مالکان خانه‌های ۱۰ میلیاردی چقدر باید مالیات بدهند؟

تور لحظه آخری-کاماپرس

خانه‌های با ارزش بالای ۱۰ میلیارد تومان در لیست املاک لوکس قرار می‌گیرند و باید مالیات بپردازند. اما مالیات این خانه های لوکس چگونه محاسبه می‌شود؟

به گزارش کاماپرس، طبق اعلام رئیس کل سازمان امور مالیاتی صاحبان خانه های لوکس تا خرداد ماه شناسایی می‌شوند. بعد از شناسایی مالکان خانه های با ارزش بالاتر از ۱۰ میلیارد تومان باید تا پایان بهمن ماه مالیاتی که محاسبه شده را بپردازند.

بررسی ها نشان می دهد کمترین مالیاتی که مشمولین مالیات بر خانه های لوکس باید بپردازند ۱۰ میلیون تومان است و مبلغ بیشترین مالیات هم ۳۰۰ میلیون تومان برآورد شده است.

مالیات خانه‌های لوکس چگونه محاسبه می‌شود؟

۱- نسبت به مازاد ۱۰ میلیارد تا ۱۵ میلیارد تومان؛ یک در هزار
۲- نسبت به مازاد ۱۵ میلیارد تا ۲۵ میلیارد تومان؛ دو در هزار
۳- نسبت به مازاد ۲۵ میلیارد تا ۴۰ میلیارد تومان؛ سه در هزار
۴– نسبت به مازاد ۴۰ میلیارد تا ۶۰ میلیارد تومان؛ چهار در هزار
۵-نسبت به مازاد ۶۰ میلیارد تومان به بالا پنج در هزار

راز آسمان پایتخت

بررسی نحوه محاسبه املاک لوکس نشان می دهد املاک با ارزش ۱۰ تا ۱۵ میلیارد تومان باید سالانه مالیاتی معادل ۱۰ تا ۱۴.۹ میلیون بپردازند.

اخبار مهم مرتبط را بخوانید

املاک با ارزش ۱۵ تا ۲۵، ۲۵ تا ۴۰ و ۴۰ تا ۶۰ میلیارد تومان هم باید به ترتیب سالانه ۳۰ تا ۴۹.۹، ۷۵ تا ۱۱۹.۹ و ۱۶۰ تا ۲۳۹ میلیون تومان مالیات بدهند.
همچنین خانه هایی که ارزش آن‌ها بیشتر از ۶۰ میلیارد تومان است نیز مکلف به پرداخت سالانه ۳۰۰ میلیون تومان مالیات هستند. به عنوان مثال، اگر قیمت یک خانه ۲۶۰ متری معادل ۲۶ میلیارد تومان باشد، باید سالی ۷۸ میلیون تومان مالیات بپردازد.

بررسی آخرین آمار منتشر شده از سوی بانک مرکزی درباره معاملات مسکن در شهر تهران نشان می دهد خانه‌های با ارزش بیشتر از ۱۰ میلیارد تومان فقط ۵.۳ درصد معاملات در اسفند پارسال را به خود اختصاص داده اند.

برای دسترسی سریعتر به اخبار مهم روز، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

1 دیدگاه برای “مالکان خانه‌های ۱۰ میلیاردی چقدر باید مالیات بدهند؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز