معرفی انواع نرم افزار حسابداری شرکتی و مزایای استفاده از آن

تور لحظه آخری-کاماپرس

حسابداری وضعیت مالی، فرآیند مهم و جدانشدنی تمامی شرکت‌ها و ارگان‌ها محسوب می‌شود. حسابداری انواع مختلفی داشته و حسابداری شرکتی یکی از انواع مهم آن است. این نوع حسابداری با فرآیندهایی چون سوابق مالی، تهیه صورت جریان نقدی، ترازنامه و… سر و کار دارد.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ  فن آوری اطلاعات، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید

به گزارش کاماپرس، بهترین و مطمئن‌ترین روش انجام تمام این امور، به کارگیری نرم افزار حسابداری شرکتی است. در حقیقت، همزمان با توسعه تکنولوژی و توسعه صنعت نرم افزار، استفاده از روش‌های پر هزینه و طولانی مدت دستی کاملاً منسوخ شده است. امروزه، به راحتی می‌توان کلیه امور حسابداری شرکت را به نرم افزارها سپرد و از شر دفاتر حسابرسی یا اشتباهات مالی راحت شد!

انواع نرم افزارهای حسابداری شرکتی

همزمان با گسترش کسب و کارها، فرآیند حسابداری شرکتی پیچیده‌تر و تخصصی‌تر شده است. به همین دلیل، امروزه با انواع مختلفی از نرم افزار حسابداری شرکتی روبرو هستیم. در ادامه، به شرح اجمالی انواع نرم افزارهای حسابداری شرکتی پرداخته می‌شود؛

نرم افزار حسابداری شرکت‌های بازرگانی

این نوع شرکت‌ها بر اساس مبادله کالا فعالیت می‌کنند و به همین دلیل، این نوع نرم افزارها باید گزارشات متنوع مالی و انبارهای کالا را به مدیران گزارش بدهد. در نرم افزار حسابداری شرکتی بازرگانی، تمرکز بر خرید و فروش‌ها، موجودی کالاها و سود و زیان شرکت است.

راز آسمان پایتخت

نرم افزار حسابداری شرکت‌های خدماتی

این نوع نرم افزارها باید قابلیت ارائه گزارشات متنوع بر اساس نوع خدمات ارائه شده و میزان سودآوری آنها را داشته باشد. در این نرم افزارها، تمرکز بر روی سود و زیان خدمات و مدیریت هزینه و درآمد است.

نرم افزار حسابداری شرکت‌های پیمانکاری

این شرکت‌ها چالش‌های زیادی به خصوص در زمینه حسابداری بر اساس نوع پروژه‌های خود دارند. بنابراین، نرم افزار حسابداری پیمانکاری به ارائه گزارش بر اساس نوع پروژه و مدیریت درآمدها و هزینه‌ها کمک می‌کند.

نرم افزار حسابداری شرکت‌های تولیدی

شرکت‌ها و مراکز تولیدی زیادی در ایران مشغول به فعالیت هستند و هر کدام از آنها بر اساس نوع تولیدی که دارند نیازمند نرم افزار حسابداری مخصوص هستند. محاسبه بهای تمام شده کالا به صورت دستی کار بسیار دشواری است؛ اما با کمک این نرم افزار می‌توان گزارش‌های مختلفی را برای مدیریت تولید، بهای تمام شده، منابع و مصارف ارائه کرد.

نرم افزار حسابداری شرکت‌های توزیع و پخش

شرکت‌های توزیع و پخش با کمک ویزیتورها یا بازاریاب‌ها به صورت پخش گرم و سرد فعالیت می‌کنند. به همین دلیل، مدیریت حسابداری پورسانت برای این شرکت‌ها بسیار مهم است و نرم افزار حسابداری شرکتی به راحتی این کار را انجام می‌دهد. قابلیت‌های بیشتر این نرم افزار به محاسبه دقیق پورسانت و هزینه کمک بسیاری می‌کند.

مزایای استفاده از نرم افزار حسابداری شرکتی محاسبان

یک نرم افزار حسابداری خوب باید کاربرپسند بوده و استفاده از آن برای تمامی کاربران ساده باشد. با استفاده از این نرم افزار می‌توان اطلاعات را به راحتی و در سریع‌ترین زمان ممکن ثبت یا دریافت کرد. کاهش هزینه‌های مربوط به حسابداری، امنیت بسیار بالا و قابلیت انتقال اطلاعات از دیگر مزایای استفاده از نرم افزار حسابداری شرکتی است.

شرکت حساب رایان پارس، یک شرکت دانش بنیان موفق در زمینه ارائه نرم افزار حسابداری شرکتی است که توانسته افتخارات زیادی را در کارنامه درخشان خود ثبت کند. در حال حاضر، این شرکت بیش از 2000 مشتری در سراسر کشور داشته و دارای رتبه یک شورای عالی انفورماتیک کشور در ۳ حوزه است. لازم به ذکر است که تمامی نرم افزارهای حسابداری، اداری و مدیریتی محاسبان به شرکت‌های دانش بنیان تا پایان سال 1401 با 25 درصد تخفیف ارائه خواهد شد.

انتهای پیام

مرتبط با : حساب رایان پارس
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز