مشخصات و نحوه استعلام روزانه قیمت ورق st37

تور لحظه آخری-کاماپرس

ورق st37 یکی از ورق‌های پرفروش بازار فولاد و آهن آلات کشور است. این ورق بسیار پرکاربرد بوده و به همین دلیل قیمت ورق st37 به صورت روزانه تعیین می‌شود.  مقطع فولادی مذکور هم به صورت مستقیم در صنایع مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرد و هم ماده اولیه ساخت سایر محصولات فولادی است.

کاماپرس در این گزارش ضمن بررسی مشخصات و کاربردهای این ورق، نحوه محاسبه و استعلام روزانه قیمت ورق st37 را مورد بررسی قرار داده است.

ورق st37 چیست؟

ورق st37 نوعی از ورق سیاه است و بیشتر فعالان بازار فولاد و آهن آلات کشور اصطلاح ورق سیاه را برای همین ورق به کار می‌برند. در واقع اگر در بازار از ورق سیاه نام برده شود، منظور اصلی همان ورق st37 ‌ است. ورق سیاه st37 به روش نورد گرم تولید می‌شود و به دلیل دمای بالا در مراحل فرآیند، اکسیدهایی روی ورق تشکیل شده و رنگ آن را سیاه می‌کند.

این ورق در اندازه‌های مختلف با ضخامت 1.8 تا 100 میلی‌متر و در عرض‌های هزار تا 2 هزار میلی‌متر تولید و به بازار عرضه می‌شود. یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های ورق سیاه، شکل پذیری بهتر آن است که به علت داشتن کربن کمتر نسبت به سایر ورق‌ها است. همچنین این ورق نسبت به سایر ورق‌های مشابه جوش‌پذیری بالاتری را از خود نشان می‌دهد.

قیمت ورق-کاماپرس

راز آسمان پایتخت

کاربردهای ورق st37

این نوع از ورق می‌تواند به عنوان ماده اولیه برای تولید سایر محصولات فولادی از جمله انواع پروفیل و قوطی فولادی و انواع نبشی و ناودانی مورد استفاده قرار گیرد. در واقع خود فعالان صنعت فولاد اصلی‌ترین مشتریان ورق سیاه در بازار هستند.

همچنین ورق st37 در ساخت بدنه اتاق تریلرها، ساخت جرثقیل‌های سقفی و درب و پنجره کاربرد دارد. به علاوه، در ساخت بیشتر مخازن ذخیره‌سازی و انواع تانکر (مخازنی که تحت فشار قرار ندارند) از این ورق استفاده می‌کنند. مهمترین کاربرد ورق‌های St37 به عنوان ماده اولیه برای ساخت تیر ورق در ساخت و ساز است.

قیمت ورق st37 چگونه محاسبه می‌شود؟

میزان عرضه و تقاضای روزانه قیمت ورق st37 را مشخص می‌کند. همچنین قیمت این ورق وابسته به قیمت آهن و فولاد است و نوسان نرخ ارز نیز بر قیمت آن تاثیر مستقیمی می‌گذارد. شرکت‌های سازنده نیز ممکن است بر اساس نوع فناوری مورد استفاده و هزینه‌های ساخت، قیمت متفاوتی را برای محصول ورق سیاه کارخانه خود تعیین کنند.

هر شیت ورق سیاه در بازار ایران در 3 دسته به فروش می‌رسد :

  • ورق سیاه فابریک: به این معنی که ورق سیاه مورد نظر در کارخانه مورد نظر با ابعاد دقیق برش خورده است؛ مثلا فولاد مبارکه هر شیت ورق سیاه را در ابعاد 1.5*6 متر برش می‌زنند.
  • ورق سیاه برش خورده: به این معنی که رول ورق سیاه (مثلا شرکت فولاد مبارکه) در برشکاری‌هایی غیر از کارخانه تولیدی برش خورده است؛ از این رو قیمت هر شیت ورق برش خورده فولاد مبارکه در قیاس با ورق فابریک فولاد مبارکه قیمت کمتری دارد.
  • ورق سیاه نورد تهران: کارخانه‌های نورد اطراف تهران که برند‌های مشهوری ندارند, اسلب را نورد کرده و آن را تبدیل به ورق فولادی می‌کنند. در نتیجه قیمت ورق نورد تهران نسبت به ورق فولاد مبارکه کمتر است.

ورق st37

شرکت‌های تولید کننده ورق st37

این نوع از ورق به علت فروش بالا در شرکت‌های مختلفی تولید و به بازار عرضه می‌شود. برای نمونه از معروف‌ترین شرکت‌های تولیدکننده ورق st37 می‌توان به فولاد مبارکه اصفهان، اکسین اهواز، فولاد کاویان، فولاد گیلان و نورد و لوله اهواز نام برد. به علاوه، ورق سیاه وارداتی از کشورهای چین، اوکراین و روسیه نیز به صورت محدود در بازار وجود دارد.

قیمت ورق st37 شرکت فولاد مبارکه معمولا به دلیل کیفیت بالاتر، گران‌تر از سایر برندها است، البته شرکت فولاد اکسین اهواز نیز پیشرفته‌ترین خط تولید ورق st37 را در اختیار دارد.

شرکت فولاد مبارکه ورق‌های فولادی تا حداکثر ضخامت 15 میلی متر را تولید می‌کند ولی شرکت اکسین اهواز توان تولید ورق‌های با ضخامت های بسیار بالاتر را نیز دارد.

ضرورت استعلام آنلاین و روزانه قیمت ورق st37

به علت مصرف بالا و روزانه این نوع ورق توسط فعالان صنعت کشور، لازم است قیمت ورق st37 به صورت روزانه و به خصوص قبل از هر خرید مورد بررسی قرار گیرد. سایت‌های فروش آنلاین محصولات فولادی و آهن آلات مانند «آیرومارت» بهترین گزینه برای بررسی قیمت ورق st37 به صورت لحظه‌ای هستند.

استعلام روزانه قیمت ورق st37 از طریق سایت «آیرومارت»

شرکت پیشرو صنعت نفت آسیا با برند تجاری «آیرومارت» بیش از سه دهه است که در زمینه آهن آلات فعالیت دارد و شرایط خرید آنلاین محصولاتی چون میلگرد، تیرآهن، لوله، پروفیل و سایر مقاطع فولادی را فراهم آورده است.

ارائه مشاوره خرید رایگان، استعلام آنلاین قیمت و تضمین کیفیت محصولات خریداری‎شده نیز از جمله خدمات آیرومارت است. این شرکت با شعار «یک کلیک تا خرید آهن» هدف خود را فراهم آوردن امکان خرید بسیار آسان مقاطع فولادی در کمترین زمان ممکن قرار داده است.

برای استعلام قیمت و خرید آنلاین آهن آلات و محصولات فولادی می‌توانید به سایت آیرومارت به آدرس iromart.com مراجعه کنید و یا با شماره تلفن 02145306 تماس بگیرید.

انتهای پیام

مرتبط با : آیرومارت
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز