معرفی زیگزاگ و موارد کاربرد آن + قیمت روز بازار آهن آلات 28 خرداد 1402

مفتول زیگزاگی-کاماپرس
تورهای مسافرتی لحظه آخر

انواع متنوعی از محصولات فولادی در بازار آهن آلات ساخته می‌شود. هریک متناسب با ویژگی‌های خاص خود، در صنایع گوناگونی کاربرد دارند. زیگزاگ محصولی ساخته شده از سیم‌های مفتولی، به واسطه شکل و مقاومت خود، برای ساخت پل و سقف استفاده می‌شود. این محصول در اندازه‌های گوناگونی در بازار آهن وجود دارد.

کاماپرس در ادامه به معرفی میلگرد زیگزاگ می‌پردازد.

زیگزاگ چیست؟

زیگزاگ در اصل یک سیستم مثلثی از عناصر ساختاری مستقیم به هم پیوسته است. رایج ترین استفاده از این محصولات مفتولی در ساختمان‌ها است. زیگزاگ‌ها مجموعه‌ای از عناصر کششی و فشاری را تشکیل می‌دهند. تحت بارهای ثقلی، وترهای بالا و پایین، زیگزاگ مقاومت فشاری و کششی را در برابر خمش کلی فراهم می‌کند و با مهاربندی در برابر نیروهای برشی مقاومت می‌کند. طیف گسترده‌ای از قالب‌های آن را می‌توان ایجاد کرد. هر کدام می‌توانند در هندسه کلی و در انتخاب عناصر جداگانه متفاوت باشند. دلایل اصلی استفاده از زیگزاگ شامل بلند بودن دهانه آن، وزن کم، کاهش انحراف و فرصتی برای پشتیبانی از بارهای قابل توجه است.

موارد کاربرد زیگزاگ

زیگزاگ در طیف وسیعی از سازه‌ها استفاده می‌شود. عمدتاً در جایی که نیاز به دهانه‌های بسیار طولانی وجود دارد زیگزاگ به طور گسترده مورد مصرف قرار می‌گیرد. پشتیبانی از سقف، کف و بارهای داخلی مانند سرویس‌ها و سقف‌های کاذب توسط زیگزاگ به راحتی انجام می‌شود. ترمینال‌های فرودگاه، آویز هواپیما، سقف ورزشگاه‌های ورزشی، سالن‌ها و سایر ساختمان‌های تفریحی از جمله موارد استفاده از این محصولات فولادی هستند. زیگزاگ همچنین برای حمل بارهای سنگین و گاهی اوقات به عنوان سازه‌های انتقال استفاده می‌شوند.

قیمت روز و خرید زیگزاگ

کارخانه‌های زیادی به تولید این محصول فولادی می‌پردازند. قیمت روزانه زیگزاگ، تحت تاثیر عوامل اقتصادی و سیاسی گوناگونی قرار دارد. قیمت سنگ آهن، نوسانات نرخ ارز، هزینه داخلی و جهانی شمش مورد نیاز برای تولید، برند تولید کننده، قیمت سیم مفتول، حمل و نقل، عرضه و تقاضا و بسیاری از عوامل دیگر در افزایش یا کاهش این محصول فولادی تاثیر به سزایی دارند.

راز آسمان پایتخت

جدول زیر قیمت برخی از پرفروش‌ترین محصولات فولادی را دربر می‌گیرد:

منبع: https://ahanmelal.com/steel-wire-products/steel-zig-zag-rebar-price

انتهای پیام

مرتبط با : آهن ملل اصفهان
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز