قیمت روز آهن 16 مهر 1402/ دلیل استحکام بالای ورق روغنی فولاد مبارکه اصفهان چیست؟

به کارگیری تکنولوژی نورد سرد روی ورقه‌های فولادی باعث ایجاد محصول باکیفیتی به نام ورق روغنی می‌شود. انواع مختلفی از این ورق به بازار عرضه شده که ورق روغنی فولاد مبارکه اصفهان بیشتر در بین مشتریان این محصول جایگاه دارد.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ روز، تلگرام و توییتر کاماپرس را دنبال کنید

به گزارش کاماپرس، ورق روغنی تولید فولاد مبارکه اصفهان از ورقه های باکیفیت فولادی است که در انواع و اقسام گوناگون به بازار عرضه شده است. علت نامگذاری این ورق به روغنی به دلیل روغن اندود شدن سطح آن است، در واقع این محصول بعد از فرآیند نورد گرم و پوسته زدایی شکل می‌گیرد. فرآیند تبدیل ورق روغنی به این شکل است که ابتدا ورق سیاه باید اسیدشویی شود تا پولک‌های مشکی رنگ روی آن از بین برود. بعد از آن با چندین مرحله عملیات نورد سرد و روغن کاری، این محصول تبدیل به ورق روغنی می‌شود.

مدل معمولی این ورق روغنی که اس تی 12 نام دارد مقاومت به مراتب کمتری از انواع نیمه کششی و فوق کششی دارد. ورق روغنی نیمه کششی اس تی 13 و فوق کششی اس تی 14 نام دارد. تمامی این ورق‌ها در ضخامت‌های مختلف تولید و به بازار عرضه می‌شود. در حالت عادی ضخامت ورق روغنی در بازه 0.03 میلی تا 3 میلی‌متری است و عرض آن از 100 تا 125 سانتی‌متر تغییر می‌کند.

این ورق‌ها به دلیل تکنولوژی به کار رفته روی آن‌ها استحکام زیادی داشته و در برابر زنگ زدگی و خوردگی مقاوم هستند. معمولا این ورق‌ها از لحاظ کیفیت در سطح بالایی قرار دارند، به همین دلیل در صنایع مهمی مانند ساختمان سازی، ساخت انواع قفسه و خودروسازی به کار برده می‌شوند.

راز آسمان پایتخت

قیمت روز ورق روغنی فولاد مبارکه اصفهان

از آنجایی که این ورق‌ها در داخل کشور تولید می‌شوند بنابراین دسترسی به انواع آن در ابعاد گوناگون کار دشواری نیست و هر زمانی امکان خرید آن وجود دارد. قیمت ورق‌ روغنی فولاد مبارکه اصفهان با توجه به ابعاد و اندازه آن‌ها، قیمت روز آهن آلات، مسائل اقتصادی، نرخ دلار و … متفاوت است. به همین دلیل لازم است متقاضیان این محصولات قیمت آن را هر روزه در وبسایت‌های معتبری مورد بررسی قرار بدهند.

آهن ملل یکی از عرضه کنندگان ورق روغنی فولاد مبارکه اصفهان است که هر روزه قیمت این محصول را بروزرسانی می‌کند. جدول زیر نشان دهنده قیمت روز انواع ورق روغنی فولاد مبارکه اصفهان است؛

https://ahanmelal.com/steel-sheet/steel-oil-sheet-price/mobarakeh-oiled-sheet

انتهای پیام

مرتبط با : آهن ملل اصفهان
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز