مروری بر کارنامه نشر چشمه در سال 98

نشر چشمه
لست سکند

نشر چشمه یکی از ناشران مطرح در حوزه علوم اجتماعی و ادبیات است که با کتاب‌های مهمی که تا کنون به چاپ رسانده، جایگاه مستحکمی میان علاقمندان کتاب پیدا کرده است.

به گزارش کاماپرس، چشمه فعالیت خود را از سال 1364 آغاز کرده‌ و تاکنون کتاب‌های نویسندگان شاخصی مانند احمد شاملو، صادق هدایت و محمود دولت‌آبادی را به چاپ رسانده است.

در ادامه مهم‌ترین فعالیت‌های نشر چشمه در سال 98 مرور شده است؛

چاپ 800 کتاب‌ در سال 98

نشر چشمه در سال 98 بیش از 800 عنوان کتاب را چاپ و منتشر کرد. برخی از این کتاب‌ها مانند “پیاده” اثر بلقیس سلیمانی، “فرشتگان پاول کله” اثر بوریس فریده‌والد، “گونه خیس خیابان” از خسرو احتشامی، “به هوای دزدیدن اسب‌ها” نوشته شده توسط پر پترسون، “چرت و پرت” از ابراهیم رها، “فوتبال چگونه جهان را توصیف می‌کند” به نویسندگی فرانکلین فوئر و… برای نخستین بار چاپ شدند.

راز آسمان پایتخت

تجدید چاپ کتاب‌های مطرح

برخی کتاب‌های دیگر مانند “آه باران” از فریدون مشیری، “آدم‌خواران” به قلم ژان تولی، “حرکت در مه” از محمدحسین شهسواری، “یادداشت‌های پیک‌ویک” اثر چارلز دیکنز، “بنی آدم” و “طریقه بسمل شدن” به نویسندگی محمود دولت آبادی، “نان سال‌های جوانی” نوشته شده توسط هانریش بل، “1984” از جورج اورول و… به چاپ مجدد رسیدند و برای چندمین بار توسط نشر چشمه به بازار عرضه شدند.

حضور نشر چشمه در نمایشگاه بین المللی کتاب تهران

همچنین نشر چشمه مانند سالیان گذشته در سی‌ و دومین نمایشگاه کتاب تهران حضور نیز حضور موفقی داشت و کتاب‌های خود را برای مخاطبان در معرض نمایش و فروش قرار داد.

توسعه فعالیت رادیو گوشه

نشر چشمه از مهر ماه سال 97 واحد صوتی خود را با نام “رادیو گوشه” راه‌اندازی کرده است، اقدام به تولید محتوای صوتی در قالب پادکست و کتاب‌های صوتی می‌کند. برنامه‌های “رادیو گوشه” در سال 98 توسعه بیشتری پیدا کرد و دریافت آنها از طریق اپلیکیشن‌های فیدیبو، طاقچه، نوار و کتابراه قابل انجام شد.

نشست‌های نشر چشمه؛ محل دیدار مخاطبان علوم اجتماعی و ادبیات

نشست های نشر چشمه با حضور نویسندگان و علاقه مندان کتاب ادامه یافت. نشر چشمه در پایان فروردین ماه 98 مراسمی را با حضور عادل فردوسی‌پور برگزار کرد که در آن فردوسی‌پور کتاب‌هایش را به نفع سیل زدگان سراسر کشور امضا کرد.

همچنین برای نخستین بار در برخی کتاب فروشی‌های نشر چشمه نشستی با عنوان “چشمه خوانی” برگزار شد. این نشست‌ها به نقد و تحلیل تازه‌های نشر چشمه در حوزه‌های ادبیات داستانی، شعر، مطالعات سینمایی، هنر و طنز اختصاص داشت.

چشمه در تاریخ 8شهریور با درنظرگرفتن مخاطبان خردسال خود، اقدام به برپایی یک جشن با عنوان “جشن باغچه” کرد. در این جشن برنامه‌هایی مانند قصه‌گویی، انجام بازی‌های متنوع، پخش موسیقی، اجرای نمایش عروسکی، کشیدن نقاشی و کتابخوانی برای کودکان درنظر گرفته شده بود.

مخاطبان نشر چشمه با درنظر گرفتن سابقه طولانی این انتشارات در روز 20مهر ماه 98 به میزبانی کتاب فروشی چشمه شعبه کریمخان در کنار یکدیگر جمع شدند و از خاطراتشان در خصوص نشر چشمه گفتند.

مخاطبان نشر چشمه در نیمه دوم سال 98 شاهد برگزاری مراسم‌های متعددی مانند “شب نشینی با کتاب” برای معرفی کتاب و گاهی دیدار با برخی نویسندگان جوان و کمترشناخته‌شده توسط این انتشارات بودند.

اقدامات نشر چشمه در مقابله با شیوع کرونا

این انتشارات با پیدایش ویروس کرونا در اواخر سال 98 تخفیف‌های ویژه‌ای برای خرید غیرحضوری به مخاطبانش اختصاص داد و با درج جملاتی مانند “شما در خانه بمانید، ما کتاب‌هایی را که دوست دارید به دست شما می‌رسانیم” در شبکه‌های اجتماعی، خوانندگان کتاب را به منظور عدم شیوع ویروس کرونا به ماندن در منزل‌های خود تشویق کرد.

مرتبط با : طاقچهفیدیبوکتابراهنشر چشمه
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز