قیمت روز آهن 13 مهر 1402/ مزیت های لوله سبک یا روغنی چیست؟

یکی از لوله‌های پرمصرف صنعتی که از ورق روغنی تولید می‌شود، لوله مبلی نام دارد که با نام‌های سبک یا روغنی نیز شناخته می‌شود. ورق روغنی مورد استفاده در این نوع لوله‌ها طی نورد سرد تولید می‌شوند و وزن چندانی ندارند.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ روز، تلگرام و توییتر کاماپرس را دنبال کنید

به گزارش کاماپرس، لوله مبلی یکی از لوله‌های پرکاربرد بازار است که به دلیل دقت ابعادی مطلوب در قطر و ضخامت، جوش پذیری، فرم گرفتن عالی در فرآیندهای خم کاری و کشش، کیفیت سطحی مطلوب، قابلیت آبکاری و کشش سرد مورد توجه صنعتگران هستند. تولیدکنندگان انواع اتومبیل و موتورسیکلت بیشترین استفاده کنندگان این نوع لوله‌ها هستند. لوله مبلی به دلیل ویژگی منحصر به فردی که دارد در صنایع دریایی و کشتیرانی نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد. این نوع محصولات در تولید تخت‌های بیمارستانی، میز و صندلی پزشکان و پایه‌های سرم و استندهای بخش بیمارستانی هم کاربرد دارند. معمولا این لوله‌ها در تولید مبلمان خانگی، لوستر، میز اتو، رگال لباس، نرده راه پله، انواع اجاق گاز، علمک حمام و استند ظروف آشپزخانه استفاده می‌شوند.

انواع لوله روغنی و پوشش دهی آن

این محصولات به صورت درزدار و بدون درز ساخته و در بازار عرضه می‌شود. معمولا خریداران لوله‌های بدون درز نسبت به درزدار بیشتر هستند، زیرا نوع بدون درز برتر هستند و در موقعیت‌های گوناگونی مورد استفاده قرار می‌گیرند.

لوله مبلی به روش‌های مختلف پوشش دهی می‌شود. یک روش پوشش دهی این محصولات استفاده از اسیدشوی و رنگ کردن آن است. در واقع با استفاده از اسیدشوی امکان زدودن چربی و اضافات روی لوله‌ها وجود دارد و پس از ان می‌توان از رنگ الکترواستاتیک یا رنگ‌های معمولی پایه تینر و آب استفاده کرد. روش دیگر، آبکاری است. در این روش یک لایه نازک از فلزی که در مقابل خوردگی مقاومت دارد روی قطعه فلزی کشیده می‌شود. دو نوع آبکاری نیکل کروم و گالوانیزه برای این نوع لوله وجود دارد.

راز آسمان پایتخت

ابعاد و سایز لوله مبلی چقدر است؟

لوله مبلی برخلاف دیگر لوله‌ها تنوع ضخامت و قطر دارد و بسته به انتخاب و نیاز مشتری سایز آن تغییر می‌کند. کارخانه‌های زیادی در ایران به تولید این نوع محصول می‌پردازند که معروف‌ترین آن‌ها لوله و پروفیل ساوه، صنعت هما و کوشا صنعت سازه گستر خلیج فارس است.

قیمت این لوله به دلیل وزن پایین نسبت به دیگر لوله‌های تولیدی بازار چندان بالا نیست. اما به طور کلی عواملی مانند نوسان نرخ آهن، گمرک، نرخ ارز و … روی قیمت تمام شده آن اثر می‌گذارد.

در جدول زیر قیمت دقیق امروز انواع لوله مبلی بیان شده است؛

https://ahanmelal.com/metal-pipe/stainless-steel-furniture-pipe-price

انتهای پیام

مرتبط با : آهن ملل اصفهان
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز