ماجرای قربانی شدن شش هزار دارنده بیت کوین چیست؟

لست سکند

از دو روز پیش قیمت بیت کوین مجددا صعودی شد و از مرز حساس 40 هزار دلاری بازگشت. اکنون قیمت این رمزارز 47 هزار و 871 دلار است. با وجود اینکه احساسات بازار بیت کوین از ناحیه ترس خارج شده، اما اکنون ترس دیگری به جان دارندگان بیت کوین افتاده و آن هم موضوع حمله‌‌ هکرها به کیف پول‌های این رمزارز است.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار مهم بازار رمزارزها، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از  اینجا  وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، طی این چند سال با رونق بیت کوین و بازار ارزهای دیجیتال، بارها کیف پول‌های حاوی این نوع ارزها از طرف هکرها مورد حمله قرار گرفتند. آخرین حمله بزرگ هکرها به کیف پول‌های بیت کوینی، مربوط به بهار امسال، همزمان با روند رو به رشد این ارز دیجیتال، بود که این اتفاق باعث وقفه در جریان انتقال انرژی به برخی ایالت‌های شرقی آمریکا شد.

اکنون منابع بین المللی خبر حمله دیگری از هکرها را به کیف پول بیت کوینی کاربران کوین بیس منتشر کرده‌اند. گویا تیم امنیتی کوین بیس عملیات فیشینگ گسترده‌ای را در فاصله آوریل تا اوایل مه سال میلادی جاری مشاهده کرده که کاربران آن را هدف گرفته بود. شش هزار کاربر قربانی ایمیل‌های مخرب شده و هکرها به کیف پول آن‌ها دسترسی پیدا کرده باشند. جالب این است که طبق اخبار منتشر شده، حتی کسانی که احراز هویت چند عاملی را فعال کرده بودند به دلیل وجود حفره در سیستم این صرافی، در معرض خطر قرار داشتند.

راز آسمان پایتخت

رفع مشکل امنیتی کوین بیس

کوین بیس در اطلاعیه‌ای به مشتریان خود خبر داد هکرها از آسیب پذیری در فرآیند بازیابی حساب‌ها با پیامک، استفاده کردند. این آسیب پذیری به هکرها اجازه داد توکن دو مرحله‌ای را دریافت کنند. کوین بیس به مشتریان خود توصیه کرده تا با یک کلید امنیتی در وبسایت این مجموعه و همچنین اپلیکیشن احراز هویت، از یک تایید دو مرحله‌ای استفاده کنند.

به گزارش انگجت، کوین بیس به مشتریان خود اعلام کرده که به محض اطلاع از این حفره امنیتی، پروتکل‌های بازیابی حساب پیامکی ترمیم شده است و جای نگرانی نیست. به علاوه این صرافی تضمین داده که ضرر قربانیان این حمله هکری را جبران خواهد کرد.

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز