگاهرتز در نوسان است.

این لپ‌ تاپ برای کاربری گیمینگ، مهندسی و طراحی ساخته شده و از این رو به سخت‌افزار قدرتمندی اعم از رم 32 گیگابایتی با قابلیت ارتقا، حافظه‌ داخلی 1 ترابایتی SSD و کارت گرافیک RTX 3070 با 8 گیگابایت حافظه‌ مجزا مجهز شده است.

لپ تاپ ایسوس-کاماپرس

خرید لپ‌ تاپ لنوو

لنوو نیز در زمینه‌ انتخاب بهترین پردازنده‌ها برای لپ‌ تاپ‌های تولیدی خود از برند ایسوس عقب نمانده و همواره سعی کرده تا لپ‌ تاپ‌های خود را با استفاده از پردازنده‌های مرکزی شرکت‌های معتبر AMD و اینتل بسازد. پردازنده‌های به کار رفته در لپ‌ تاپ‌های لنوو دارای تعداد هسته‌ مطلوبی بوده و از سرعت، کیفیت و قدرت عملکرد خوبی برخوردار هستند. بنابراین لپ‌ تاپ‌های برند لنوو از لحاظ نوع پردازنده‌ مرکزی تفاوتی با لپ‌ تاپ‌های برند ایسوس ندارند. از جمله لپ‌ تاپ‌های باکیفیت برند لنوو که در سایت دیجی تامین نیز موجود است می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

لپ‌ تاپ لنوو Lenovo V15 پردازنده Core i3 1215U

لپ‌ تاپ لنوو Lenovo V15 یکی از لپ‌ تاپ‌های باکیفیت و جدید برند لنوو در سال 2021 بوده که به پردازنده‌ نسل دوازدهم Core i3 اینتل مجهز شده است. این لپ‌ تاپ مجهز به رم 12 گیگابایتی، حافظه‌ داخلی SSD با ظرفیت 512 گیگابایت و کارت گرافیک اینتل بوده و از این رو گزینه‌ مناسبی برای کاربری مهندسی، اداری و طراحی به شمار می‌آید. پردازنده‌ مرکزی به کار رفته در این لپ‌ تاپ مجهز به 6 هسته و 8 رشته بوده و 8 مگابایت حافظه کش نیز به آن تعلق گرفته است. فرکانس پایه 3.3 گیگاهرتزی این پردازنده نیز در حالت افزایش می‌تواند به 4.4 گیگاهرتز برسد.

لپ‌ تاپ لنوو Lenovo IdeaPad Gaming 3 پردازنده RYZEN 7 5800H

از دیگر لپ‌ تاپ‌های قدرتمند برند لنوو می‌توان به لپ‌ تاپ لنوو Lenovo IdeaPad Gaming 3 اشاره کرد که به یک پردازنده‌ مرکزی Ryzen 7 شرکت AMD مجهز شده است. این ‌پردازنده دارای 8 هسته و 16 رشته بوده و از حافظه‌ کش 16 مگابایتی برخوردار است. محدوده فرکانس این پردازنده نیز بین 3.2 تا 4.4 گیگاهرتز در نوسان است. استفاده از این پردازنده در کنار رم 8 گیگابایتی، حافظه‌ داخلی 512 گیگابایتی SSD و کارت گرافیک RTX 3060 با 6 گیگابایت حافظه‌ مجزا سبب شده تا این لپ‌ تاپ گزینه‌ مناسبی برای طراحی، گیمینگ، امور مهندسی و امور مالتی‌مدیا باشد.

انتهای پیام

مرتبط با : دیجی تامین
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز