ثبت نام در سامانه املاک برای مستاجران الزامی شد

طبق اعلام معاون مسکن وزیر راه و شهرسازی، هدف اصلی  ثبت اطلاعات مسکن افراد شفاف شدن وضعیت مسکن در کشور است به همین دلیل اطلاعات سکونتی مالک و مستاجر باید در این سامانه ثبت شود.

به گزارش کاماپرس، بعد از اینکه اعلام شد همه مالکان باید اطلاعات واحدهای مسکونی خود را در سامانه املاک و اسناد ثبت کنند، بعضی از مستاجران به دلیل اینکه واحد مسکونی محل سکونتشان اجاره ای است، اطلاعاتی در این سامانه ثبت نکردند.

حال اینکه قانون ثبت اطلاعات سکونتی فقط مخصوص مالکان نیست و مستاجران هم باید در این سامانه ثبت نام کنند. حتی مستاجران هم مشمول جریمه می شوند. طبق اعلام معاون وزیر راه و شهرسازی عدم ثبت اطلاعات جرایمی مثل حذف یارانه و محروم شدن از خدمات بانکی دارد. در جریمه کردن هم هیچ فرقی بین مالکان و مستاجران لحاظ نمی شود.

اخبار مهم مرتبط را بخوانید

 

راز آسمان پایتخت

محمودزده معاون وزیر راه و شهرسازی در این باره می گوید: همه سرپرستان خانوار اعم از شهری و روستایی، مالک و مستاجر و همه مالکین واحدهای مسکونی مکلف هستند که اطلاعات محل سکونت (اقامتگاه) و املاک تحت مالکیت خود (با مالکیت‌های رسمی، وکالتی، تعاونی شهری و روستایی) را در سامانه املاک و اسکان به نشانی amlak.mrud.ir ثبت کنند.

به گفته محمودزاده قانونگذار بعد از یک پروسه ۶ تا ۷ ساله به این‌نتیجه رسیده است که اطلاعات سکونتی مالک و مستاجر باید در این سامانه ثبت شود و هدف اصلی شفاف شدن وضعیت مسکن در کشور است.

مرحله اول زمان بندی ثبت نام در سامانه ملی املاک و اسکان بر اساس آخرین رقم کد ملی سرپرست خانوار است تا ۹ اردیبهشت ماه ادامه دارد، اما از ۱۰ اردیبهشت تا ۱۹ خرداد همه کدهای ملی می توانند ثبت نام کنند.

ثبت اطلاعات ملکی و سکونتی خانوارها در سامانه املاک و اسکان به نشانی amlak.mrud.ir از روز پنجشنبه ۱۹ فروردین شروع شده است.

برای دسترسی سریعتر به اخبار مهم روز، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

3 دیدگاه برای “ثبت نام در سامانه املاک برای مستاجران الزامی شد

  1. مهدی گفته:

    کم مونده بهمون بگن شام ماکرونی بخورید یا قیمه.
    بس کنید دیگه دستتونو از جیب ما بیرون کنید.
    یعنی چی تهدید میکنید که فلان کارو میکنیم اگه ثبت نام نکنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز