معرفی انواع ورق آلومینیومی + قیمت روز آهن آلات 21 اردیبهشت 1402

خواص منحصر به فرد آلومینیوم مانند وزن سبک و مقاومت در برابر خوردگی باعث شده تا این محصول به لحاظ فروش در جایگاه دوم بازار جهانی پس از آهن و فولاد قرار بگیرد. آلومینیوم وزن کمی دارد؛ اما برخی از آلیاژهای آن استحکام بالاتری نسبت به فولاد ساختمانی دارند. بنابراین، این محصول یکی از پرکاربردترین مواد مهندسی محسوب می‌شود.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ بازار آهن آلات، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، ورق آلومینیومی خاصیت غیرمغناطیسی داشته و در برابر حریق مقاوم است. این ورق را به راحتی می‌توان نصب کرد و اتصالات آن را از طریق پیچ و پلاک یا جوشکاری انجام داد. ورق آلومینیومی به لحاظ ظاهری به انواع مختلفی تقسیم می‌شود که در ادامه بیشتر مورد بررسی قرار خواهند گرفت.

ورق آلومینیومی شطرنجی

الگوهای موجود بر روی ورق‌های شرنجی حداکثر 1.5 میلی‌متر برجستگی دارند. این ورق‌ها بسیار محکم بوده و مقاومت خوبی در برابر ضربه دارند. از ورق آلومینیومی شطرنجی معمولاً برای جلوگیری از لغزش و سُر خوردن پیاده‌روها استفاده می‌شود. این نوع ورق‌ها به راحتی در پل‌های عابر پیاده، جایگاه‌های بارگیری، پارکینگ‌ها و.. قابل مشاهده هستند.

راز آسمان پایتخت

ورق آلومینیومی سوراخ‌دار

عمده کاربرد این نوع ورق به خاطر ویژگی ظاهری و زیبایی آن است. این محصول وزن بسیار سبکی داشته و دارای درصد بالایی از کروم است. از ورق آلومینیومی سوراخ‌دار به طور خاص در ساخت انواع کف، سقف، صفحه نمایش، سایه‌های خورشیدی و دیگر طراحی‌های داخلی یا خارجی استفاده می‌شود. به علاوه، این ورق‌ها در محیط‌های کارخانه‌ای یا آزمایشگاهی نیز کاربرد دارند.

ورق آلومینیومی آندایز شده

آنودایزینگ یک نوع فرآیند الکتروشیمیایی است که برای افزایش ضخامت لایه اکسید بر روی سطح فلز انجام می‌شود. این نوع ورق‌ها مقاومت بالایی در برابر خوردگی و سایش دارند. همچنین، ورق‌های آلومینیومی آندایز شده قابلیت بهتری برای رنگ کردن و چسباندن دارند. به همین دلیل، این نوع ورق‌ها معمولاً در رنگ‌های متنوع دیده می‌شوند. کاربرد اصلی ورق آلومینیومی آندایز شده در ساخت تلفن‌های هوشمند، وسایل آشپزی، وسایل ورزشی، ابزارآلات و مواد معماری است.

پانل کامپوزیت آلومینیوم

این پانل‌ها از دو قطعه بسیار نازک آلومینیومی ساخته می‌شوند. از پانل‌های کامپوزیت برای نمای خارجی ساختمان و عایق‌بندی استفاده می‌شود. این پانل‌ها با نام ساندویچ پانل هم معروف بوده و بسیار سبک هستند.

قیمت آهن‌آلات

در جدول زیر، قیمت ورق آلومینیومی و برخی از محصولات بازار آهن‌آلات قابل مشاهده است؛

منبع: https://ahanmelal.com/steel-sheet/aluminum-sheet-price

انتهای پیام

مرتبط با : آهن ملل اصفهان
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز