ثبت نام در سامانه ملی املاک و اسکان را چگونه انجام دهیم؟

از ۱۹ فروردین ماه سرپرستهای خانوار باید مشخصات ملک شخصی یا استیجاری خود را در سامانه ملی املاک و اسکان کشور ثبت کنند.

به گزارش کاماپرس، طبق گفته محمود محمودزاده معاون مسکن وزارت راه و شهرسازی، ۲ میلیون و ۱۰۰ هزار واحد شهری و ۴۰۰ هزار واحد روستایی خالی از سکنه در کشور وجود دارد و بر اساس قانون جدید، هر واحد مسکونی که بیش از ۱۲۰ روز خالی بماند مشمول پرداخت مالیات می‌شود، این مالیات به اندازه نصف ارزش اجاره ماهانه آن ملک است.

وزارت راه و شهرسازی اعلام کرده کسانی که مشخصات املاک خود را در سامانه جامع املاک ثبت نام نمی‌کنند، مشمول جریمه قطع یارانه معیشتی و البته محروم از خدمات بانکی می شوند. اما ثبت نام در سامانه ملی املاک و اسکان را چگونه انجام بدهیم؟

۱-مراجعه با سایت ثبت املاک

در اولین قدم باید به سایت ثبت املاک به آدرس https://amlak.mrud.ir/ مراجعه کرد. برای ورود به سامانه مالک باید شماره تلفن همراهی که به نام خودش باشد را به همراه کد ملی در سامانه ثبت کند.

آریاک سفر

۲-نمایش اطلاعات املاک کاربر

پس از درج کد ملی، لیست املاک متعلق به آن کدملی برای کاربر نمایش داده می‌شود. اگر این اطلاعات صحیح نباشد،کاربر باید گزینه این ملک متعلق به من نیست را ثبت کند.

۳-انتخاب نـوع کاربری ملک

انتخاب نوع کاربری ملک مثل مسکونی، تجاری و اداری نیز به اظهارکننده واگذار شــده است. اگر مالک در واحد مسکونی سکونت نداشته باشد،کاربر باید گزینه شخص دیگری در آن ساکن است را انتخاب کند.

۴-ثبت اطلاعات زمین

دارندگان قطعات زمین ساخته نشده هم باید اطلاعات ملکی خود را وارد کنند. همچنین اگر املاکی دارید که در لیست ارائه شده از طرف سامانه درج نشده،گزینه افزودن ملک جدید را انتخاب کرده و مشخصات آن را ثبت کنید.

در صورتی که کاربر، مستاجر یا هر مدل ساکن دیگری مثل سکونت فرزندان در املاک خود دارید، باید مشخصات ساکنان ملک را در سامانه درج کنید.

برای دسترسی سریعتر به اخبار مهم روز، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

نرم افزار حسابداری
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز