لوکس ترین خودروهای انگلیسی در بازار

تور لحظه آخری-کاماپرس

خودروهای لوکس بریتانیایی مانند جگوار، لندرور، استون مارتین، بنتلی و رولزرویس اغلب تصاویری از ظرافت و اشرافیت را تداعی می‌کنند که بر خلاف سایر برندهای خودرو در سراسر اروپا و جهان است. کاماپرس در این مطلب به معرفی لوکس‌ترین خودروهای انگلیسی می‌پردازد.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ، تلگرام و توییتر کاماپرس را دنبال کنید.

جگوار ایکس‌جی۶ ۱۹۷۱(1971 Jaguar XJ6)

جگوار ایکس‌جی۶ اولین نسل از خط تحسین شده ایکس‌جی بود که تولید آن به مدت پنجاه سال ادامه داشت. ایکس‌جی۶ آخرین جگوار طراحی شده توسط بنیان‌گذار آن، سر ویلیام لیون بود که یکی از مجلل‌ترین مدل‌ها در زمان خود بود. قدرت این خودرو با یک موتور ۶ سیلندر ۴.۲ لیتری معادل ۱۸۰ اسب بخار است و همچنین از یک گیربکس چهار سرعته اتوماتیک یا دستی نیز بهره‌مند شده بود.

البته برخی از رانندگان آن از گرمای بیش از حد موتور، زنگ زدگی و مشکلات الکتریکی احتمالی شکایت کرده بودند اما مدت طولانی تولید نشان از محبوبیت آن دارد‌.

راز آسمان پایتخت

بیشتر بخوانید:

لندرور ووگ ۱۹۸۹ (1989 Range Rover Vogue)

تولید رنج روور نیز بیش از پنجاه سال است که ادامه دارد و سادگی، طول عمر و ظرافت آن همواره مورد توجه بوده است. این مدل با موتور ۳.۹ لیتری ۸ سیلندر با قدرت ۱۵۵ اسب بخار، همچنین به یک گیربکس کم صدا و واحدهای تهویه مطبوع مجهز شده است.‌ مشکلات گزارش مالکان سامل مشکلات الکتریکی سوئیچ و خرابی ای‌بی‌اس و بیشترین مسافت پیموده شده توسط آن ۲۵۳ هزار کیلومتر بوده است.

رولز رویس کورنیش ۱۹۷۱ (1971 Rolls-Royce Corniche)

رولزرویس کورنیش که در سال ۱۹۷۱ عرضه شد، به یکی از بهترین محصولات این شرکت در دهه ۷۰ تبدیل شد. این خودرو با حداکثر سرعت ۱۹۳ کیلومتر در ساعت، و یک سوپاپ هشت سیلندر ماشینی سریع بود که همچنین از یک سیستم تعلیق عقب سیتروئن بهره‌مند شده بود. مشکلات گزارش شده توسط مالکان شامل مسدود شدن قفل درب راننده و زدگی روی سپر و گلگیر عقب و بالاترین مسافت پیموده شده توسط آن حدود ۱۴۱ هزار کیلومتر بوده است.

رولز رویس سیلور اسپور ۱۹۸۵ (1985 Rolls-Royce Silver Spur)

رولزرویس سیلور اسپور با بهره‌مندی از یک موتور هشت سیلندر آلومینیومی ۶.۷۵ لیتری تا ۲۲۰ اسب بخار قدرت دارد. در طول سال‌ها رولز رویس هزاران نسخه از این خودرو تولید کرد تا اینکه در دهه ۹۰ میلادی با سیلور سرف جایگزین شد. البته برخی از مالکان از نشتی پنجره، مشکلات الکترونیکی و صدای مالش ستون فرمان شکایت کرده بودند. بالاترین مسافت پیموده شده برای این خودرو ۱۳۱ هزار کیلومتر است.

جگوار ایکس‌جی۸ ۱۹۹۸ (1998 Jaguar XJ8)

ایکس‌جی۸ نه تنها به دلیل طراحی کلاسیک بلکه به دلیل قدرتش، هنوز یک وسیله نقلیه رایج در سراسر ایالات متحده و دنیا است. موتور ۴ لیتری هشت سیلندر آن قادر است تا ۲۹۰ اسب بخار قدرت و ۲۹۰ فوت پوند گشتاور تولید کند. بسیاری از مالکان این خودرو را بخاطر طراحی لوکسش دوست دارند اما برخی دیگر از خرابی‌های الکترونیکی آن شکایت کرده‌اند. بیشترین مسافت پیموده شده گزارش شده برای این خودرو برابر ۲۰۷ هزار کیلومتر است.

انتهای پیام

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز