معروفترین افطاری شیرازی چیست؟

افطاری شیرازی 5: آش ماست کاماپرس
لست سکند

تنوع افطاری شیرازی و غذاهای این شهر، دلیل خوبی برای انتخاب آن‌ها در سفره‌های افطار و سحری است. این غذاها معمولا از میزان مناسبی از مواد پروتئین‌دار و پرفیبر تهیه شده‌اند تا ارزش غذایی بالایی را در ماه رمضان برای بدن تامین کنند.

کاماپرس در این گزارش 5 غذای معروف شیرازی برای افطار را معرفی می‌کند.

افطاری شیرازی 1: کوفته هلو

در نگاه اول ممکن است نام این غذا کمی عجیب به‌نظر برسد. اما با نگاهی به مواد اولیه آن، متوجه قضاوت‌های اشتباه خود درباره کوفته هلو می‌شویم. درواقع شباهت این کوفته نام خود را از میوه هلو، به‌خاطر شباهت ظاهری که با آن دارد، وام گرفته است.

اصلی‌ترین نکته‌ای که کوفته هلو شیرازی را با دیگر کوفته‌ها متفاوت می‌کند، سس مخصوصی است که در آن تفت داده می‌شود. این سس از ترکیب دلپذیری از سرکه، سس انار، رب گوجه فرنگی و شیره تهیه شده، عطر و طعم فوق‌العاده‌ای را در آن ایجاد می‌کند.

این غذا بیشتر مناسب مهمانی‌های افطار در ماه رمضان بوده که قرار است به‌صورت مجلل آن‌ها را برگزار کنید. زمان آماده‌سازی و پخت کوفته هلو در مجموع حدود 130 تا 150 دقیقه است و می‌توانید برای طعم بیشتر به آن قیسی، پیازداغ، کشمش و گردو نیز، بنا به سلیقه خود، استفاده کنید.

راز آسمان پایتخت

افطاری شیرازی 1: کوفته هلو کاماپرس

بیشتر بخوانید:

افطاری شیرازی 2: شامی شیرازی

انواع مختلف شامی که در ماه رمضان با رسپی‌های متنوع از شهرهای مختلف کشور تهیه می‌شوند، در دسته محبوب‌ترین غذاهای افطار در ماه رمضان قرار می‌گیرند. شامی شیرازی که بعضی آن را با نام کتلت شیرازی می‌شناسند، برخلاف بسیاری از شامی‌های متداول، بدون گوشت یا مرغ تهیه می‌شود.

البته با توجه به ذائقه و سبک غذایی خود می‌توانید هر بخش از دستور غذا و مواد اولیه را تغییر داده و اگر دوست دارید گوشت و مرغ اضافه کنید. ترکیبات دیگر این شامی از جمله آرد گندم و تخم مرغ، یک وعده سالم و کامل را برای وعده افطار، آن‌هم با قیمتی مناسب، فراهم می‌کنند.

افطاری شیرازی 2: شامی شیرازی کاماپرس

افطاری شیرازی 3: شکرپنیر

بیشترین هدف ما از آوردن شکرپنیر در این لیست، زنده کردن دوباره این خوراکی نوستالژیک در وعده و یا میان‌وعده‌ها است. با این‌حال طبیعی است که خود شکرپنیر به‌تنهایی وعده کاملی برای افطار نیست و بیشتر برای مصرف در کنار چای، مناسب است.

افطاری شیرازی 3: شکرپنیر کاماپرس

افطاری شیرازی 4: یخنی نخود

آبگوشت به سبک شیرازی یا همان یخنی نخود، یک افطار خوشحال‌کننده برای دوست‌داران آبگوشت است تا بعد از چند ساعت روزه بودن، سبک متفاوتی از غذای مورد علاقه‌شان را امتحان کنند. این غذای مقوی با داشتن گوشت گوسفندی، دنبه، آب قلم، گوجه فرنگی و سیب زمینی، ممکن است کمی برای افطار سنگین به‌نظر برسد. به همین دلیل بهتر است آن را در چند نوبت، از افطار تا سحر مصرف کنید و حتما حبوبات آن را چند ساعت قبل خیس کنید تا دردهای شکمی بعد از افطار را از بین ببرید. همچنین اگر یک آبگوشت‌دوست گیاهخوار هستید، می‌توانید گوشت را از این ترکیب حذف کنید.

افطاری شیرازی 4: ینخی نخود کاماپرس

افطاری شیرازی 5: آش ماست

آش ماست شیرازی یک جایگزین مناسب و نسبتا سبک برای آش رشته است که خوب است هر از چندگاهی برای تنوع آن را تهیه کنید. ویژگی اصلی این آش این است که در آن از یک نوع حبوبات، فقط لپه، استفاده شده، تا برای وعده‌های افطار و سحر، مناسب‌ترین گزینه باشد.

افطاری شیرازی 5: آش ماست کاماپرس

انتهای پیام

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز