مبنای قیمت فولاد بر اساس نرخ دلار است

فولاد فیدار
لست سکند

چرا مبنای قیمت فولاد در کشور باید براساس دلار تعیین شود، زمانی که صفر تا صد این زنجیره در داخل قابل تامین است؟ نباید قیمت فولاد را بر مبنای فولاد تعیین کرد. هم‌اکنون شاهد هستیم که قیمت شمش به صورت لحظه‌ای و براساس دلار در حال افزایش است.

به گزارش کاماپرس، فولاد و آهن به دلیل عدم امکان تولید در تمام کشورها به عنوان کالای جهانی شناخته می‌شود به همین دلیل هم قیمت آن تحت عوامل داخلی و خارجی تغییر می‌کند، یکی از این عوامل محرک نرخ ارز است. به طور کلی نرخ ارز از چند جهت می‌تواند بر بازار آهن آلات مانند قیمت تیرآهن، ورق و میلگرد و… تأثیر داشته باشد. اولین مورد تأثیرات و جو روانی است که در اثر نوسانات نرخ ارز ایجاد می‌شود و نکته دوم واردات مواد اولیه‌ای است که برای تولید این مقاطع مورد استفاده قرار می‌گیرد. و نکته دیگر بیشتر بودن سود حاصل از صادرات فولاد در مقایسه با فروش آن در بازار داخلی و تأثیر آن در عرضه و تقاضای آهن آلات در داخل کشور است.

ایسنا در گزارشی آورد: برای استعلام آخرین قیمت‌ها و مشاوره با کارشناسان محصولات فولادی فولاد فیدار کافی است با شماره 02166313156 تماس حاصل نمایید، یا به وبسایت این شرکت به نشانی fooladfidar.com مراجعه نمایید. اگر به نوسانات نرخ فولاد و آهن آلات در سال‌های اخیر توجه کرده باشید متوجه خواهید شد که تغییرات دلار می‌تواند به طور مستقیم بر بازار اثر داشته باشد، اما با این حال عوامل دیگری هم در این موضوع دخیل هستند، در ادامه به این موارد خواهیم پرداخت.
1. قیمت نفت
2. عرضه و تقاضای کالا
3. قیمت ضایعات آهن
4. نرخ جهانی فولاد و سنگ آهن
5. تورم جهانی
6. هزینه های حمل و نقل

راز آسمان پایتخت

برای دسترسی سریعتر به اخبار مهم  روز، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

انتهای پیام

مرتبط با : فولادفیدار
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز