لوله فولادی اسپیرال چیست؟ + قیمت روز بازار آهن آلات 21 خرداد 1402

لوله اسپیرال-کاماپرس
تورهای مسافرتی لحظه آخر

لوله فولادی اسپیرال یا لوله فولادی مارپیچ، درواقع یک نوار فولادی کم کربن یا کم آلیاژ با زاویه مارپیچ مشخص است که در نهایت به یک لوله نورد می‌شود. نتیجه کار در این فرآیند، ایجاد سطحی بدون خش است.

به گزارش کاماپرس، لوله فولادی اسپیرال دارای ضخامت‌ها و قطرهای انعطاف پذیری است. این ویژگی به خصوص در ساخت لوله‌های ضخیم با دهانه کوچک یا متوسط به کار می‌رود. کاماپرس در ادامه به شرحی کامل‌تر از این محصول فولادی می‌پردازد.

لوله اسپیرال چه مزایایی دارد؟

این محصول فولادی طی پیچ و تاب‌های متوالی تشکیل می‌شود. اندازه طول لوله هیچ محدودیتی ندارد و می‌توان طول آن را به دلخواه تنظیم کرد. لوله مارپیچی دارای تنوع ابعادی و استحکام بالا است. طولانی ترین آن‌ها  تا 30 متر را شامل می‌شود. لوله اسپیرال را می‌توان به یک ستون به هم پیوسته تبدیل کرد. در این حالت عملکرد بهتری نسبت به فولاد کانالی دارد و مقرون به صرفه‌تر است.

لوله اسپیرال چه کاربردی دارد؟

لوله اسپیرال عمدتاً در مهندسی آب، لوله کشی، صنایع پتروشیمی، صنایع شیمیایی، صنعت برق، آبیاری کشاورزی و ساخت و ساز شهری استفاده می‌شود. برای استفاده از حمل و نقل مایع مانند تامین آب، زهکشی، کارهای تصفیه فاضلاب، حمل و نقل آب دریایی به طور گسترده مورد مصرف قرار می‌گیرد. لوله‌های مارپیچی جوش داده شده، قبل از استفاده تحت آزمایش‌های فیزیکی و شیمیایی دقیق قرار می‌گیرند. لوله جوش داده شده با درز مارپیچی، برای حمل و نقل سیالات تحت فشار، مانند خطوط لوله انتقال نفت و گاز طبیعی استفاده می‌شود. لوله فولادی دارای ظرفیت تحمل فشار قوی و انعطاف پذیری بالایی است که برای جوشکاری و پردازش و شکل دهی مناسب است. کارخانه‌های متعددی لوله مارپیچ را تولید می‌کنند. جهت کسب اطلاع از قیمت روز این محصول فولادی می‌توان با کارشناسان فروش مجموعه آهن ملل در تماس بود.

جدول زیر شامل برخی از پرفروش‌ترین محصولات فولادی در بازار آهن آلات می‌شود:

راز آسمان پایتخت

منبع: https://ahanmelal.com/metal-pipe/steel-spiral-pipe-price

انتهای پیام

مرتبط با : آهن ملل اصفهان
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز