قیمت دلار در آستانه شکستن مرز 25 هزار تومان

لست سکند

درحالی که قیمت دلار امروز در صرافی های بانکی، تغییری نکرد و ثابت ماند اما قیمت آن در بازار آزاد به 25 هزار تومان نزدیک شد.

به گزارش کاماپرس، بازار ارز امروز شاهد افزایش قیمت ها بود، نرخ دلار در بازار تهران افزایشی بود و به ۲۴,۸۴۰ (بیست و چهار هزار و هشتصد و چهل ) تومان رسید که درمقایسه با 2 روز پیش، افزایش 2.85 درصدی داشت.
نگاهی به نرخ دلار در بازار آزاد و صرافی های بانکی طی هفته گذشته نشان می دهد که روند قیمت دلار، صعودی بوده و با افزایش نسبی مواجه بوده است، برهمین اساس نرخ دلار۹۰۰ تومان افزایش یافت و سرانجام در پایان هفته به رقم ۲۳ هزار و ۱۰۰ تومان رسید.
ناگفته نماند همزمان با افزایش چشم‌گیر قیمت ارز در بازار آزاد، بانک مرکزی به عنوان بازارساز قیمت‌ خرید و فروش ارز در صرافی‌های بانکی را به‌صورت محسوسی افزایش داد و سعی کردکه قیمت‌ها نزدیک به بازار آزاد باشد.
به نظر می رسد که این تلاش بازارساز به‌منظور کاهش آربیتراژ (بهره گرفتن از تفاوت قیمت بین دو یا چند بازار برای کسب سود) بین صرافی‌های بانکی و بازار آزاد انجام شده است.
درواقع بانک مرکزی بدون هراس از رشد قیمت‌ها، با ثبت رکوردهای بالا و بی‌سابقه در تابلوی صرافی‌ها، تلاش می کند که مانع از ورود تقاضای کاذب و سفته‌بازی به صرافی‌های بانکی شود.

برخی گمانه زنی ها از نزدیک بودن تخلیه حباب دلار در روزهای آتی خبر می دهد و استدلالی که این گمانه زنی ها بر آن متمرکز شده این است که قیمت دلار کشش گرانی بیش از این مقدار را ندارد و انتظارات تورمی نیز نمی تواند تا این حد بر قیمت این ارز تاثیرگذار باشد، ضمن آن که نقدینگی شناور نیز در حدی نیست که بتواند تقاضای موثر قابل توجهی در بازار ایجاد کند و به افزایش بیشتر قیمت دلار بینجامد.

با این حال آینده قیمت دلار چندان قابل پیش بینی نیست و باید در انتظار تحولات بازار ارز در روزهای آتی ماند.

راز آسمان پایتخت

نرخ دلار و یورو در صرافی ملی امروز

به گزارش دنیای اقتصاد، براساس نرخ‌های اعلام شده قیمت دلار امروز در صرافی ملی نسبت به روز گذشته تغییری نداشت. قیمت خرید دلار آمریکا 22,300(بیست و دو هزار و سیصد تومان) و قیمت فروش دلار آمریکا 23,100(بیست و سه هزار و صد تومان) اعلام شد.
همچنین براساس اعلام صرافی بانک ملی ایران قیمت خرید یورو 24,600(بیست و چهار هزار و ششصد تومان) و قیمت فروش یورو 25,400(بیست و پنج هزار و چهارصد تومان) است.

انتهای پیام

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز