قیمت ورق رنگی چگونه محاسبه می شود؟

ورق رنگی-کاماپرس

ورق رنگی یکی از محصولات پر استفاده در ساخت و ساز است. این ورق ­ها در داخل کشور تولید می‌شود، اما نمونه‌های وارداتی نیز با قیمت‌های متفاوت در بازار موجود است. به علت استفاده زیاد از این محصول در صنعت ساختمان، محاسبه دقیق قیمت ورق رنگی دارای اهمیت است.

کاماپرس در این گزارش ضمن معرفی انواع ورق رنگی و کاربردهای آن، نحوه محاسبه و قیمت‌گذاری این ورق و مزایای استعلام آنلاین قیمت پیش از خرید را نیز بررسی کرده است.

مشخصات ورق رنگی

ورق رنگی در واقع یک نوع ورق گالوانیزه است که سطح آن با استفاده از رنگ‌های کوره پوشانده می‌شود. این ورق‌ها در رنگ‌های مختلف به بازار عرضه می‌شود. ورق‌های رنگی معمولا در عرض‌های 100 تا 125 سانتی متری تولید می‌شود. ورق رنگی در بازار با نام‌های ورق رنگی عرض کوتاه و ورق رنگی عرض بلند شناخته می‌شوند. ورق‌های رنگی به صورت رولی و بریده شده در اختیار مشتری قرار می‌گیرد.

پروسه تولید ورق رنگی نسبت به ورق گالوانیزه طولانی‌تر است؛ به طوریکه بعد از رنگ کاری کوره‌ای، برای حذف چربی و ناخالصی‌ها، ابتدا ورق‌ها شسته و سپس برس‌کاری می‌شود. بعد از این مراحل ورق‌ها با استفاده از روش هوادهی خشک شده و در اختیار مراکز فروش گذاشته می‌شود.

ورق رنگی-کاماپرس

راز آسمان پایتخت

ورق رنگی ایرانی بهتر است یا چینی؟

هم اکنون شرکت‌های هفت الماس و فولاد مبارکه اصفهان اقدام به تولید و عرضه انواع ورق رنگی می‌کنند. در بین تولیدکنندگان داخلی، ورق رنگی هفت الماس از کیفیت بهتری برخوردار است و به همین دلیل قیمت ورق رنگی هفت الماس بالاتر از ورق رنگی فولاد مبارکه است. ورق رنگی چینی نیز از کیفیت قابل قبولی برخوردار است، اما رغبت برای خرید ورق داخلی در بازار بیشتر است.

کاربردهای ورق رنگی در صنعت و ساخت و ساز

ورق رنگی در ساخت و سازها به وفور استفاده می‌شود. این استفاده به ­ویژه در سقف‌های شیروانی در مناطق پربارش بیشتر است. همچنین در صنعت نیز از این نوع ورق استفاده می‌شود. از این ورق­ ها در ساخت غذاسازهای حرارتی مانند مایکروویوها و ساخت کانکس و کانتینر هم استفاده می­شود. در ساخت حوضچه و سازه‌های صنعتی و ساختمانی نیز از ورق رنگی و ورق رنگی شیروانی استفاده می‌شود.

ورق رنگی-کاماپرس

دلیل تفاوت قیمت ورق رنگی شیروانی

ورق رنگی شیروانی نوعی ورق رنگی با قابلیت بیشتر است و به همین دلیل قیمت ورق رنگی شیروانی متفاوت از قیمت ورق رنگی ساده است. ورق شیروانی الگوها و موج‌های متناوبی به صورت طولی دارد و ظاهری متفاوت به سازه می‌بخشد. این الگوها به صورت موازی تکرار می‌شود تا کارایی این ورق نیز نسبت به سایر ورق‌های رنگی مانند ورق رنگی طرح سفال و ورق رنگی کرکره‌ای بیشتر شود.

نحوه محاسبه قیمت ورق رنگی

قیمت ورق رنگی و قیمت ورق رنگی شیروانی با توجه به تولید داخلی و وارداتی بودن آن متفاوت است. همچنین نرخ ارز و میزان عرضه و تقاضا در بازار آهن نیز بر قیمت این دو محصول تاثیرگذار است. علاوه بر این، نوع فلز و آلیاژ استفاده شده در ورق رنگی و ضخامت ورق نیز بر افزایش یا کاهش قیمت آن اثر می­‌گذارد. این ورق‌ها در ضخامت 0.25 تا 0.6 میلی متر عرضه می‌شود.

همچنین بسته به اینکه ورق رنگی به صورت رولی یا بریده شده و فابریک تهیه می­شود، ممکن است بر قیمت آن اثر بگذارد. تبدیل ورق رنگی به ورق کرکره‌ای، ورق سینوسی، ورق پالرمو و ورق طرح سفال نیز می­تواند موجب افزایش قیمت آن شود.

ورق رنگی-کاماپرس

استعلام آنلاین قیمت ورق رنگی

قیمت ورق رنگی ممکن است به صورت روزانه تغییر کند. همچنین وجود انواع ورق رنگی با کاربردهای متفاوت نیز باعث نیاز به مشاوره و استعلام آنلاین قیمت آن می‌­شود. استعلام آنلاین قیمت از طریق سایت‌های فروش آهن آلات می‌تواند در زمان و هزینه خریدار صرفه‌جویی کند. این سایت‌ها امکان ارائه پیش فاکتور هم دارند.

استعلام قیمت ورق رنگی از “آهن ملت”

سایت آهن ملت متعلق به شرکت توان کاوش شکیبا، به عنوان یکی از شرکت‌های مطرح و شناخته شده در زمینه خرید و فروش انواع آهن آلات و مقاطع فولادی است. این شرکت خدمات خود را به صورت آنلاین و طریق سایت آهن ملت به آدرس https://ahanmelat.com ارائه می‌دهد. اعلام قیمت لحظه‌ای انواع مقاطع فولادی و خرید و فروش انواع آهن آلات از طریق این سایت یا از طریق تماس با شماره تلفن 02167103 امکان­‌پذیر است.

انتهای پیام

مرتبط با : آهن ملت
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز