لزوم نصب هود کانوپی چیست؟

هود آزمایشگاه
تور لحظه آخری-کاماپرس

یکی از موثرترین اقدامات جهت رعایت ایمنی و استانداردهای لازم در محیط آزمایشگاه استفاده از هود آزمایشگاهی می‌باشد. هودهای آزمایشگاهی در انواع مختلفی طراحی و تولید می‌شوند. بنابراین با توجه به نوع فعالیت‌هایی که درهر محیطی انجام می‌شود، انتخاب هود مناسب در اولویت قرار می‌گیرد.

به گزارش کاماپرس، هودهای سقفی آزمایشگاهی اصولا برای مکش بخارات سمی و اسیدی و آلاینده‌های شیمیایی ناشی از انواع فعالیت‌ها و آزمایش‌های انجام شده در محیط آزمایشگاه استفاده می‌شود. نصب هود کانوپی (هود سقفی) محیطی سالم و بدون خطر برای کاربران آزمایشگاه فراهم می‌آورد. هودهای سقفی تولید شده توسط این شرکت، از ورق استیل ۳۰۴، استیل ۳۱۶ ویا ورق گالوانیزه پوشش شده توسط رنگ الکترواستاتیک و مقاوم در برابر اسید است. لوله اصلی از جنس پی وی سی وسایر اتصالات لوله‌های خرطومی آلومینیومی است. هود سقفی (هود کانوپی) مجهز به فن سانتربفیوژی ۲۸۰۰ دور و ضد اسید است. امکان خروج ۱۰۰% هوای محیط به بیرون توسط این هودها وجود دارد.

آشنایی بیشتر با هود سقفی آزمایشگاهی یا هود کانوپی
نصب هود سقفی برای رعایت نکات ایمنی و حفظ سلامت و امنیت کارکنان با توجه به کاربری آزمایشگاه است. زیرا هود های آزمایشگاهی در انواع مختلفی طراحی و تولید می شوند که هر کدام کارایی خاص خود را دارند و استفاده از هود آزمایشگاهی در جای مناسب خود می تواند یک گام موثر در رعایت ایمنی و استانداردهای لازم کار در آزمایشگاه باشد. از هود آزمایشگاهی اصولا برای مکش بخارات سمی , اسیدی و بدبو ناشی از انواع فعالیت ها و آزمایش هایی که در محیط انجام می شود استفاده می شود. در این میان هود سقفی یا کانوپی نیز نوعی از هود شیمیایی است که کاربردهای زیادی در آزمایشگاه ها و مراکز مختلف تحقیقاتی و … دارد.
مشخصات هود سقفی
نصب هود کانوپی در آزمایشگاه در انواع مختلف آن انجام می شود و مدلهای متنوع هود کانوپی طراحی و تولید می شود که برای محیط های مختلف به کار می رود. اما به صورت کلی می توان مشخصات و ویژگی های هود های کانوپی را به شرح زیر ارائه داد:
• هودهای کانوپی می توانند از جنس گالوانیزه ، ورق فلزی و ورق استیل تولید شوند .
• پوشش بدنه این هود ها از رنگ الکترو استاتیک می باشد
• این هود ها ضد اسید بوده از این رو در برابر خوردگی اسید مقاوم هستند و مخصوص محیط آزمایشگاه می باشند.
• سیستم لوله کشی این هود ها به صورت پیشرفته طراحی شده و با استفاده از لوله های خرطومی آلومینیومی و لوله اصلی از جنس پلیکا لوله کشی شده است در این هودها امکان اتصال چندین هود سقفی از طریق اتصال لوله ها وجود دارد.
• امکان خروج 100% هوا را به بیرون توسط این هودها وجود دارد.
• هنگام کار با مواد شیمیایی نصب هود کانوپی توصیه نمی شود.
• این هود ها فیوم های مواد را از منطقه تنفسی فرد عبور می دهند.
ایسنا در گزارشی نوشت: از این رو اگر در آزمایشگاه خود با مواد شیمیایی و فیوم ها کار می کنید بهتر است از مدل هود دیگری استفاده کنید زیرا نصب هود سقفی برای آزمایشگاه شما نمی تواند کارایی لازم را فراهم نماید و خطراتی مثل عدم پاکسازی هوا از فیوم های خطرناک وجود دارد. با نصب هود کانوپی می توان از آن برای مکش بخارات داغ مانند اگزاست گازهای داغ حاصله از شعله دستگاه های اتمیک استفاده نمود. همچنین با استفاده از این هود تزریق بوتاکس می توان بخارات خورنده و سمی مانند اگزاست بخارات اسیدی حوضچه های اسید را نیز به خوبی از محیط آزمایشگاه خارج نمود. نصب هود کانوپی مورد استفاده در مکش گازها و بخارات بدبو مانند بوی بد دستگاه های اتوکلاو نیز می باشد. دیگر ویژگی هود های سقفی طول هایفوتراپی عمر بالای آنهاست که به دلیل استفاده از ورق های مقاوم استنلس استیل می باشد.

راز آسمان پایتخت

برای دسترسی سریعتر به اخبار مهم  روز، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

انتهای پیام

مرتبط با : کارن پویا نوآور
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز